Palmclub logo  

Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

domo

domo

domo is sinds februari 2002 actief op het Palmclub-forum en heeft sinds die tijd 98 nieuwtjes geschreven.

domo gebruikt in het dagelijks leven een HP Pre3.

Bekijk alle nieuwtjes van domo

[Nieuws] Vier jaar webOS gevierd met certificaatupdate

 

Door: domo


Publicatiedatum: 06 juni 2013


Het is vandaag vier jaar geleden dat het eerste webOS toestel op de markt kwam, de Palm Pre. De mensen die toen in lange rijen aanschoven om een exemplaar te bemachtigen konden niet vermoeden wat een tumulteuze reis webOS zou gaan doormaken. Gelukkig krijgen alle webOS toestellen nog wel een verjaardagscadeautje in de vorm van een lang verwachte update van de root certificaten.

Vorige week berichtten we nog hoe HP de kwestie rond de beveilingscertificaten lang heeft laten liggen, maar The Verge meldt dat HP een oplossing heeft gevonden voor dit probleem. Op korte termijn krijgt ieder webOS toestel een update van de App Catalog applicatie, welke in z'n rugzakje de nieuwe certificaten meeneemt, zodat het webOS toestel er weer even tegen kan. WebOS 2 en later krijgen de update automatisch, voor versie één zal de gebruiker zelf even een verzoekje moeten doen in de App Catalog applicatie.

Mocht je pas na 23 juli updaten, dan zal dat niet zomaar gaan. Je dient op het toestel eerst de tijd terug te zetten, zodat het toestel de certificaten weer als geldig beschouwd. Hoe lang de nieuwe certificaten meegaan is nog niet bekend, maar er is een goede kans dat je webOS toestel die termijn niet zal halen in actieve dienst.

Bron: Update or die: HP issuing mandatory patch to save webOS device services | The Verge

Bekijk de reacties of reageer Voeg toe aan eKudos

Door Etzel
06-06-2013 21:48:15

Etzel
Mooi verjaardagscadeautje!
Door Gespy
07-06-2013 08:21:45

Gespy
Ja, ik heb hem binnen! Zowel op de Pre3, als op de TouchPad. Mooi, kunnen we voorlopig weer even vooruit.
Door RoelvdV
07-06-2013 10:17:54

RoelvdV
Ik heb hem ook net binnen op mijn Pre3. De TouchPad zal ik later vandaag aan het internet hangen.

Hier nog een fraai tribute ivm vier jaar Pre: http://www.youtube.com/watch?v=tZgdTuv6ylI
Door Etzel
07-06-2013 10:41:06

Etzel
Gelukt, op m'n Pre2 en TouchPad! Download failed op m'n PixiPlus...
Door Etzel
07-06-2013 12:39:17

Etzel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Gelukt, op m'n Pre2 en TouchPad! Download failed op m'n PixiPlus...
Datum/tijd klopten niet (lag al enige tijd in de la). Nu werkt ie weer, met de update!
Door RoelvdV
07-06-2013 16:09:16

RoelvdV
Zojuist ook mijn TouchPad bijgewerkt.

En (iets of topic) vanmiddag het Bluetooth toetsenbord besteld bij Mobile Tech Center, gewoon voor de heb!
Door domo
07-06-2013 16:16:53

domo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
... Mooi, kunnen we voorlopig weer even vooruit.
Voorlopig? Tot 2037 naar het schijnt
Door apeka
01-09-2013 07:34:25

apeka
Na lange tijd heb ik mijn Touchpad weer eens uit het stof gehaald en kwam er achter dat er inmiddels een App Catalog update was uitgebracht.
Omdat het dus ruim na 23 juli is, heb ik volgens de instructie de netwerktijd uitgeschakeld en de datum teruggezet naar 1 juli 2013 en een nieuwe update poging gedaan.. Helaas, ik blijf een 'Install Failed' melding krijgen.
Heeft iemand een suggestie hoe ik de Touchpad nog wel kan updaten?
Door Etzel
01-09-2013 13:34:22

Etzel
Je kunt 't nazien, of de update wel of niet werkt. Had wsl dezelfde melding, even gezocht op WebOSNation en bij mij bleek alles in orde. In dat geval kun je de update (die nu dus mislukt) gewoon cancellen. Verwacht dat 't bij jou ook in orde is.
Door apeka
01-09-2013 13:38:43

apeka
Ter aanvulling: Ik heb geprobeerd om een app te downloaden en te installeren uit de App Catalog en dat werkte gewoon.
Volgens de Software Manager heb ik de HP App Catalog version 5.0.3500 aan boord en ik meen toch dat de laatste versie is..
Overigens: Als ik die foutmelding wil verwijderen, wordt ik gewaarschuwd dat ik hiermee ook de gekoppelde accounts verwijder, dus dat heb ik nog maar niet geprobeerd.
Door Etzel
01-09-2013 20:00:08

Etzel
Je kunt de download (die je opnieuw zou moeten/kan doen) annuleren. Zonder probleem. (iets van try again en dan no) Bij mij is de melding iig weg.
Door apeka
01-09-2013 20:30:50

apeka
@Etzel: Bedankt voor de tip! De melding is weg. Alles werkt nog steeds . Ik ben wel benieuwd of mijn versie van de App Catalog overeenkomt met die van jou? Ik heb dus versie 5.0.3500
Door Etzel
01-09-2013 20:54:17

Etzel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
@Etzel: Bedankt voor de tip! De melding is weg. Alles werkt nog steeds . Ik ben wel benieuwd of mijn versie van de App Catalog overeenkomt met die van jou? Ik heb dus versie 5.0.3500
Ook 5.0.3500! Mooi dat 't nu goed is!
Om een reactie te plaatsen moet je
geregistreerd en ingelogd zijn.
Home | Nieuws | Reviews | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums

© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting   Over deze site

iCulture | Alles over Google Android