Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 juli 2004, 01:36
PrMetal
Guest
 
Berichten: n/a
Re: HELP: batch files or kill process

Citaat:
Op 08-07-2004, om 15:50 heeft cefas dit gezegd in bericht #1
Hallo,

Ik ben een module aan het schrijven die voor het volgende moet zorgen:
- mijn applicatie moet opstarten
- Uit mijn applicatie moet een andere applicatie opgestart worden
- Hier moet een proces voltooid worden en daarna moet hij afgesloten worden
- mijn applicatie moet weer opgestart worden.

Dit dacht ik te doen door een soort batchverwerkingsprogramma, kan iemand mij vertellen hoe ik een batchfiletje maak voor de palm???

Is dit niet mogelijk, kan iemand mij dan vertellen hoe ik na een bepaalde tijd een ander proces kill????


Ik hoop dat jullie het weten! Alvast bedankt

groetjes Cefas
Het standaard zoekprogramma bijvoorbeeld doet zoiets als wat jij wil.
In feite zoekt het zoekprogramma helemaal niet, het start simpelweg een voor een de verschillende applicaties (in een speciale mode zonder user-interface), die dan zelf op zoek gaan naar het woord, en het resultaat terug melden aan het zoekprogramma.

De communicatie met een ander programma gebeurt met de functie SysAppLaunch. Met deze functie geef je o.a. mee welk programma je wilt starten, in welke mode (launch-code), en een pointer naar een parameter blok. Je krijgt een pointer terug naar het antwoord-parameter blok van het aangeroepen programma.

Een andere mogelijkheid is - maar dit terzijde -: vanuit je applicatie een andere applicatie opstarten en je eigen applicatie afsluiten. Dit kan met de functie SysUIAppSwitch.

Meer info kan je vinden in hoofdstuk “Application Startup and Stop” van de “Palm OS Programmer’s Companion.

De documentatie is te downloaden van Palm source, maar ja, dat moet je je inderdaad wel eerst aanmelden!
Met citaat reageren