- Meld problemen met de App Catalog zelf (mislukte downloads en dergelijke) bij HP zelf. De ontwikkelaar heeft daar geen invloed op. Dit geldt ook voor teruggave van geld als je ontevreden bent.
- Geef zoveel mogelijk applicaties die je binnenhaalt via de App Catalog een review. Dit helpt de ontwikkelaar en andere toekomstige gebruikers/kopers. Doe dit uitgebreid genoeg zodat anderen iets aan je oordeel hebben. Lage beoordelingen geven omdat een voor jou belangrijke functie ontbreekt is ook een faux pas, het is beter direct de ontwikkelaar te benaderen.
- Overigens kunnen ontwikkelaars niet reageren op je review. De enige manier waarop zij reviews kunnen lezen is door hun eigen app te downloaden en via de App Catalog reviews te bekijken, net als ieder ander. Wil je respons, bijvoorbeeld omdat je problemen ondervindt, neem dan direct contact op met de ontwikkelaar. Dat helpt, frustraties botvieren niet.
- De ontwikkelaars zijn ook maar hardwerkende mensen, dus wees opbouwend in je commentaar. Simpelweg stellen dat deze persoon z'n handen afgehakt moet hebben zodat hij / zij nooit meer zal programmeren helpt niet.
- Mocht een ontwikkelaar de applicatie verbeterd hebben, wees dan zo fair je review aan te passen.
Hopelijk helpt dit bij sommige irritaties ten opzichte van de App Catalog en anders hebben we altijd nog
MockTheAfflicted (website die rare reviews plaatst).
Bron:
The Ten webOS App Catalog Commandments | News |webOSroundup