Los bericht bekijken
  #179  
Oud 18 november 2003, 10:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Frans:
Dat de tabel onder Tips terecht gekomen is, komt bij gebrek aan een betere plek. Het is inderdaad niet echt een tip, maar wel een plek om de verschillende metingen te groeperen.

De filewrite waarde is voor bijna alle kaarten slecht. Blijkbaar is een m500 met een 16 MB kaart gewoon erg snel bij het schrijven.
De grootte van de kaart zul je echt zelf moeten bepalen. Heb je de kaart alleen nodig voor backupdoeleinden, dan is 32 MB voldoende voor de meeste handhelds, je kan dan zelfs meerdere backups kwijt.

Zelf heb ik een 256 MB kaart met daarop meerdere e-books, veel programma's die ik maar af en toe gebruik, heel veel foto's, een paar MP3-tjes (1 MB per minuut muziek is een aardige vuistregel) en een paar lollige filmpjes in Kinomaformaat. Ga je met GPS aan de gang, dan heb je voor je kaartmateriaal al snel stevige geheugenkaart nodig.

Het gevoel dat je bij een kaart hebt zal ook door het gebruik bepaald worden. Schrijven van grote bestanden komt niet snel voor, maar doe je dat wel veel, dan is een cardreader zeker aan te raden.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt. En wil je een goede kaart, probeer dan toch een Panasonic te kopen, die komen er goed uit.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren