Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 oktober 2007, 22:16
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Palm T|X; een goede vervanger van een Zire31?

Ik heb momenteel een Zire 31 die ik zo'n jaar geleden gratis bij de PC heb gekregen. Ik stond eerst nog wat sceptisch tegenover de voordelen van een handeld maar daar kwam al gauw verandering in na het ontdekken van de ongelooflijke multifunctionaliteit: kalender, MP3-speler, contacts, en bovenal ebooks.


Nu is mijn handheld een week geleden echter ernstig beschadigd toen er iets vlak op het scherm viel. Resultaat: een mooie fractuur in het midden van mijn scherm in alle kleuren van de regenboog met een grote zwarte zone er rond. Ik kon mijn toestel momenteel nog min of meer gebruiken als MP3-speler aangezien er nog een kleine semi-zichtbare zone boven de login-knop en playlist hangt, maar die is ook verdwijnen zodat
ik nu met een onlleesbaar scherm zit. (incidenteel werkt het touchscreen nog perfect, ik zie alleen niets meer ^^)


Nu heb ik de voorbije dagen mezelf suf gesurft, op zoek naar een degelijk vervangtoestel. Ik zou oorspronkelijk voor een toestel gaan met GSM funtionaliteit om geen gsm meer te moeten meesleuren, maar ik voel nu toch meer voor een aparte handheld aangezien ik een gsm nauwelijks nodig heb. (om nog maar te zwijgen van oplopende rekeningen als ik daarmee online zou gaan)

Nu heb ik min of meer besloten om voor de Palm TX te gaan: meer van hetzelfde maar een massa aan extra functies zoals Wifi, Bluetooth, video-playback etc.

Ik heb echter ook enkele negatieve reviews gezien, vooral met betrekking tot snelheden van processor en Hotsync en het scherm.

De hotsync van mijn Zire31 duurt in ieder geval bijzonder lang om alleen maar een tiental MB aan mp3's over te zetten, vandaar dat ik die gewoon direct op de SD kaart zet, maar ik weet niet of dit met video's ook zo kan.

Ik heb gelezen dat die via QuickInstall moeten geconverteerd worden naar een handheld-formaat, en ik stel me zo voor dat dit wel een hele tijd in beslag kan nemen. Ik heb echter wel een aantal third-party programma's gevonden die films naar avi kunnen converteren, en een aantal divx players, maar dit is wel een belangrijk punt waar ik graag meer van zou willen weten van mensen met ervaring.

Een ander punt is dat ik verschillende reviews ben tegengekomen van mensen die binnen de paar weken en vaak nog buiten de fabrieksgarantie een dode zone op hun scherm kregen. Aangezien dit blijkbaar verschillende keren na elkaar kon gebeuren en dit vaak buiten garantie plaatsvond vraag ik mij af hoeveel hiervan waar is, temeer omdat het vervangen van een scherm bijna evenveel kost als het kopen van een nieuw exemplaar.

Vandaar dat ik mij richt tot dit forum, in de hoop dat jullie mij kunnen overtuigen om toch voor deze o-zo-geweldige PDA te kiezen. ^^
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 oktober 2007, 11:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Voor het plaatsen van films (en het converteren daarvan) zou ik je aanraden in deze prachttutorial te kijken: http://www.palmclub.nl/forums/tutori...n-op-palm.html

Welkom trouwens bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 oktober 2007, 13:47
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
Ik heb echter ook enkele negatieve reviews gezien, vooral met betrekking tot snelheden van processor en Hotsync en het scherm.

Ik heb gelezen dat die via QuickInstall moeten geconverteerd worden naar een handheld-formaat, en ik stel me zo voor dat dit wel een hele tijd in beslag kan nemen.

