Discussie: Pre Sync Software
Los bericht bekijken
  #13  
Oud 01 december 2010, 22:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
Wat [Exchange] betreft, dat gaat geloof ik om een business-oriented server toepassing die mails, calendars en dergelijke bijhoudt zeker? Dus niet iets om als desktop applicatie te gebruiken voor je kalender? Tenzij dan via een lokale server en Outlook client?

Weet iemand trouwens of er nog met de Palm Desktop gesynced kan worden of gaat het daar zuiver om importeren? Aangezien ik nog altijd met mijn TX zit maak ik nu (steeds meer) gebruik van die Desktop, ook al is het maar magertjes. Het lijkt er echter wel op dat elke nieuwe versie van Palm Desktop meer en meer features verliest...
Exchange is inderdaad serversoftware waarmee men d.m.v. Microsoft Outlook (of je smartphone met ondersteuning) kan mailen, agenda's inkijken, afspraken en taken delen, etc. Een puur business dingetje dus. Dat lijkt wat overdreven voor thuisgebruik.

Wat betreft Palm Desktop is er één geruststelling: nieuwe versies zullen wel niet meer uitkomen, dus functieverlies is dan geen optie.

Overigens kan je voor Android eens kijken naar AirSync. Dan kan je zonder Google toch syncen met je desktop. Al lijkt het me dat als je voor Android kiest je in feite ook al voor Google en de consequenties kiest.

Aangaande de webOS 2.0 functionaliteit: tja, Palm heeft de software development kit nog niet vrijgegeven voor alle ontwikkelaars (al kan je het als ontwikkelaar wel aanvragen). Gek genoeg leveren ze bij Palm eerst de consumenten en dan pas de ontwikkelaars (dit is namelijk niet de eerste keer dat ze het zo doen). Al is webOS 2.0 sowieso nog niet compleet, er missen - dacht ik - nog wat dingen die al wel aangekondigd zijn. Blijkbaar is de druk groot om nieuwe versies op te leveren.
Met citaat reageren