Los bericht bekijken
  #58  
Oud 14 maart 2005, 20:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Immers, wie wil er nu voor € 650,- een VGA HP iPaq kopen als je bij Dell voor € 850,- een laptop kan aanschaffen? Zo'n iPaq is te groot voor je broekzak, dus moet je 'm toch apart vervoeren. Kan je net zo goed meteen een laptop meenemen.
Dat is maar de vraag. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een relatief vette non plus ultra pda bij zich willen dragen omdat ze geen zin hebben een laptop mee te zeulen. Een (budget-)laptop is en blijft zwaarder en groter dan wat voor pda dan ook. Mini laptops zijn natuurlijk budgetair gezien geen concurrentie voor top-pda's.

Citaat:
die zijn PDA als PDA gebruikt.
Ik . Agenda, adressen, korte aantekeningen, bladwijzer/bijhouden van gelezen literatuur, wekker, tv-gids.

Citaat:
Heb ondertussen de prijs voor een Motorola MPx gevonden: ongeveer € 750,=
If I was a rich man . Nee, dat is toch echt wel een prijs die een beetje te gek wordt.
De kracht van het apparaat ligt juist in het onopvallende typische mobieletelefoonuiterlijk. Vraag is wie zoveel geld wil uittellen voor een smartphone die lijkt op een telefoon die ook gratis weggegeven wordt bij abonnementen.

Citaat:
Yep, ikke. Daarom heb ik juist een TungstenT aangeschaft. De DELL x50v gebruik ik hoofdzakelijk om te surfen, en voor multimedia toepassingen en ik vertaal software voor een aantal PocketPC softwarehuizen.
Wanneer draag je welke pda dan bij je?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik zou zeggen twee is een te veel. Je moet immers zorgen dat je op beide de (PIM-)gegevens actueel houdt.

Citaat:
Dit laat maar weer eens zien dat Palm toch een goede kant uit lijkt te gaan: Zire voor de low-end markt en Treo voor de mid- tot hi-end markt.
En toch denk ik dat het verstandig is een subtop-pda en top-pda erin te houden en niet alleen maar in te zetten op de Treo.
Tuurlijk, die modellijn wordt verreweg het belangrijkste, maar ook voor de authentieke pda is zeker nog wel potentieel. Dat wordt weliswaar steeds minder, maar je moet niet alleen budget-pda's doen. Een Tungsten|E-achtig model en een super-C (Tungsten|C) met hiresplus, WLAN, bluetooth, lijkt me goed verkoopbaar.

Citaat:
PPC heeft op dit moment alleen maar een hi-end (and beyond) markt.
Wat dacht je van de HP iPaq 2200-serie?


En dan nog over de draagbaarheid. Dat is inderdaad een reden om apparaten te combineren, dus pda + gsm.
Als je dan een smartphone op een formaat maakt dat maar net iets groter is dan een gangbare mobiele telefoon (Nokia 6610, SonyEricsson T610 zoiets) en zodanig dat het met goed fatsoen in je broekzak past dan zit je gebakken. Alleen moet je dan wel verrekte oppassen dat je niet met kaboutertjeschermen gaat werken. Een goed compromis vinden is lastig. Wat doe je met het toetsenblok? Een mobieletelefoonblok, dus met T9. Graffiti2 op het scherm? Clamshell-design met apart schrijfvlak op de plek waar bij een reguliere klaptelefoon het toetsenblok zit?

Als ik m'n eigen commentaar zo lees komt de SE P910 een aardig eind in de goede richting als ideale smartphone. Moet ik die toch misschien maar eens proberen. Want een smartphone is leuk en aardig, maar moet wel ten allen tijde met goed fatsoen in de broekzak passen en een niet al te klein scherm hebben.

De Treo zit qua grootte net een stapje hoger en kan daarom bij veel mensen afvallen lijkt me.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 14 maart 2005 om 20:41.