Een ander punt is dat ik verschillende reviews ben tegengekomen van mensen die binnen de paar weken en vaak nog buiten de fabrieksgarantie een dode zone op hun scherm kregen.
Al twee jaar ben ik een ZEER tevreden TX-gebruiker. Om jouw vragen te beantwoorden:
- snelheid van de processor is gewoon "prima"
- snelheid van HotSync is OK, maar ik moet zeggen dat ik VersaMail, DocsToGo en Media heb uitgesloten van Hotsync. AV- en Office-bestanden verplaats ik altijd rechtstreeks van/naar de SD-kaart
- scherm is prima binnen en 'slecht' in de volle zon, maar dat nadeel heeft elk transreflective scherm
- AV's hoef je nauwelijks meer te converteren als je TCPMP op je TX hebt staan. Als het echt niet anders kan, is PocketDivXEncoder een oplossing. Maar lees hiervoor vooral de eerder genoemde tutorial!
- qua scherm en fabrieksgarantie kan ik niks zeggen, want na twee jaren werkt alles nog steeds prima!

Als je nog meer vragen hebt: even zoeken op deze site, en als je het daar niet kunt vinden, dan kun je ze hier kwijt!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 oktober 2007, 17:04
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Ik zou het gewoon doen.
Ik gebruik ook al jaren Palm's. Eerst een M505, daarna 3,5 jaar een T3 en nu sinds een week of 2 ook een TX, nadat het scherm van de T3 slecht werd.
Ik heb me laten vertellen dat de T3 supersnel was en dat de TX wat langzamer zou zijn om de batterij langer mee te laten gaan.
Ik merk het wel, maar storend is het zeker niet. De batterij gaat wel VEEL langer mee!
Ik heb de laatste maanden nagedacht of ik niet naar een Windows-apparaat over zou stappen, maar de kosten, ervaring ermee en reeds aangeschafte software hebben me doen besluiten bij Palm te blijven. En ik heb er nog geen seconde spijt van.
De TX is echt een wereld-apparaat.
Wifi werkt perfect met mijn router, bluetooth net zo perfect als bij mijn T3 en qua gebruiksgemak is palm een super-OS.

Als je MP3's over wilt zetten kan ik je CARDEXPORT aanraden, dat programma laat je SD als schijf in je PC zien. (of je moet een cardreader hebben) Dan gaat het overzetten sneller dan via een hotsync!
Helaas ben je nu net over de 60 euro cashback actie heen, misschien komt er wel iets nieuws, of een inruil actie oid....

Succes met de beslissing
Eric
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 oktober 2007, 18:28
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericbrouwer Bekijk bericht
Ik zou het gewoon doen.
Ik heb me laten vertellen dat de T3 supersnel was en dat de TX wat langzamer zou zijn om de batterij langer mee te laten gaan.

Ik merk het wel, maar storend is het zeker niet. De batterij gaat wel VEEL langer mee!

Wifi werkt perfect met mijn router, bluetooth net zo perfect als bij mijn T3 en qua gebruiksgemak is palm een super-OS.

Als je MP3's over wilt zetten kan ik je CARDEXPORT aanraden, dat programma laat je Secure Digitalals schijf in je PC zien. (of je moet een cardreader hebben) Dan gaat het overzetten sneller dan via een hotsync!
Helaas ben je nu net over de 60 euro cashback actie heen, misschien komt er wel iets nieuws, of een inruil actie oid....
Succes met de beslissing
Eric
Ik ben wel even geschrokken toen ik je bericht over de cashback actie zag, gelukkig loopt die toch nog wel tot 15 oktober. ^^

Ik ben al voor zo'n 80% zeker dat ik voor de TX ga gaan, maar ik zou toch nog enkele dingen willen vragen

- Wifi is voor mij een heel interessante optie om toegang te krijgen via de WLAN op de Campus, maar is die verbinding eigenlijk on-the-fly instelbaar? Kun je met andere woorden eenvoudig verbinding maken met een netwerk of komt hier een hoop instelwerk bij te kijken? Is er voor het opstellen van een WLAN trouwens een of andere Wifikaart beschikbaar om dat vanaf een desktop te draaien of zal ik een wireless router moeten aanschaffen? (ik beschik wel over een Bluetooth-extensie om verbinding te maken maar als ik het me goed herinner gaat internet alleen over een lan-netwerk)

