Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 april 2008, 05:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] Opera Mini v4.1 beta uitgebracht

De browser Opera Mini heeft een update gekregen vaar versie 4.1 beta. Palm-gebruikers kunnen deze uitstekende browser na installatie van extra Java-software op hun toestel gebruiken.

Opera Mini is een van de succesvolste, en in mijn ogen ook een van de beste browsers voor mobiele toestellen. Aangezien het Java-gebaseerd is, kunnen de makers van Opera Mini heel eenvoudig het programma aanbieden op tal van OS-platformen. Wel zul je als PalmOS-gebruiker eerst de Java VM voor Palm moeten downloaden.

Verbeteringen in versie 4.1 beta zijn onder andere de mogelijkheid om webpagina's offline op te slaan, eenvoudigere bediening van de adresbalk, en een verhoogde weergavesnelheid. Dit laatste wordt gebracht door de upgrade van proxyservers bij Opera in Noorwegen, aangezien Opera Mini van deze aparte servers gebruiktmaakt om webpagina's eerst te comprimeren alvorens ze naar je toestel te sturen.

Helaas is Opera Mini niet heel stabiel of verfijnd te noemen op het PalmOS. Door het gebrek aan ondersteuning door Palm of IBM en de ouderdom van PalmOS hebben de makers bij Opera vaak grote moeite om Opera Mini compatible te houden met Java op PalmOS.

Opera Mini 4.1 beta is te downloaden op http://mini.opera.com



Bron: Opera Mini v4.1 Beta Released
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 5180-cn4nnjag83.gif‎ (8,9 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 mei 2008, 19:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heeft iemand Opera Mini 4.1 geinstalleerd en ook last van de enorme T R A A G H E I D die de eerste keer verbinden met zich meebrengt?

Als je OM 4 opstart, en een link aanklikt, krijg je meer dan een halve minuut connecting ... ... .. voordat een pagina wordt geladen. Maar daarna als je verder surft, gaat alles gewoon prima snel.

Iemand?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 mei 2008, 20:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Jaha, ik had het toevallig vandaag ook. Erg vervelend en op m'n Treo 650 ga ik er dan vanuit dat Opera Mini crasht (gebeurt vrij vaak). Deze keer ging 'ie inderdaad na bepaalde tijd verder.

Gisteren had ik er overigens geen last van, dus het zou mogelijk een server probleem kunnen zijn. Ik las daarstraks op Tweakers.net dat Opera iets nieuws heeft uitgebracht t.b.v. website ontwikkeling, waarvoor je de nieuwste beta van Opera moet downloaden (desktopversie, 9.5 beta). Misschien dat daar een run op is geweest waardoor de Opera Mini proxy server het zwaar kreeg... Maar tot zover de speculaties
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 mei 2008, 22:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Maar voor de rest is OM 4.1 altijd snel geweest op je Palm?

Ik heb OM 4.1 retestabiel draaien op de Treo 750, maar heb de Palm-versie altijd een beetje onstabiel gevonden (Stabielst: 1 MB Java geheugen, 32 KB stack, Double Buffering en HiRes Coord aan)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 mei 2008, 23:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik gebruik Opera en/of Blazer niet zo heel erg veel (geen data abonnement). Maar Opera is qua data ophalen en renderen redelijk vlot, voor zover mogelijk met een GPRS verbinding. M'n gebruik beperk ik zodoende dan ook tot het opzoeken van actuele vertrektijden van de NS, dat soort kleine dingetjes. Ik vind beiden niet helemaal top in het gebruik en ik wissel eigenlijk per website van browser, afhankelijk van welke ik het prettigste vind. Meestal Opera, maar ik heb een hekel aan dat inzoomen e.d.

Wat betreft de betrouwbaarheid: zowel Blazer als Opera hebben de neiging te crashen, de laatste wel meer (maar de complexere pagina's bezoek ik veelal met Opera, dus dat zou een reden kunnen zijn). Het probleem lijkt in het beschikbare geheugen te zitten, tenminste dat gevoel heb ik. Jouw settings zal ik eens proberen, kijken of dat helpt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 mei 2008, 23:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je kunt in OM 4 (je gebruikt toch 4, niet 3?) kun je in Menu >> Tools >> Settings >> Mobile View inschakelen. Dan heb je dat irritante zoomen nooit meer.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023