Los bericht bekijken
  #5  
Oud 20 juli 2007, 09:33
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De batterijduur is inderdaad maar 10% meer bij de Foleo. Hij is inderdaad iets zwaarder. Dat doet niet af aan mijn invalshoek.

De analogie die ik met PDA maakte, wil ik het volgende mee zeggen: Een PDA kan minder, kost soms meer en toch kopen mensen ze. Waarom? Omdat ze iets beter kunnen dan bijv. een laptop, namelijk lawaai, temperatuur, daagbaarheid.

De Foleo geldt hetzelfde voor. Die kan (vermoedelijk) de volgende zaken beter dan een Windows-laptop: lawaai, temperatuur, TCO (wegens onderhoud, drivers, kans op falen is veel kleiner doordat je minder layers hebt, bijv. één HAL (hardware abstraction layer) en geen multi-driver/hardware support van het apparaat zelf), transparantie/incomplexiteit. Die zaken worden vaak vergeten in vergelijkingen.

En uiteraard schreeuwen mensen om goede software. Zelf schrijven is niet weggelegd voor iedereen. Ik wil bijv. persé een goede videoplayer en een goede eBook reader op de Foleo en uitgebreide PIM. Als dat er niet is of komt, dan wil ik hem niet. Anders wel. Palm is verstandig in mijn ogen, als ze dat soort software standaard regelen op je Foleo, zonder meerprijs t.o.v. de genoemde prijs.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren