Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums |
FAQ: Hotsync loopt tijdens het synchroniseren vast |
|||||||
Bij problemen met synchronisatie zullen de hulpvaardige gebruikers van dit forum vaak om een HotSync-log vragen. Hierin wordt precies bijgehouden wat elke conduit doet en in deze log zullen eventuele fouten dus ook gemeld worden. Om de HotSync-log te zien klik je in de system tray op het symbool en kies je vervolgens View Log en je Palm HotSync-username. Kopieer van de webpagina die dan opent de laatste twee HotSync-acties in een tekstdocument en plak deze in je forumbericht door middel van de [code]HotSync-log hier plakken[/code]-tags, zodat je dit krijgt: Code:
HotSync operation started for Jean-Paul Horn on 02/19/06 07:16:38 Install - checking device capabilities OK Quick Install PocketMirror® 3.1.9.1 Professional XT OK Outlook Calendar XT OK Outlook Contacts XT OK Outlook Tasks XT OK Outlook Notes XT OK VersaMail Pocket Favorites - Synchronize changed items only (v. 1.0.0.9) Handheld records Added/Modified/Deleted: 0/0/0 Desktop records Added/Modified/Deleted: 0/0/0 OK Pocket Favorites OK Media OK Documents To Go OK AI Roboform Conduit OK Call Log+ 1.0.1.0 - Fast synchronization OK BackupBuddy HotSync operation completed on 02/19/06 07:18:28 Breek de synchronisatie daarvoor af, en zoek in de mappen c:\program files\palm\[username]\install\ en c:\program files\palm\[username]\quickinstall\ naar het grote bestand. Kopieer het handmatig naar de geheugenkaart, en verwijder het uit de installatie-map. Wanneer het grote bestand niet meer geïnstalleerd hoeft te worden, is het vaak makkelijker om hem via het programma QuickInstall te verwijderen. QuickInstall is vanuit het Start-menu te openen. Helaas is niet alleen de install-conduit de veroorzaker van problemen. Het vinden van de kapotte conduit moet met de hand. Klik daarvoor met de rechermuisknop op het hotsyncicoon rechtsonderin op de computer, en ga naar Custom. Let op dat de juiste gebruikersnaam is gekozen. Schakel nu elke conduit afzonderlijk uit, en kijk of de synchronisatie dan wel zonder vastlopen verloopt. De vervolgstap verschilt per conduit. Wanneer het probleem optreedt bij de Datebook-, Calendar-, Address-, Contacts-, Tasks-, Todo- of Memo-conduit, is een corrupte database op de Palm de meest voorkomende oorzaak. Bij Datebook en Calendar is het probleem vervolgens op te lossen met de DbScan-tool. Voor de andere net genoemde conduits is geen standaardmethode ontwikkeld (maar problemen daarmee komen gelukkig ook minder vaak voor). Wanneer het probleem in een andere conduit zit als eerdergenoemd, helpt het vaak om bijbehorend programma helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Relevante linksAls je dit een handige FAQ vond, ben je misschien ook geïnteresseerd in:
Terug naar het FAQ-overzicht |
|||||||
Home |
Nieuws |
Reviews |
Tips |
Shop |
Channel Navigator |
Nieuwsbrief |
Forums
© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting Over deze site iCulture | Alles over Google Android |