Los bericht bekijken
  #3  
Oud 16 januari 2004, 15:18
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Op 16-01-2004, om 15:51 heeft mexz dit gezegd in bericht #2
Sorry maar ik moet devolgende punten toch even duidelijk maken:
1. het delen van ROM images is illegaal tenzij het officiele ROM images zijn van PalmOne.
Hoi Max. Klopt, volgens de letter van de licentie is dat illegaal. Volgens de geest van de licentie is het echter zeker toegestaan. Zie ook de interpretatie van de moderators van PalmClub als het CDs met software betreft in de thread thread. Ik baseer me ook op precedenten die ik in mijn loopbaan ben tegengekomen bij ICT dienstverleners als het vervangingen/reparaties betreft die geen enkel imago- of financieel nadeel brengt aan de dienstverlener.
Citaat:
2. Een JackSprat ROM Backup kun je niet zo van elk device op een ander device zetten, gezien er naar het "rom-id" wordt gekeken.
Ik heb andere informatie. Ik las meerdere threads van mensen die hebben gedaan, wat ik wil doen, namelijk ROM herstellen met een andere image. Hun is het volledig gelukt te herstellen. Heb je een referentie voor me waar je die informatie vandaan hebt?
Citaat:
3. Mocht je een ROM image van PalmOne hebben gevonden is nog de vraag hoe je die erop wilt zetten gezien de meeste tools hiervoor voor PalmOS 4 en lager zijn.
Ja, maar ik zoek een ROM-back-up van JackSprat, geen PalmOne image? Of zijn die identiek? In ieder geval kan JackSprat het voor me herstellen, naar ik nu denk.
Citaat:
4. Welke items heb je uit de ROM verwijdert dan? Misschien dat het niet véél uitmaakt voor de koper als je hem wilt verkopen, toen ik mijn TT verkocht was ik ook mijn backup kwijt, en heb hem toch kunnen verkopen toen. (Ik had de overige talen en welkom verwijdert.)
Expense, talen, DateBk, Calc en nog wat programmatuur en libraries. Ik denk dat de verkoop ernstig bemoeilijkt wordt zonder die programmatuur.

Hartelijk dank voor je bijdrage in het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Ik hoop dat ik het gauw vindt.
__________________
Mark van der Hijden

Laatst gewijzigd door MendriX; 16 januari 2004 om 15:20.
Met citaat reageren