- Overigens heb ik ook gehoord dat de kracht van de processor verminderd is, maar dat het OS tegelijk geoptimaliseerd is waardoor die in de praktijk sneller werkt. Maar is er eigenlijk een opstartlag merkbaar? Mijn ex-Zire 31 was binnen een kwart van een seconde gebruiksklaar. ^^

- Nog een laatste praktische vraag: ik heb de Zire31 altijd zonder screen protector gebruikt, maar begon de laatste tijd een soort kras-achtig geluid te horen bij agressief gebruik (het betere krabbel-werk =p). Ik heb al eens rondgekeken bij verschillende webstores en ik vraag me af welk merk het beste product levert. Ik betaal liever wat meer voor een degelijk product dan dat ik er verschillende moet uitproberen...


Overigens nog bedankt voor de snelle reacties.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 oktober 2007, 18:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
- Wifi is voor mij een heel interessante optie om toegang te krijgen via de WLAN op de Campus, maar is die verbinding eigenlijk on-the-fly instelbaar? Kun je met andere woorden eenvoudig verbinding maken met een netwerk of komt hier een hoop instelwerk bij te kijken?
Sommige (universiteits)netwerken hebben een bepaalde vorm van beveiliging die soms problemen kan veroorzaken. Vooral de TU Eindhoven is berucht (zie zoekfunctie).
Citaat:
Is er voor het opstellen van een WLAN trouwens een of andere Wifikaart beschikbaar om dat vanaf een desktop te draaien of zal ik een wireless router moeten aanschaffen? (ik beschik wel over een Bluetooth-extensie om verbinding te maken maar als ik het me goed herinner gaat internet alleen over een lan-netwerk)
Je kunt een pci-card aanschaffen en die in je pc zetten. Wat je ook kunt doen is een wireless router aanschaffen. Een bluetooth-verbinding tussen TX en pc is eigenlijk alleen interessant om te hotsyncen. Voor internetten is wifi toch het beste, want het snelste en het grootste bereik. Voor de precieze verschillen tussen pci-card en router zou je bijvoorbeeld op Tweakers.net kunnen kijken.

Citaat:
Overigens heb ik ook gehoord dat de kracht van de processor verminderd is, maar dat het OS tegelijk geoptimaliseerd is waardoor die in de praktijk sneller werkt. Maar is er eigenlijk een opstartlag merkbaar? Mijn ex-Zire 31 was binnen een kwart van een seconde gebruiksklaar. ^^
De TX is ook instant-aan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 oktober 2007, 21:16
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Bedankt voor de reply, ik zal waarschijnlijk contact moeten opnemen met de verantwoordelijken op de campus (Universiteit Antwerpen trouwens ^^) maar dat zou normaal wel moeten lukken.

En ik dacht wel dat ik een WLAN zou moeten opstellen, ik denk er al een tijd over om mijn huidige router te vervangen (die al in een bijna even erge staat verkeerd als mijn Zire31 xD) door wireless. Dan kan ik ineens de rest van de familie met de laptop naar de andere kamers van het huis sturen ^^


Wat ik verder nog gelezen heb is dat de meeste huidige PDA's, onder andere de TX dus, Secure Digitalkaarten maar effectief kunnen gebruiken tot 2GB grootte. Anders moet de kaart geherformatteerd worden naar FAT32 wat naar het schijnt trager is? Zou dit te compenseren zijn door naar een hogere klasse te stappen zoals SanDisk Extreme III (133x/20mbs) of is dit niet zo'n hinderpaal? (het kaartje in kwestie is nogal aan de prijzige kant)


UPDATE -

Zopas de Palm TX Evaluatie-thread gevonden, ik moet zeggen dat ik altijd nerveus wordt als ik dergelijke reviews lees. Ik denk altijd maar van "wat als ik een PDA ontvang die niet werkt, hem verschillende keren terugstuur tot de garantie verdwenen is en ik een hoop geld heb weggesmeten?" Daarom dat ik nog even zou willen vragen hoe Palm omgaat met zijn garantie. Ik heb gelezen dat sommige mensen bijna een maand moesten wachten of maar naar de verkoper werden teruggestuurd om een nieuw en even defect exemplaar terug te krijgen.

