Los bericht bekijken
  #27  
Oud 30 oktober 2005, 23:04
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Dat Actif Sync lekkerder werkt dan Hotsync ben ik het absoluut niet mee eens. Ik kom net van een Ipaq af, maar daar was Actif syn echt een ramp bij.

...

Kortom: ik ben helemaal om.
Sorry, maar ik moet hier toch even op reageren. Ik ben ook om, maar dan van Palm naar PPC, hoewel ik de Palm nog steeds een erg fijne PDA vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Die gaf vaak aan dat de COM poort bezet was
(Nog) nooit iets van gemerkt. Misschien een kwestie van de juiste instellingen gebruiken (van Windows XP bedoel ik dan). Had jouw Cradle trouwens geen USB in plaats van een COM-poort?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
kon niet goed overweg met "conflicterende" afspraken.
Bij conflicterende afspraken wordt keurig gevraagd of je de PPC-versie wilt vervangen door de Desktop-versie of omgekeerd. Ik zou niet weten hoe dit beter kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Bluetooth syncen deed het eerst onder XP, SP1 wel maar onder XP, SP2 niet. Een bluetooth optie werd gewoon niet meer aangegeven of gevonden in Actif sync.
Dit heeft niet zo zeer te maken met Active Sync, maar meer met de inferieure ingebouwde Bluetooth-software van SP2, te omzeilen door de originele bijgeleverde software van de Bluetooth-dongle te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Maar het syncen met hotsync verloopt veel smoother.
Verklaar je nader. Ik zie hier geen duidelijk verschil met Hotsync.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Ook vanwege het feit dat je programma's op je Palm veel gemakkelijker kunt installeren dan op de PPC, namelijk via PalmOne Quickinstall.
Via Active Sync (Software optie) gaat dat toch net zo makkelijk? Gewoon dubbelklikken op het installatiebestand en het programma wordt op de PPC geïnstalleerd, waarbij je ook kunt kiezen waar je het programma wilt installeren (Main memory, File Store of uitbreidingskaart). Of zie ik hier iets over het hoofd? Je kunt daarnaast ook via Active Sync eventueel programma's verwijderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Met een LifeDrive kun je meteen Word en Excelbestanden lezen en maken. Daar is dus geen conversieslag. Bij een PPC is dat wel het geval met dat PocketWord en Pocket Excel.
Mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Bij een LifeDrive kun je je scherm goed kantelen, waardoor surfen op internet heel goed lukt en alle pagina's er heel redelijk uitzien.
Vanaf WM2003SE kan de PPC dit ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Dat geldt ook voor het verwijderen van programma's. Geen gedoe meer met dat lelijke windows register.
Mijn ervaring is dat als je programma's op de juiste manier verwijderd, ook alle verwijzingen in het register verwijderd worden. Verder kun je vrij eenvoudig het register bekijken en eventueel bewerken indien gewenst.
Ook op de Palm worden instellingen en dergelijke opgeslagen (bijvoorbeeld in Saved_Preferences.PRC. Dit bestand is echter veel minder makkelijk toegankelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Palm of PPC dan zou ik zeggen Palm.
Wat betreft Active Sync ben ik eerder geneigd om te zeggen PPC. Ik heb absoluut nog geen problemen met Active Sync ondervonden. Zowel mijn PPC als de PPC van mijn vrouw worden perfect gesynchroniseerd, inclusief onze samengevoegde afspraken, taken, notities, contacten en e-mail. Verder wordt door third party programma's veel intensiever gebruik gemaakt van de mogelijkheid om automatisch te synchroniseren via Active Sync, bijvoorbeeld weersvoorspellingen, TVgids-gegevens en het nieuws (RSS).
Met citaat reageren