Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 augustus 2007, 19:44
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Docs to go verdwenen??

Hallo,
Ik ben nieuw in het Palm-OS wereldje, want ik ben onlangs in het bezit gekomen van een nieuwe TX. Prachtige machine overigens.
Echter, ongetwijfeld door een foutieve handeling mijnerzijds, is documents to go verdwenen. Als ik op "Office documents" klik, gebeurt er namelijk helemaal niets.
Hoe kan ik docs to go weer terug krijgen?

Alvast bij voorbaat bedankt voor alle hulp!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2007, 20:20
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Opnieuw installeren vanaf de (hopelijk) bijgeleverde installatie cd.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2007, 21:19
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Opnieuw installeren vanaf de (hopelijk) bijgeleverde installatie cd.

Succes, groeten, Roel.
Bedankt!

CD is meegeleverd (prima van PDAshop.nl!)
Was echter toch nog volop aan het experimenteren, dus in plaats van opnieuw installeren vanaf CD heb ik een harde reset gedaan volgens de aanwijzingen op jullie site.
Prima gelukt, docs to go weer terug.
Echter na 1e synchronisatie weer verdwenen
Instellingen in hotsync bij docs to go: synchronize the files.
Komt dit omdat ik in de pc-app van docs to go geen document heb klaarstaan voor synchronisatie?

Ik synchroniseer overigens Lotus Organizer met Intellisync 5.5 en Phatnotes professional met Hotsync. Beiden gaan goed.
Als ik nu ook nog MS-word documenten en MS-excel-bestanden in docs to go kan krijgen ben ik een gelukkig mens.

Ik besef dat ik veel vragen tegelijk stel, maar nog eentje:
Ik bezit ook een wireless keyboard. Die werkt wel op een Tungsten T3 (van een vriend van me) maar niet op mijn nieuwe TX. Kan ook nergens een instelling daarvoor vinden. Moet er een driver worden geïnstalleerd, of moet ik een ander keyboard hebben?

Nogmaals alvast bedankt voor de hulp!

Laatst gewijzigd door ArieMarinus; 16 augustus 2007 om 06:00.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 augustus 2007, 07:54
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als je na een harde reset (dus echt helemaal terug naar de fabrieksinstellingen) al weer beschikt over Docs-to-Go, dan moet dat pakket in ROM geladen zijn en kun je dit dus niet zelf verwijderen en dus ook niet kwijtraken. Kun je Docs-to-Go op je Palm niet meer starten of op de PC (want daar moet natuurlijk ook een deel geinstalleerd staan)? Kijk je op je Palm naar alle geinstalleerde software (dus in de map All)?

En voor dat draadloze toetsenbord heb je inderdaad een driver nodig op de Palm. Vaak kun je die downloaden bij de fabrikant, want die drivers worden regelmatig bijgewerkt.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 augustus 2007, 09:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Als je na een harde reset (dus echt helemaal terug naar de fabrieksinstellingen) al weer beschikt over Docs-to-Go, dan moet dat pakket in ROM geladen zijn en kun je dit dus niet zelf verwijderen en dus ook niet kwijtraken.
Klopt, Documents to Go staat in het ROM-geheugen van een T|X. Je kunt Documents to Go dus nooit helemaal van je palm verwijderd krijgen; na een hard reset komt het programma altijd weer terug.
Wat er aan de hand kan zijn is dat het programma op de een of andere manier corrupt geraakt is. Je krijgt Documents to Go weer werkend door de corrupte bestanden te verwijderen, dit doe je door een grote schoonmaak (klikbare link) uit te voeren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 augustus 2007, 12:42
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Als je na een harde reset (dus echt helemaal terug naar de fabrieksinstellingen) al weer beschikt over Docs-to-Go, dan moet dat pakket in ROM geladen zijn en kun je dit dus niet zelf verwijderen en dus ook niet kwijtraken. Kun je Docs-to-Go op je Palm niet meer starten of op de PC (want daar moet natuurlijk ook een deel geinstalleerd staan)? Kijk je op je Palm naar alle geinstalleerde software (dus in de map All)?

En voor dat draadloze toetsenbord heb je inderdaad een driver nodig op de Palm. Vaak kun je die downloaden bij de fabrikant, want die drivers worden regelmatig bijgewerkt.

