Los bericht bekijken
  #6  
Oud 06 juni 2009, 21:43
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
[quote=deMol;194576]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric40 Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat als Palm de WebOS beschikbaar maakt voor andere telefoonmakers zoals HTC e.d. dat ze Android van Google van de kaart vegen. En als Google zich vervolgens aansluit bij Palm, dat Windows het heel moeilijk gaat krijgen. Maar misschien is dat wishfull thinking .

Inderdaad "Wisfull thinking" heel erg.Dat gaat niet gebeuren. En daar wil ik zo 100 euro opzetten.

Android wordt een andere GROTE in de mobiele wereld.
Je kan ook denken aan een standaard voor die Web Runtime applicaties. Zowel Nokia/Symbian als Palm hebben een web runtime waarmee je applicaties kan maken met HTML, CSS, en javascript. Als ze de javascript APIs/omgeving nu eens standardiseren onderling levert dat een heleboel winst op.

Verder kan je je ook indenken dat Android apps kunnen draaien op andere OSen.
Er is zelfs al virtualization software voor mobiele devices: Open Kernel Labs : Home.

Ook is er software waarmee je met 1 code base de web runtimes van verschillende OSen kan ondersteunen PhoneGap | Cross platform mobile framework

Verder is er ook weer ontwikkeling in Java en dat is JavaFX waarmee je ook sneller applicaties kan ontwikkelen. JavaFX kan draaien op een J2ME omgeving en daarmee dus op vrijwel alle devices.

M.a.w. er is behoorlijk wat ontwikkeling op dit gebied.
__________________
http://wamblee.org
Met citaat reageren