Los bericht bekijken
  #7  
Oud 26 mei 2002, 23:21
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Drie manieren gevonden

Ik ben ook maar eens aan de slag gegaan met Plucker. Werkt standaard best goed, maar als je meer wilt heb je heel wat leeswerk in de handleiding nodig. Dit kan knap lastig worden, omdat de de Plucker handleidingen weliswaar behoorlijk uitgebreid zijn, maar niet altijd even duidelijk en uptodate. Plucker komt uit de Linux wereld en de handleiding houdt daar vaak geen rekening mee. Ergens in het begin van één van de handleidingen worden Windows gebruikers daar ook voor gewaarschuwd.

Ik heb ook een tijdje zitten stoeien met lokale files in Windows. Ik heb nu drie methoden gevonden. Als ik de handleidingen zo bekijk kan het niet anders dan dat er nog meer methoden mogelijk zijn.

***
Als je een lokaal bestand in een home.html wilt opgeven moet je (in jouw voorbeeld) de protocolaanduiding file:// toevoegen vóór c: en de Windows backslashes (\) in het directorypad vervangen door Unix slashes (/).
Code:
<A HREF="file://C:/Documents and Settings/Marc/Bureaublad/proj appl mgr.htm" NOIMAGES MAXDEPTH=2>test</A><P>
***
Een methode die ik zelf het handigste vind voor een enkel lokaal bestand is het bestand direkt converteren en dumpen in de Palm install directory met behulp van plucker-build.exe. Op deze manier komt het geconverteerde bestand direkt in de install directory te staan en wordt bij de volgende hotsync meegnomen. Voordeel van deze methode vind ik verder dat op de Palm het bestand zelf direkt opent en je niet eerst de link in een home.html hoeft te kiezen.

In een Windows omgeving doe ik het als volgt (ik gebruik weer even jou voorbeeld):
Code:
(Dit is één lange commando-regel eventueel in een batch file met parameters op te nemen)

plucker-build.exe
   -H file:"C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\proj appl mgr.htm"
   -f "palm install-dir"
   --bpp=0
   --stayonhost
   --zlib-compression
Code:
Toelichting:
-H file:"..."          - het bestand dat geconverteerd moet worden
-f "palm install-dir"  - de install directory van je palm
--bpp=0                - geen images (--noimages kan ook)
--stayonhost           - lokaal blijven/geen links naar buiten volgen
--zlib-compression     - zlib compressie
***
Veruit de eenvoudigste methode in Windows is rechts-klikken op een of meerdere html- of tekst bestanden en uit het contextmenu "Convert to Plucker" kiezen. Hiervoor moet je wel "integratie met Windows" hebben meegeinstalleerd. Nadeel van deze methode is dat je het bestand of de bestanden zelf nog met de Palm install tool (of door dubbelkklikken) op de Palm moet installeren, omdat het geconverteerde bestand in dezelfde directory als het origineel wordt geplaatst. Ook heb je in het geheel geen invloed hebt op de instellingen. Misschien is dit alles ook nog ergens in te stellen. Het is natuurlijk wel een handige methode als je even snel en zonder nadenken één of twee bestandjes naar Palm/Plucker wilt sturen.
Met citaat reageren