Discussie: Pre Sync Software
Los bericht bekijken
  #25  
Oud 10 december 2010, 09:21
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter Bekijk bericht
Mijn advies: ga over op Google (calendar, Mail, Contacts)
Ik ervaar grote problemen bij het syncen tussen de Pre Calendar en Google Calendar, waardoor deze optie voor mij niet werkbaar is!

Ik werkte voorheen met PalmOS (Palm III - TX - Centro) met een sync tussen Outlook en m'n Palm. Ik heb nu alle gegevens (agenda en contacten) via GSyncit overgezet naar een Google-account. Dit loopt perfect. Alle gegevens verschijnen mooi in deze Google-account.

Ik sync mijn Pre2 vervolgens met deze Google-account (via WIFI). Contacten allemaal OK. Maar met de Calendar loopt het fout.
Alle events die vanuit Google komen, zijn mooi te zien.
Nieuwe events, aangemaakt in de Pre2, syncen ofwel niet met Google, ofwel beginnen ze zichzelf te vermenigvuldigen, en verschijnen dan aanvankelijk twee- drie- tot nadien tien twaalf keer en nog meer in de Pre en dus ook in Google. Zo worden ze onleesbaar.
Soms zie je events zeer snel syncen, soms duurt het uren, sommige events syncen helemaal niet. Voor mij niet werkbaar. Vooral dat oneindig vermenigvuldigen van events.
Als ik dan op de Pre2 deze Google-account wis, en nadien terug toevoeg, dan zie je in de Pre2 enkel de events van drie maanden (vorige maand - huidige maand - volgende maand). Tot nu toe enkel te verhelpen door een volledig nieuwe Google-account (met een andere naam dus) aan te maken op Google, en nadien ook op de Pre2.
Ik loop dus nu nog rond met m'n oude Centro om een betrouwbare en werkbare agenda bij te hebben, en anderzijds met m'n Pre2 om te bellen, sms'en edm.

Hoe zijn de ervaringen van anderen met het syncen van de Pre2 calendar met een Google-account? Vergelijkbare problemen of loopt het alleen bij mij fout? Is er op mijn Pre2 iets fout gelopen? Moet ik hem dan maar es 'dokteren' of hoe noemt dat?

Verder nog gemerkt (maar minder hinderlijk dan bovenstaande):
- all day events worden aanvankelijk goed gesynct vanuit Google, maar veranderen nadien in een event van 00.00 tot 23.59. Staat daar dan zo'n grote gekleurde blok in je agenda ipv. een dun streepje bovenaan.
- alle in de Pre aangemaakte events geven een reminder, ook al maak je ze aan met 'no reminder'
- als je wel een reminder aanmaakt, en die gaat af, en je kiest vervolgens voor 'snooze', dan komt hij niet terug na 5 minuten. Kiezen voor Snooze geeft dus hetzelfde als Dismiss.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren