Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

FAQ: Ik krijg de foutmelding OLERR in mijn hotsync-log

Door Gazpacho Klik op de plaatjes voor een vergrote versie
Publicatiedatum: 04 februari 2007


De OLERR-melding
Soms komt het voor dat je na het synchroniseren van je Palm met Microsoft Outlook een foutmelding krijgt, die in de hotsync log er ongeveer zo uitziet:


Outlook Calendar
OLERR:11-000A
OLERR:0D-000E
OLERR:0D-0004
OLERR:0D-0001

- Recovery Sync
Outlook Calendar synchronization failed

OLERR:15-0002
OLERR:06-0001


In plaats van alleen bij Outlook Calendar kan deze fout ook voorkomen bij Contacts, Tasks en Memos.

Dit is vervelend, maar vaak wel eenvoudig op te lossen. Palm heeft er een eigen support pagina aan gewijd, maar de oplossingen zijn daar nogal bewerkelijk. De Palmclub biedt een set eenvoudigere oplossingen die je eerst kunt proberen, voordat je die van de Palm Support probeert.

Stap 1:
Installeer eerst de Hotsync Outlook updates op je Windows desktop computer. Die zijn hier te vinden. Start je computer opnieuw op, geef je Palm een soft reset , en doe een hotsync om te kijken of de foutmelding weg is.

Stap 2:
Als je regelmatig synchroniseert, en dus in Outlook behoorlijk up-to-date informatie hebt staan, dan biedt deze methode vaak een sluitende oplossing.
  1. Download Filez of een bestandsbeheerder voor je Palm naar keuze
  2. Verwijder een van de volgende database-bestanden op je Palm, afhankelijk van waar de OLERR foutmelding zich voordoet: CalendarDB-PDat (Calendar), ContactsDB-PAdd (Contacts), TasksDB-PTod (Tasks), MemosDB-PMem (Memos). Let op: Hiermee wis je alle bijbehorende gegevens op de Palm, dus zorg er echt voor dat je deze gegevens nog in Outlook hebt, of maak een backup op een geheugenkaart.
  3. Ga na het verwijderen van een database-bestand naar de bijbehorende applicatie op je Palm, en maak daar een nieuwe invoer aan. Heb je bijvoorbeeld CalendarDB-Pdat moeten wissen, ga dan naar de Calendar-applicatie toe, en maak een willekeurige afspraak aan. Hiermee zorg je ervoor dat de Palm een nieuw, schoon database-bestand aanmaakt voor die applicatie.
  4. Rechtsklik op de icoon in de systemtray van Windows, en kies 'Custom'. Selecteer welke database(s) hersteld moet(en) worden, klik 'change', en kies vervolgens 'desktop overwrites handheld'. Hiermee wordt alle informatie van Outlook weer op de Palm gezet. Vink niet 'default' aan, want dit is slechts eenmalig. Normaliter staat de optie op 'synchronize'.
  5. Doe een Hotsync. Als het goed is worden nu zonder OLERR fouten alle gegevens gehotsynct naar je Palm. Controleer op je Palm of de gegevens van de gewiste database(s) bij stap b. er nu weer in staan. Doe na de succesvolle hotsync ter controle nóg een Hotsync. Hopelijk zijn alle OLERR problemen nu weg.

Stap 3:
Helpt het nog niet? Kijk dan nu naar de oplossingen die beschreven staan bij Palm Support. Probeer alle oplossingen zelf.

Stap 4:
Alles geprobeerd van de voorgaande stappen, inclusief alle oplossingen op de Palm Support site? Echt alles geprobeerd wat hier staat? Maak dan op het forum een nieuw onderwerp aan, waarin je aangeeft dit artikel gelezen te hebben, en ook alles gedaan te hebben wat op de Palm Support site staat, en doe er een kopie van je hotsync-log erbij.

Relevante links

Als je dit een handige FAQ vond, ben je misschien ook geïnteresseerd in:

Terug naar het FAQ-overzicht

Home | Nieuws | Reviews | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting   Over deze site

iCulture | Alles over Google Android