Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 augustus 2007, 08:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Meer foto's van de Palm Gandolf / Treo 800 verschenen?

Dit weekend zijn er op het internet weer verschillende foto's van de volgende nieuwe Treo opgedoken. Deze Treo staat bekend onder de naam Treo Gandolf of Treo 800. De beschikbare foto's laten zien dat ongeacht welke naam dit toestel krijgt, het wel degelijk bestaat.

De eerste wazige foto's van dit toestel dateren alweer van een paar maanden geleden, maar de nieuwste foto's laten zien dat dit toestel daadwerkelijk bestaat.

De foto's laten een relatief nieuwe Treo formfactor zien. Het geheel oogt kleiner en ietwat dunner dan de huidige Treo-modellen. Deze nieuwe Treo Gandolf draait op PalmOS, heeft een touchscreen en een klein, doorzichtig toetsenbordje. Dit toetsenbordje zou volgens de anonieme bron van de foto's significant kleiner zijn dan die van de huidige Treo's.


Zoals het er naar uitziet, wordt dit de komende low-end toestel van Palm. Wat vind jij ervan?


Bron: Treo 800p Live Spy Shots
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4492-cbimxfcnspe.jpg‎ (9,2 KB, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg 4493-78nre2933ov.jpg‎ (6,0 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg 4494-ccwl9z4uu84.jpg‎ (9,0 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg 4495-kic12tuy3nr.jpg‎ (6,7 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg 4496-5p0xgkcnhr5.jpg‎ (7,3 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg 4497-t4vcrty8blo.jpg‎ (5,7 KB, 0x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 augustus 2007 om 21:46.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 augustus 2007, 09:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als dit net zo'n succes gaat worden als de Zire-serie heeft Palm weer een mooi instapmodel.

De huidige Treo's zijn natuurlijk relatief groot vergeleken met het gemiddelde mobieltje. Ik vind dat grotere formaat wel handig (meer scherm, handzamer toetsenbord), maar met dit smallere model kan Palm beter concurreren met de Nokia's.

gr, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 augustus 2007, 12:12
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
...ik ben benieuwd of het aanslaat bij de jeugd...Tenmninste ik denk dat ie daarvoor bedoeld is? Of voor de soccermams...Maar daarvoor is het toetsenboordje toch te klein...

Als Palm de markt goed inschat kan het wat worden. IMO goedkope treo voor de jeugd...Vind hem alleen niet hip genoeg...maar wie weet. En dat is jammer. Palm heeft de laatste tijd produkten waarvan het publiek niet eht warm worden. Bijvoorbeeld de Foleo...dit apparaatje.

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 06 augustus 2007 om 16:23.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 augustus 2007, 12:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zonder al te veel willen cross-posten: Ik kan me niet helemaal voorstellen dat dit de definitieve vormgeving is / dat de doelgroep dit kan bekoren. Kijk naar Motorola, Sony-Ericsson en Nokia: die leveren een stuk fraaier ontwerp af. En daar moet Palm in mee. Daarop bezuinigen / de mist ingaan is (letterlijk) niet te verkopen.

Ech, dat ronde, dat goedkope plastic... Erg spijtig als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 augustus 2007, 13:36
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
...ik ben benieuwd of het aanslaat bij de jeugd...Tenmninste ik denk dat ie daarvoor bedoeld is? Of voor de soccermams...Maar daarvoor is het toetsenboordje toch te klein...

Als Palm de markt goed inschat kan het wat worden. IMO goedkope treo voor de jeugd...Vind hem alleen niet hip genoeg...maar wie weet.
Tja, voor wie is deze ? Voor de jeugd zeker niet. Het succes van de iPhone bewijst dat 'cool-factor' en merkbeleving belangrijker is dan functionaliteit. Dit apparaat gaat zeker niet aanslaan bij de jeugd. Zelf, en ik hoor allang niet meer bij de jeugd, vind ik het wel interessant. De Treo is me te groot om in de broekzak te steken. Deze lijkt me een stuk kleiner en dan toch een toetsenbord. Het lijkt me dan eerder een zakelijk of semi-zakelijke concurrent voor de HTC S710. Maar dan moet dit apparaat wel wat aan techniek mee kunnen brengen. Ik ben al niet overtuigd van de vorm.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 augustus 2007, 13:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het lijkt er inderdaad op alsof ze de originele Zire (die witte) willen kopieren. Dat was qua verkoopaantallen een enorm success, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen normale PDA's en smartphones.

Daarnaast had de normale Zire dezelfde hardware als PDA's van destijds jaren terug, en toch pikten mensen dat, omdat er simpelweg geen andere concurrenten waren die dat boden voor die prijs. Dat is tegenwoordig met de featurephones erbij van Samsung, Nokia e.d. toch wel anders.

Mja, ik weet het niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 augustus 2007, 20:58
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
En we hebben bewegend beeld...
Citaat:
The source also reported a peculiarity as the firmware version number was listed as Gnome 04.30.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 augustus 2007, 23:00
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De foto's leken al echt, maar nu weet ik zeker dat het meer is dan een gerucht. Nu maar hopen dat hij voor december uitkomt, in de winter weet ik wel raad met zo'n stukje plastic
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 augustus 2007, 23:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Die rondingen maken het niet zo functioneel
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023