Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 oktober 2009, 14:06
Marcel de Glas Marcel de Glas is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Inloggen op Telfort Internet met Treo 680

Tot voor kort heb ik mijn Treo 680 alleen gebruikt voor telefoon en SMS-en, maar sinds half augustus heb ik ook een Telfort internet bundel. (Surf en Mail onbeperkt). Maar tot mijn ontzetting ontving ik gister een acceptgiro voor ruim 1312 euro. Dat bedrag was voornamelijk wegens 'fax/data' gesprekken in Nederland. Ik ben naar de Telfort winkel in Amsterdam geweest en daar bleek dat mijn Treo niet automatisch de internet-verbinding kiest, maar contact maakt via Telfort CSD Swap. Daar hoort ook een inbel-telefoonnummer bij en het is mij een raadsel hoe de Treo aan dat nummer komt. Maar uit de specificatie bleek dat mijn Treo bij het ophalen van email (via Versamail) en bij het surfen op internet (via Blazer) gebruik gemaakt heeft van de Telfort CSD Swap verbinding, dat dus kennelijk bedoeld is voor fax-verkeer.
Ik heb samen met de verkoper naar de 'prefs' gekeken (Prefs/Communication/Network) en daar bleek mijn Treo 3 mogelijkheden aan te geven:
1) Telfort CSD Swap
2) Telfort Internet
3) Telfort MMS
Ik heb geen verstand van al die network-instellingen, maar wil uiteraard mijn toestel zo instellen dat die altijd automatisch naar het internet gaat via de goede verbinding.
Hoe kan ik dat instellen?
Kan ik de andere netwerk-verbinden er uitgooien en/of blokkeren?

Graag zo snel mogelijk een reactie, want dit wil ik niet nog eens hebben.
Ik hoop overigens dat Telfort de rekening crediteert, zoals ze me in de winkel beloofd hebben, want dit bedrag kan ik echt niet betalen !

Marcel de Glas.
Met citaat reageren