Los bericht bekijken
  #15  
Oud 20 oktober 2013, 15:42
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
ACL is uit!

Afgelopen vrijdag heeft PIC de preview versie van ACL vrij gegeven voor alle Kickstarter donateurs. Het betreft nog een preview versie, dus er wordt op dit moment nog aan gesleuteld.

Ik heb hem direct geïnstalleerd en het is te merken ook, dat het nog een preview betreft. De bediening is nog wat schokkerig en nog niet alles werkt. Er zitten een aantal standaard Androids apps bij en deze werken wel, maar het zijn toepassingen welke in principe ook al als native webOS beschikbaar zijn. Voor de rest kan je apps downloaden via de meegeleverde AppMall. Hierin is alleen nog niet veel te vinden, dus daar heb je niet zo veel aan. Dan kan je ook de Amazon Appstore installeren, daar zitten wat meer apps in. Maar ook niet alles, met name nederlandse apps ontbreken. Hiervoor moet je Google Play hebben, maar deze werkt (nog) niet op ACL.

Ik heb een paar apps van de Amazon Appstore geinstalleerd, maar nagenoeg geen één werkte op ACL. Ik wou een paar eenvoudige spelletjes voor m'n zoon installeren, maar of het installeerde niet, of het liep vast. Nou begreep ik al dat games nog een probleem vormde, maar zelfs de meest eenvoudige spelletjes lopen vast.

Voor de rest heb ik nog geen echt nuttige toepassing kunnen vinden in de Amazon Appstore, dus het is te hopen dat ze Google Play snel werkend krijgen op ACL (zonder ingewikkelde rooting acties). Tot nu toe is nog allemaal wat teleurstellend.
Met citaat reageren