Aan de praktische kant vraag ik mij dan ook af of ik hiervoor een extended warranty van Palm kan krijgen of dat ik dit beter elders zoek (pdatechcenter ofzo). Is er trouwens een manier om mijn handheld tegen diefstal te verzekeren? (aangezien ik van plan ben hem dagelijks te gebruiken, vooral op trein/bus etc en liever geen risico's neem)

Laatst gewijzigd door Vadigor; 05 oktober 2007 om 23:20.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 oktober 2007, 01:01
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Waarschijnlijk kan je in Belgie ook wel een verzekeringsmaatschappij vinden die jouw Palm buiten de deur wil verzekeren. Je ziet er in Nederland nu in elk geval veel mee geadverteerd worden. Maar ik zou eens goed rekenen wat zo'n verzekering nu kost. Ik heb mijn Palm TX nu 2 jaar en heb dat ding echt overal bij me en wil 'm ook nog wel eens op mijn werkbureau laten slingeren. Tot nu toe is tie niet verdwenen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, goede bescherming er om heen kopen en niet te vaak laten slingeren, dan is een verzekering niet nodig. Je Zire is nog nog niet gestolen, toch .

Voor wat betreft geheugenkaartjes, ik ben van de risicospreiding. Ik heb dus voor mijn TX meerdere 'kleine' kaartjes. Voor mijn digitale fotocamera heb ik ook meerdere 'kleine' CF-kaartjes. Ik heb nu te vaak fotografen ontmoet die een 4 GB CF-kaart niet meer konden gebruiken omdat deze corrupt was geworden. Je bent dan ook wel gelijk alles kwijt. 2 GB kaartjes is dan toch maar de helft dat je kwijt bent.

Veel succes met de keuzes die je maakt.

Groetjes,
Barbara
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 oktober 2007, 21:30
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Goed punt, maar wat zou je als beschermcase aanraden? Gewoon de standaard T|X /T5 case van Palm?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 oktober 2007, 22:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
De fijnste case vind ik de aluminium case, in het zwart ook te verkrijgen als je dat mooier vindt. Kaartjes van 4 gig heb ik tot nu toe probleemloos gebruikt in mijn TX (die ik nog steeds heb en gebruik btw, o.m. met TT5).
Vervangen van het scherm kost bij lange na niet zoveel als een nieuw apparaat trouwens.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 oktober 2007, 10:29
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
Goed punt, maar wat zou je als beschermcase aanraden? Gewoon de standaard T|X /T5 case van Palm?
Persoonlijk vind ik geen enkele case goed... (nu overgestapt op treo). Mijn TX was beschermd door de flap die erbij zet en een screenprotector. Die vloog zo in mijn jas zak, boekentas, broekzak, enz... nooit problemen gehad. (sleutels zaten wel nooit in mijn broekzak... )
En by the way: nooit problemen gehad met mijn TX hoor.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 oktober 2007, 12:03
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik geen enkele case goed... (nu overgestapt op treo). Mijn TX was beschermd door de flap die erbij zet en een screenprotector. Die vloog zo in mijn jas zak, boekentas, broekzak, enz... nooit problemen gehad. (sleutels zaten wel nooit in mijn broekzak... )
En by the way: nooit problemen gehad met mijn TX hoor.
Ik heb zo met mijn Zire omgesprongen (weliswaar zonder beschermflap xD) maar ik denk dat de T|X misschien wat groot gaat zijn om in mijn broekzakken rond te sleuren. En ik zou het praktischer vinden om mijn verschillende Secure Digitalkaartjes in de case op te bergen (muziek+ebooks, video, etc)


