Los bericht bekijken
  #12  
Oud 21 maart 2006, 18:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Update on Pocket Tunes

Ik heb het voor elkaar gekregen om de "bundel" versie van Pocket Tunes v3.0.9 van de LifeDrive/TX ROM werkend te krijgen in het Treo 650 ROM.

Ik was niet helemaal tevreden over het feit dat ik de "Clock" app en de verschillende talen heb moeten verwijderen omdat ik te weinig ruimte over hield na het verwijderen van de "Real Player".

De bestanden van de LD (Pocket Tunes v3.0.9) zijn 426 kb groot en de bestanden van PTunes v3.1.1 zijn 818 kb. Ik weet inmiddels waar het verschil in zit, de LD versie is slechts de kale "basis" versie, de 3.1.1 kun je zowel als Pro en als Deluxe versie registeren met de code die je van Normsoft krijgt.

Bij mij heeft het in eerste instantie niet gewerkt omdat de palmOne_Skin.pdb (die op de LD in het ROM zit) niet vanuit het ROM van de Treo draait (je komt dan in een reset loop waar je niet uit komt).

Uiteindelijk heb ik de volgende bestanden van de LD gebruikt:
  • PocketTunes.prc
  • PocketTunes_enEN.prc (heb ik eerst hernoemd naar PocketTunes_enEN.oprc)

Met deze aanzienlijk kleinere bestanden paste alles wat ik wilde in het ROM en na het resetten deed Pocket Tunes het ook gelijk. Alleen de eerste keer krijg je de volgende foutmelding: "Error - could not load the specified skin" - refereert naar de palmOne_Skin.pdb die niet in ROM kan worden opgenomen. Ik heb hem vervolgens in RAM opgenomen, maar de foutmelding blijft - blijkbaar zoekt het programma hem toch in het ROM.

Ik vind het niet zo erg want als je deze foutmelding wegdrukt, wordt gewoon de basis skin getoond. Om een andere skin te kiezen moet je de bonus "feature" unlocken en je krijgt een extra optie bij om skins te kiezen. De foutmelding is eenmalig, als je later PTunes opent, krijg je deze niet meer te zien.

Ik heb vervolgens "Clock" en de 4 verwijderde talen hersteld omdat ik nu weer ruimte had. Ik kies liever voor de basis versie van PTunes in ROM + eenmalig een foutmelding dan de full versie van de Real Player. Het voordeel van de LD versie is dat deze niet geregistreerd hoeft te worden op het moment je een harde reset moet doen (en je geen backup op SD kaart hebt of registratiecode bij de hand).

Uiteraard kun je de nieuwste versie 3.1.3 in RAM installeren en als PRO/Deluxe registreren.

P.S. Als binnenkort de Treo 700p uitkomt met PocketTunes in ROM (zie Sprint folder - onder aan het scherm links) dan kunnen we die bestanden gebruiken om ze in het ROM van de Treo 650 te stoppen.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 22 maart 2006 om 09:22.
Met citaat reageren