Los bericht bekijken
  #17  
Oud 23 maart 2006, 15:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
We hebben een primeur!!!

De ROM partitie vergroten was achteraf gezien geen goed idee. Je RAM wordt daardoor kleiner en ik geloof dat het ook niet ten goede komt van de grootte van de DBCache. Even een korte uitleg:

Bij een 8,4 MB ROM partitie houd je 22.2 MB RAM over.
Bij een 9.8 MB ROM partitie houd je (uiteraard) nog maar 20.8 MB RAM over.

Ik zou ook iedereen afraden om hiermee aan de slag te gaan. Als je eenmal een partitie van 9.8 hebt aangemaakt is het heel moeilijk om weer naar een partitie 8.4 terug te gaan (Het heeft mij 8 mislukte update pogingen gekost en het is uiteindelijk heel moeizaam geweest om terug te gaan naar de 8.4 MB partitie). In het kort: Don't do it.

En nu ga ik over tot onze primeur:

Het is me gelukt om de "Welcome" applicatie te verwijderen. Ik was van plan om "Quick Tour" te verwijderen maar in "Welcome" heb je een link naar "Quick Tour" en je krijgt steeds een foutmelding als je deze aanklikt en alleen "Quick Tour" hebt verwijderd. Dus moesten beide apps weg.

"Welcome" is geintegreerd in de setup app die opgestart wordt als je een hard reset doet. Ik was bang dat je problemen kunt krijgen na een hard reset als ik de "Setup" bestanden verwijder, maar dat is niet het geval.

Welke files kun je verwijderen om voorgoed van de "Welcome" app verlost te zijn:

- SetupApp.bprc
- SetupApp_CROW.cprc
- SetupApp_deDE.oprc
- SetupApp_enUS.oprc
- SetupApp_esES.oprc
- SetupApp_frFR.oprc
- SetupApp_itIT.oprc

Het is een primeur omdat deze bestanden niet op de lijst van "Shadowmite" in kaart zijn gebracht.

Gevolgen van het verwijderen van deze bestanden:

- Na een hard reset kun je geen andere taal meer dan de (default) Engelse taal instellen (vind ik persoonlijk niet erg).
- Na een hard reset wordt je niet meer gevraagd om de "Z" toets in te drukken.
- Na een hard reset wordt gelijk de "Touchscreen" applicatie opgestart.
- Een hard reset gaat veel sneller (geen 2 soft resets meer)

Door het verwijderen van de "Quick Tour" en "Welcome" apps heb ik eindelijk genoeg ruimte om alles voor de rest intact te houden zodat alles in de ROM partitie past.

De nieuwe stand van zaken is als volgt:

Wat heb ik verwijderd?
  • Real Player
  • Quick Tour
  • Welcome

Wat heb ik toegevoegd?
  • Pocket Tunes 3.1.1 Deluxe
  • Camcorder
  • Fat32 driver
  • SMS smarttext emoticons
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 23 maart 2006 om 15:41.
Met citaat reageren