Los bericht bekijken
  #27  
Oud 13 januari 2004, 22:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Quote r.dohmen:
Citaat:
Dat is echt heel erg relatief. Als het programma standaard componenten zoals buttons en lists wil laten zien op het scherm moet het OS echt ondersteunen. Natuurlijk kun je alles in de grafische mode nabouwen, maar dat is niet de gewenste manier. Bovendien kost dat nabouwen kostbaar geheugen voor dat ene programma (->ze zijn groot)
Een voorbeeld hiervan is de calendar applicatie op de T3. Het is echt voor het eerst je op één en dezelfde machine zo'n invoerveld in twee richtingen te zien kunt krijgen in één en dezelfde applicatie.
Quote mezelf (hirestogglethread):
Citaat:
Dat is wat mij betreft ook de belangrijkste reden voor standaard inbouw van de portrait-landscape schakelaar. Want het switchen tussen portrait en landscape is niet zo zeer écht nuttig voor ieder programma alswel handig voor standaardisering van de diverse software en het lijkt me zeker ook handig voor de programmeurs als zo'n functie al in het OS zit.
Commentaar : dan had ik het al met al toch wel redelijk goed ingeschat. De eindgebruiker merkt het niet zo als het wel of niet standaard in het besturingssyteem zit, voor de programmeur is inbouw in het besturingssyteem echter wel handig.
Met citaat reageren