Succes, groeten, Roel.
Bedankt!
Heb de driver gedownload van de palm.com-site. (Had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken )
Heeft Palm overigens meerdere versies van hun wireless toetsenbord uitgebracht?
Als ik mijn TX namelijk neerleg (dus landscape), dan zit de IR-poort rechts, terwijl het IR-zendertje van het keyboard links zit.
Of kun je de landscape richting van de TX ook andersom instellen?

Laatst gewijzigd door ArieMarinus; 16 augustus 2007 om 12:52.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 augustus 2007, 12:50
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Klopt, Documents to Go staat in het ROM-geheugen van een T|X. Je kunt Documents to Go dus nooit helemaal van je palm verwijderd krijgen; na een hard reset komt het programma altijd weer terug.
Wat er aan de hand kan zijn is dat het programma op de een of andere manier corrupt geraakt is. Je krijgt Documents to Go weer werkend door de corrupte bestanden te verwijderen, dit doe je door een grote schoonmaak (klikbare link) uit te voeren.
Inderdaad is docs to go na de harde reset weer teruggekomen. De conclusie dat deze app dus in de ROM gebakken zit, had ik dan ook al zelf getrokken.
Echter, raar maar waar, na de eerste sync is het uit de applications-map (all) verdwenen.
Het staat nog wel in de favorietenlijst, maar als ik daarop klik, gebeurt er niets.
Dat de oorzaak een corrupt bestand is. lijkt me sterk, want ik had helemaal nog geen bestanden ge-upload naar de palm.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 augustus 2007, 09:29
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Heb inmiddels veschilllende keren een harde reset gedaan.
Docs to go is dan inderdaad iedere keer weer terug.
Echter, telkens na de eerstvolgende synchronisatie werkt het programma niet.
Staat wel in de favorietenlijst, maar is verdwenen uit de applicaties (all)
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of beter nog: wat doe ik verkeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 augustus 2007, 10:23
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Heb je Docs to Go op je pc staan? (kun je controleren als het op je buroblad staat of in de Palm Desktop)
Dus daar geinstalleerd?
En.. een versie die identiek of hoger is dan die op je Palm staat.
Dat is ook heel belangrijk.
Gebruik zelf versie 10 en werkt na een hotsyn prima.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 augustus 2007, 13:30
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athropos Bekijk bericht
Heb je Docs to Go op je pc staan? (kun je controleren als het op je buroblad staat of in de Palm Desktop)
Dus daar geinstalleerd?
En.. een versie die identiek of hoger is dan die op je Palm staat.
Dat is ook heel belangrijk.
Gebruik zelf versie 10 en werkt na een hotsyn prima.
OK, dit was het dus.
Bedankt voor de zeer goede tip.
Wat was er aan de hand? (heel verhaal, sorry daarvoor)
Paar maanden geleden mocht ik een poosje een Tungsten T3 uitproberen van een vriend van me. Reden? Wilde wel eens wat anders dan de Psions die ik tot toen toe gebruikte en Psion was gestopt en ik wilde niet overstappen naar de zeer dure Nokia E90, en.... enfin ik zal jullie daar niet allemaal mee vermoeien.
T3 met bijbehorende software op de PC geïnstalleerd en draaien maar. Alles werkte uitstekend en ik was zeer tevreden. Intellisync aangeschaft om te syncen met Lotus Organizer (daar zweer ik bij!).
Na verloop van tijd wilde de vriend de T3 terug en ik was inmiddels "om" Ik schafte me een TX aan en verkeerde (dom, dom, dom) in de veronderstelling dat alles wel hetzelfde zou zijn. Zonder de bij de TX geleverde software te installeren liep synchronisatie met Organizer en Phatnotes prima (inderdaad, op de "oude" software van de T3) naar nu blijkt met uitzondering van docs to go dus.
Ik heb docs to go geïnstalleerd vanaf de bijgeleverde CD en ziedaar. Alles gaat nu goed.

Nogmaals dank!