Ik denk dat de beslissing ondertussen wel gevallen is, ik zal een dezer dagen wel bij Palm bestellen. ^^

UPDATE: Hmm nu begint de Palmstore Error400 te geven, dat moet weer juist lukken... -_-

PS - Wees vervloekt 21%BTW! ^^

Laatst gewijzigd door Vadigor; 07 oktober 2007 om 12:37.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 oktober 2007, 17:57
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Voila, Internet Explorer bied raad als Firefox vastloopt. ^^

Nu maar hopen dat dat ding hier rap is, en op een uur dat er nog iemand thuis is om in ontvangst te nemen. =P

Eerste minpunt aan de Palm klantenservice: ze geven geen adres bij hun bankgegevens, eer dat ik dat gevonden had... xD

Maar ja, hier kan voor mijn part een slotje op, dan kan ik hopelijk binnen een week nieuwe smeekbedes ter assistentie afsteken. ^^
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 oktober 2007, 16:04
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Ik heb de volgende case: Krusell Tungsten T5/TX Handit Multidapt Case, #75278 - eXpansys Nederland.
Deze prefereer ik boven een alu-case, welke ik heb gehad voor mijn Vx.
Bij een alu-case, heb je nl opeens een veel groter 'apparaat' in je handen als deze opengeklapt is. Bij de case die ik nu heb, vouw je de flap achter je TX en dan valt het formaat aardig mee.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 oktober 2007, 16:06
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Overigens zeg ik met deze bovenstaande link niet dat je daar een case moet kopen. Dit was toevallig hete eerste linkje met foto die ik tegenkwam. Heb niet gekeken naar prijs of betrouwbaarheid van de webshop.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 oktober 2007, 16:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Een slotje hoeft er niet op, maar ik verplaats 'm wel naar Koopadvies. Daar is deze thread beter op z'n plaats.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 oktober 2007, 19:29
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik heb voor mijn TX een Case Logic PLTK-10 slipcase gekocht, daar ben ik wel redelijk tevreden over. Hij had wat kleiner en dunner gekund, maar dat is nu eenmaal het nadeel van universele hoesjes. Voordeel is de lage prijs.

PS: zoek op dit forum of via Google ook even op "slipcase".
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 oktober 2007, 19:34
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Bedankt voor de info en het verplaatsen van de discussie, die Krusell case ziet er interessant uit, maar ik ga liever voor een product-specifieke case. Ik zal wel afwachten tot ik het apparaat zelf krijg en dan eens zien of ik een fysieke retailer kan vinden, aangezien ik die case waarschijnlijk dagelijks zal gebruiken.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 oktober 2007, 19:40
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Mijn ervaring met product specifieke cases (als je daarmee merkje Palm cases bedoelt) is dat deze erg log zijn. Voor de M105 had ik een leren palm case, voor de Vx had ik de alu palm case en mijn huisgenoot heeft de palm case voor de treo 650, t.o.v. de krusell case leggen die het allen af. De leren cases zijn een stuk dikker (naar mijn beleving), de alu case is niet flexibel (maar dat zal ook voor andere merken gelden).
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 oktober 2007, 19:43
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BarB Bekijk bericht
Mijn ervaring met product specifieke cases (als je daarmee merkje Palm cases bedoelt) is dat deze erg log zijn. Voor de M105 had ik een leren palm case, voor de Vx had ik de alu palm case en mijn huisgenoot heeft de palm case voor de treo 650, t.o.v. de krusell case leggen die het allen af. De leren cases zijn een stuk dikker (naar mijn beleving), de alu case is niet flexibel (maar dat zal ook voor andere merken gelden).

Ik bedoelde hier eigenlijk mee dat ik eerde voor een case zou gaan die specifiek voor een bepaald model werd ontworpen (in dit geval een T|X of T5 case) dan een universele case zoals digilb er een heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023