Los bericht bekijken
  #27  
Oud 05 mei 2005, 18:10
CenoByte
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat je dan de review verkeerd interpreert

Dit zijn inderdaad de problemen op dit moment. Het maken van een goed synchronisatieprogramma lijkt mij niet het lastigste, daar moet een programmeur gewoon even voor gaan zitten. Verder staan er in de review ook de nodige voordelen van een Linux OS genoemd, vooral de stabiliteit en de ontwikkelingskosten zijn erg belangrijk.

Het nadeel van ergonimie is in mijn ogen ook totaal niet aanwezig, dat geldt alleen voor Linux op pc's, omdat dat OS in basis is geschreven voor de nerds onder ons. Ondertussen wordt Linux steeds gebruikersvriendelijker dankzij de nieuwe en betere grafische schillen die worden ontwikkeld. Kijk maar eens naar MacOSX op de Apple, dit draait in feite ook op Unix/Linux en is door iedere computerleek te gebruiken. Wat ik bedoel is: er zal vast een simpele en gemakkelijk te gebruiken gebruikersschil komen die het werken met een Linux PDA tot kinderspel maakt.

Wat mij betreft: laat ze maar komen, die Linux Palmpjes!

Een Treo (van Dell) op Windows lijkt mij een ander verhaal: leuk, zo'n blue screen of death als je aan het bellen bent. Het verhaal is wel aanneemelijk: die Axim lijn van Dell komt vanuit HTC in Japan en daar wordt ook de Treo geproduceerd, heb ik ergens gelezen. Al met al wel een verstandige stap voor PalmOne: de hardware productie wordt zo opgevoerd en PalmOne wordt weer wat knaken rijker.

Laatst gewijzigd door CenoByte; 05 mei 2005 om 18:21.