Wel heb ik nog een paar andere vragen voor jullie deskundigen hier:
1. Wat is een goed (liefst freeware) programma voor bestandsbeheer?
(Edit: zelf gevonden: Filez)
2. Heeft iemand ervaring met het BT-keyboard dat dataviz op hun site aanbiedt (bij de upgrade naar versie 10?)
3. Ik heb alle benodigde software voor synchronisatie ook op mijn laptopje geïnstalleerd, maar helaas lukt het me nog niet om daar een verbinding met de TX tot stand te brengen. Zijn hier speciale instellingen voor nodig waar ik op moet letten? (tja, beginner hé )

Laatst gewijzigd door ArieMarinus; 18 augustus 2007 om 13:44.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 augustus 2007, 14:00
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArieMarinus Bekijk bericht
OK, dit was het dus.
3. Ik heb alle benodigde software voor synchronisatie ook op mijn laptopje geïnstalleerd, maar helaas lukt het me nog niet om daar een verbinding met de TX tot stand te brengen. Zijn hier speciale instellingen voor nodig waar ik op moet letten? (tja, beginner hé )
Let op de volgende dingen:
Sync je via Bluetooth of USB.
Staat dat ook zo ingesteld bij Hotsync?
Let dan Bluetooth op de compoorten.
Welke software heb je dan op de laptop geinstalleerd?
Minimaal toch Palm Desktop neem ik aan?
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 augustus 2007, 14:31
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athropos Bekijk bericht
Let op de volgende dingen:
Sync je via Bluetooth of USB.
Staat dat ook zo ingesteld bij Hotsync?
Let dan Bluetooth op de compoorten.
Welke software heb je dan op de laptop geinstalleerd?
Minimaal toch Palm Desktop neem ik aan?
Ik sync (tenminste dat tracht ik...) via USB
Bij Hotsync staat local USB aangevinkt
Bluetooth op de compoorten? dat begrijp ik niet. Wat bedoel je daarmee?
Geïnstalleerde software: Palm Desktop, Quick install en Hotsync manager (ook nog intellisync 5.5)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 augustus 2007, 07:37
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Compoorten zijn de poorten die je gebruikt bij bv printer (LPT), USB of bluetooth.
Als je bv compoort 1 voor USB gebruikt en de hotsync staat op compoort 2, dan zal je geen verbinding krijgen. (hotsync - rechtermuisknop>Setup)

Wat je met syncen op 2 pc's wel bij moet opletten is dat je ook de zelfde acountnaam (kun je in je hotsync op de Palm/TX zien) gebruikt.
Dus Kees in TX is ook Kees in PC en Kees op de Laptop.
Kies je voor verschillende accountnamen bij verschillende pc's, dan werkt hotsync niet.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 augustus 2007, 14:53
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athropos Bekijk bericht
Compoorten zijn de poorten die je gebruikt bij bv printer (LPT), USB of bluetooth.
Als je bv compoort 1 voor USB gebruikt en de hotsync staat op compoort 2, dan zal je geen verbinding krijgen. (hotsync - rechtermuisknop>Setup)

Wat je met syncen op 2 pc's wel bij moet opletten is dat je ook de zelfde acountnaam (kun je in je hotsync op de Palm/TX zien) gebruikt.
Dus Kees in TX is ook Kees in PC en Kees op de Laptop.
Kies je voor verschillende accountnamen bij verschillende pc's, dan werkt hotsync niet.
OK, na behoorlijk wat puzzelen is het nu voor elkaar. Het zat 'm inderdaad in de compoorten (en in mijn "digibetes" op pc-gebied)
Ik begreep maar niet waarom in de settings van Hotsync manager overal over seriële poorten werd gesproken, terwijl ik wilde verbinden met USB-poorten. Totdat ik doorkreeg dat ook USB en zelfs Bluetooth ook serieel wordt genoemd. Bijv. in de setup-afdeling van hotsync manager kies je voor "local". Dan verschijnt een venster waar vóór de te kiezen compoort het woord "serieel" staat. Serieel staat in mijn beleving echter voor de ouderwetse seriële poorten met een aantal pinnetjes. Maar ik heb nu door dat als ik daar com5 kies. de verbinding via Bluetooth gemaakt wordt.
Weer wat geleerd.

Wat wel raar is, is dat er dubbele afspraken verschijnen in de palm en dat er bij verschillende afspraken hoogst merkwaardige tekens verschijnen: @@@@@@@@##$ of zoiets.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 augustus 2007, 15:47
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
We helpen je graag hier, maar als je de zoekfunctie had gebruikt, had je dit zeker gevonden.
En ff meer zoeken had dit gegeven.
Snap je?
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 augustus 2007, 18:02
ArieMarinus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athropos Bekijk bericht
We helpen je graag hier, maar als je de zoekfunctie had gebruikt, had je dit zeker gevonden.
En ff meer zoeken had dit gegeven.
Snap je?
Bedankt.
Ik snap het helemaal.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023