Enige tijd geleden kwam
al in het nieuws dat het Amerikaanse bedrijf
Hop-On, maker van mobieltjes en andere mobiele toepassingen, niet zo blij was dat
Access Systems America, ex-Palmsource, hun Grafitti merknaam opeens zou uit gaan breiden naar andere mobiele toepassingen in plaats van alleen het beroemde Grafitti-schrift waar Palm beroemd is mee geworden.
In principe staat Hop-On prima in hun recht, maar hun recent uitgebrachte persverklaring vertoont toch wat trekjes van Calimero-gedrag. "Dit is een uitstekend voorbeeld hoe een groot Japans bedrijf een kleine Amerikaanse onderneming van de kaart wil vegen," aldus Peter Michaels, directeur van Hop-On. "Het komt erop neer dat wij als eerste het merknaam Grafitti [voor toepassing in de telecommunicatie] hebben geregistreerd, en nu zegt Access Systems America dat zij het recht hebben op elke vorm van de naam Grafitti."
Michaels benadrukt nog maar eens dat hij helemaal niet blij was met hoe de schikkingsonderhandelingen zijn verlopen met Access, en denkt dat hij het voor de rechter wel beter kan regelen. Ach, soms kan het leven niet eerlijk zijn.
Bron:
PalmAddicts: Palm v. Hop-on: Ongoing Settlement Talks Deemed Unreasonable by Hop-on