Los bericht bekijken
  #1  
Oud 03 januari 2007, 18:51
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Telfort internet werkt...maar doe ik iets fout?

Vandaag ben ik aangesloten op het Telfort netwerk, 300 minuten/mnd en een 1 Gb "actie" internettoegang, totale maandkosten ongeveer 19 euro.

Omdat alles, d.w.z. de installatie en het eerste gebruik, probleemloos verliepen ben ik gaan twijfelen of alles wel correct is en ik nadien geen torenhoge rekening krijg.

Wat heb ik gedaan na het plaatsen van de SIM.

Ik heb de mail instellingen zoals ik die ook thuis op de pc heb staan in versamail gezet. Ik heb het dan over gebruikersnaam, password en de pop & smtp servers (beide van hetnet)

Onder "network" in de prefs heb ik uit het pulldown menu alleen "telfort internet" gekozen.....meer niet....en that's it....alles werkt. Dat ging me dus dermate makkelijk af dat ik e.e.a. dus niet vertrouw

Kijkend op deze site zie in instellingen inzake inlognaam en password....zou beide "telfort" moeten zijn (heb ik niet gedaan)
Op de site van telfort staat een veelheid in informatie over allerlei instellingen zoals IP adressen, gebruik van poortnummers en POP en SMTP adressen met een "telfort" toevoeging, proxy etc. (heb ik niet gedaan)

gaat het nou inderdaad zo makkelijk of moet ik komende maand mijn auto als onderpand aan telfort aan gaan bieden
Met citaat reageren