Los bericht bekijken
  #52  
Oud 28 november 2003, 20:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
TJ35 versus Tungsten|E

Nieuwe TJ35 review van BargainPDA, de TJ35 komt redelijk positief eruit vs. de Tungsten|E.

Ik moet zeggen dat ik vanaf de eerste reviews niet al te happig ben geweest over de TJ35. Na veel Tungsten|E problemen gehoord en gelezen te hebben (vooral over de krasgevoelige body) schoof mijn voorkeur al iets meer richting de TJ35 vanwege de strakke aluminium body versus het plastieken ding van de Tungsten|E.

Na op de Palmclub bijeenkomst op 6 november j.l. de TJ35 in mijn hand gehouden te hebben ben ik volledig omgeslagen: het scherm is niet zo slecht als ze bij de reviews zeggen. Sterker, het scherm is zeer contrastrijk, en de kleuren zijn diep. Okee, die van de Tungsten|E is een stuk feller op de hoogste stand, en in vergelijking met het scherm van de Tungsten|E zal die van de TJ35 het in maximale stand wellicht afleggen, maar wie zet zijn Palm nou op de hoogste schermstand tenzij hij wil dat de batterijen na 3 uur al uitgewerkt zijn? In praktische situaties zul je het scherm van beide PDA's even fel zetten, een compromis tussen batterij besparing en comfort voor je ogen. Of dat nou 50% is bij de TE, of 75% bij de TJ35... het scherm zal ongeveer een vergelijkbare felheid produceren, en daarom ongeveer even veel energie verbruiken. Ik denk niet dat daar zo veel verschil in zit. Bovendien zul je beide apparaten waarschijnlijk veel gebruiken om MP3's te luisteren. Op de TJ35 zit standaard een hold knop (scherm uit, buttons locked) en dat mist de TE gewoon.

Maargoed. Mensen die tussen de 200-250 EUR uit willen geven aan een PDA zal ik de TJ35 aanraden over de Tungsten|E.

__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 november 2003 om 20:09.