Los bericht bekijken
  #4  
Oud 17 januari 2004, 09:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Klopt, volgens de letter van de licentie is dat illegaal. Volgens de geest van de licentie is het echter zeker toegestaan
Ik snap werkelijk niet waar je deze info vandaan haalt. Welke licentiegeest heeft jou dan toestemming gegeven?

De afspraak binnen het bestuur en moderators is al heel lang geleden gemaakt (ook naar aanleiding van een dergelijk verhaal), dat een kopie van de installatie CD (Dus niet een bonus CD) indien iemand daar moeite in wil steken, gekopieerd mag worden. Waarom? Omdat je het ook gewoon vrij van de PalmOne website kan downloaden. Een ROM image daarentegen is iets heel anders.

Die zijn namelijk niet zo vrij van een website te downloaden. Het is in mijn ogen dus appels met peren vergelijken, als het één mag, dat het ander automatisch ook mag. Als er in een supermarkt staat dat je gratis een juslepel mag meenemen als geschenk van BlueBand, dan loop je toch ook de winkel niet uit met een fles bak&braad? (beetje vreemde vergelijking, maar klopt wel)

Daarnaast is het zo, nu we het toch over licentie voorwaarden hebben, dat in de licentie van JackSprat duidelijk vermeld staat dat het 'hacken' van de ROM geheel op eigen risico is, en het maken van een backup geadviseerd wordt.

Het enige dat ik je kan adviseren is op Palmsource gaan kijken of je daar lid kan worden, als je dit 'gegunt' wordt, dan kan je daar ook toegang krijgen tot ROM-images.

Verder wil ik nog één ding melden, niet persoonlijk alleen aan jou hoor! De Palmclub wil absoluut geen precedenten scheppen. Juist niet! Discussies hierover worden dan ook vaak gevoerd tussen de diverse moderators. Zo is er dus enige tijd geleden afgesproken dat het geen probleem is om op de Palmclub links te geven naar vrij verkrijgbare software, download links, of het vragen naar een kopie van de Palm Desktop. Tegelijk is echter afgesproken dat alles wat niet zomaar officieel gratis te downloaden of aan te vragen valt, niet op de Palmclub te honoreren. De Palmclub wil namelijk nog graag heel lang bestaan, en door het laten staan van 'illegale' links, kan een site heel snel van het net verdwijnen door allerlei juridische regelgeving. Iets dat we heel graag willen voorkomen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren