Los bericht bekijken
  #4  
Oud 01 juni 2006, 12:07
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Oplossing vermoedelijk net als bij mij. (Treo 650 KPN Hi-30 met Internet Go):
Het probleem wordt veroorzaakt door een corrupte versie van het bestand ConnectionMgr50DB.PDB. Wat ik heb gedaan om het op te lossen:
1. Backup van alle gegevens door een hotsync uit te voeren (voor de zekerheid ook een backup op SD Card gemaakt)
2. Hard reset uitgevoerd. Beschrijving staat hier: http://www.palmclub.nl/tips/reset.shtml
3. Na de hard reset het instellen doorlopen (keyboard, stylus en tijd instellen).
4. Een MMS naar mezelf verstuurd zonder instellingen te wijzigen, dus gewoon de standaard instellingen die in de Treo stonden toen ik hem kocht (KPN instellingen voor Internet Everywhere en KPN MMS).
5. Gewacht tot deze verzonden en ontvangen was (werkte erg vlot)
6. Pas nu een hotsync gedaan, waarbij dus de eerdere installatie wordt teruggezet. Je krijgt dan een foutmelding in het Hotsynclog dat het bestand ConnectionMgr50DB.PDB 'already exists' en dit bestand wordt dus NIET overschreven met de corrupte backup.
Voor de zekerheid kun je dat bestand echter beter weggooien uit de backup directory op je PC (in mijn geval "c:\Program Files\Palm\PalmOne\Remco\Backup\", zodat het ook niet per ongeluk toch terug gezet kan worden.
7. Nu is de Palm in de oude staat terug gebracht, maar met een werkende Connection Manager.

MMS kan ik nu weer naar hartelust verzenden en ontvangen!
Met citaat reageren