Los bericht bekijken
  #9  
Oud 10 augustus 2002, 11:05
Rikk's schermafbeelding
Rikk Rikk is offline
Lid met een IIIe
Model: Palm IIIe
 
Geregistreerd: 12 juni 2002
Berichten: 145
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rikk Stuur een bericht via Yahoo naar Rikk
Lightbulb Heel wat goedkopen dan Aurora Solarchager...

De mensen met een oude palm die nog op batterijen werkt (III, IIIe) hebben geluk, want die hoeven geen $41 uit te geven aan een Aurora Solarchager om hun palm op zonne-energie te laten lopen.

Mijn palm IIIe draait op zonne-energie, d.m.v. een ventilatortje wat ik van een vriend heb gehad. Het kan draaien van rechtstreeks zonne-energie, de batterijen opladen en draaien vanaf batterijen. De middelste functie gebruik ik. Ik heb 2 paar AAA batterijen. 1 paar in mijn Palm en 1 paar opgeladen met zonne-energie met het ventilatortje. Dit duurt niet lang, hoogstens een paar uur en ondertussen kan ik op mijn Palm een spelletje doen .

Voor mensen die niet zo'n ventilatortje hebben zijn er bij de kijkshop af en toe zonne-opladers te koop waar hetzelfde mee kan. Die zijn hoogstens €15-20. Oplaadbare batterijen zijn niet zo erg duur meer, maar het best kun je meteen goede kopen. Voor 2 paar betaalde ik €15,-. Is dit nog steeds te duur? Loop naar een hobby-elektronika winkel en koop een Solar Panel 3v., een batterijhoudertje voor 2 AAA's en 2 paar oplaadbare batterijen. Met een beetje knutselwerk heb je zo een zonne-oplader in elkaar geflanst.

Ik hoop dat ik de mede-oude palm-gebruikers op een idee heb gebracht.

Groeten,
RiK
Met citaat reageren