Los bericht bekijken
  #24  
Oud 10 november 2008, 21:00
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Misschien kan ik er iets over zeggen. Heb de Nokia nu iets van anderhalve maand. Als werktelefoon kunnen aanschaffen. Tja, goedkoper kan iet

Er zijn genoeg reviews te vinden, maar waar het natuurlijk om gaat is de vergelijking met de Palm. Na meer dan 10 jaar Palm (op het laatst nog een combi van Palm Tx en LG Viewty) ben ik overgestapt op de E71 met symbian. Voor het eerst heb ik niet de neiging om terug te willen, en dat zegt veel. Mijn Treo 680 heb ik verkocht, de 650 en de Tx heb ik nog. Maar gebruiken doe ik ze niet.

Voordelen van de E71 t.o.v. de Treo 680

- Platter, lichter. Merk niet dat ik hem bij me heb
- Ingebouwde GPS, werkt helemaal super. Is ook leuke software voor zoals Nokia sporttracker waarmee je bv je hardlooproute en prestaties kan bijhouden
- Batterij: 3 soms 4 dagen zonder opladen. Bij de Treo was het ongeveer anderhalve dag.
- Wifi: thuis vlot software downloaden
- Woordaanvulling werkt super
- Camera is stukken beter

Nadelen:
- Toetsen zijn net iets kleiner, kwestie van wennen
- Minder (free) software dan bij Palm
- Scherm is klein, maar niet onoverkomelijk
- Menu is iets minder intiutief
- Agenda is net iets minder overzichtelijk
- Voor een 3.2 MP valt de camera tegen, vooral bij weinig ligt
- Ben hem vaker kwijt, zit ie toch in mijn binnenzak


Ik heb met de Nokia niet de emotionele band die ik met Palm had. Dat heeft denk ik met het groepje mensen om Palm heen te maken (zoals op deze site). Toch ben ik heel blij met deze overstap. De derde generatie symbian is snel en stabiel. Ik moet er niet aan denken dat ik met windows mobile zou moeten werken. Het is ook heerlijk dat je een weekend weg kan zonder je druk te hoeven maken om opladen e.d. Het combineert voor mij een ouderwets nokia gevoel (zoals met die gouwe ouwe 6310) met moderne smartphone mogelijkheden. Ik heb kort geleden een iPod Touch gekregen (! jawel) en op de Nokia een programma geinstalleerd zodat ik deze als wifi punt kan gebruiken. Ben nu helemaal blij omdat ik allerlei iPhone progjes kan uitproberen.

Conclusie: voor mij is de Nokia E71 de beste smartphone van dit moment. Ik heb voor het eerst geen neiging om te blijven wisselen tussen mijn nieuwe toestel en mijn oude Palm. Maar ik koester de herinnering.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren