Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 november 2004, 18:45
mtrimpe mtrimpe is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 17 december 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar mtrimpe Stuur een bericht via Instant Messenger naar mtrimpe
Cool Gezocht: Programmeur die samen wil werken aan een innovatief programma

Ik loop al een hele tijd met een idee rond voor een Palm applicatie waarvan ik denk dat het een enorm success gaat worden omdat het perfect aansluit op de manier waarop handhelds gebruikt worden en omdat het programma absoluut niet te vergelijken valt met alle andere Palm software.
Ik heb in het afgelopen half jaar al een redelijk uitgebreid ontwerp gemaakt en het programma helemaal uitgewerkt, maar ik heb veel te weinig ervaring met programmeren voor handhelds om het ook echt te kunnen maken.

Daarom ben ik op zoek naar een programmeur die samen met mij dit programma wil gaan maken en verkopen. Het programma is relatief makkelijk om te maken, maar er zijn een paar dingen die het geheel iets moeilijker maken. Om voor je zelf te beslissen of je denkt de kennis in huis te hebben of die snel te kunnen leren heb ik hieronder de belangrijkste eisen en features even opgesomt:[list=1][*] Een grafisch leuk vormgegeven design met een paar bewegende delen.
Het design laten we iemand anders maken, Ik wil eigenlijk ook een skinnable design, maar dat kan later ook nog.[*] Ondersteuning van stereo-audio die als background kan draaien.
Voor het geluid wordt geen MP3-codec o.i.d. gebruikt, maar het decoderen van het geluid zal redelijk simpel zijn en daar kan ik ook nog bij helpen.[*] Het geluid moet zonder de applicatie op te starten bestuurd kunnen worden, waarbij je bijvoorbeeld kan denken aan een scherm dat wordt weergegeven wordt als je een knop lang ingedrukt houdt of een icon op de menu-balk zoals die op de nieuwere modellen zit.[*] Het verzenden van gegevens via infrarood en/of Bluetooth[*] En last but not least, het programma moet uiteindelijk voor de Palm, PocketPC en Symbian gemaakt worden dus de code moet relatief makkelijk geporteerd kunnen worden naar andere platforms. Als je voor alle drie de platforms kan programmeren of dat snel kan leren dan is dat natuurlijk helemaal geweldig.[/list=1]
Als je denkt dit allemaal te kunnen maken en als je de komende maanden een paar uur per week beschikbaar hebt dan hoop ik dat je zin hebt om samen met mij een programma te maken dat veel mensen met plezier zullen gebruiken! Natuurlijk is het ook mooi dat je zodra het programma af is iedere maand geld gestort krijgt zonder er iets voor te hoeven doen, maar daar doe je het natuurlijk niet voor.

Iedereen mag reageren dus of je nu student, werkeloos of 100 jaar oud bent, als dit idee je ook maar een beetje aanspreekt stuur me dan z.s.m. een email op mtrimpe@inspirex.nl met daarin wat je allemaal kunt of denkt te kunnen en dan zien we vanzelf wel of je volledig achter het idee staat en of we denken dat je het zou kunnen programmeren!

Tot snel,

Michiel Trimpe
Met citaat reageren