alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
Een discussie over Steeds minder freeware in het Software (synchronisatie, tips, hacks) forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Vinden jullie ook niet dat toen Palm net begon aan te slaan (toen ze de III gelanceerd hadden), de charme ...
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
Vinden jullie ook niet dat toen Palm net begon aan te slaan (toen ze de III gelanceerd hadden), de charme van Palm juist was dat er ontzettend veel freeware te krijgen was? Tegenwoordig heb ik het idee dat de meeste leuke/handige prog's allemaal commercieel zijn geworden, waardoor de extra kosten na het aanschaffen van een Palm nog aardig kunnen oplopen. Helaas en dat is misschien wel de reden dat ik voorlopig nog niet overstap naar een nieuwere Palm.
|
| (verdwijnt na registratie) | |
|
|
|
Gesponsorde links
|
|
||||
|
Ik denk dat Palm het nog steeds moet hebben van alle hobby-isten en programma's die je nu aanschaft kun je bijna altijd probleemloos meenemen naar een volgend model, mits je daar de zelfde Hotsyncnaam gebruikt. Let er wel op dat je bij het hotsyncen niet twee palm's met dezelfde naam moet gebruiken, dat kan dataverlies geven.
En de huidige programma's (mits netjes geschreven) moeten het ook onder OS5 gewoon blijven doen. Voor freeware PalmOs progjes kun je terecht op freewarepalm.com en ook op Palmgear is nog voldoende freeware en shareware te vinden. Groeten, Roel.
|
Citaat:
En de huidige programma's (mits netjes geschreven) moeten het ook onder OS5 gewoon blijven doen
Het zijn vaak de goed geschreven programma's die last hebben van OS5. Iets als een "Hello world!" applicatie zal het wel blijven doen, maar als er iets grafisch in voor komt dan gaat het snel mis. |
|
||||
|
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar op PalmInfoCenter wordt gemeld dat Sony zijn eigen API's voor de HiRes ondersteuning niet meer nodig heeft onder OS5, want daar zit HiRes support in. Ik kan me indenken dat huidige programma's met die API dan problemen geven in een OS5 emulator.
Groeten, Roel.
|
wat is in hemelsnaam een emulator....?
|
In dit geval een programma dat net doet of het eem Palm PDA met Palm OS5 is. Je kunt dan op je PC palm software draaien. Die emulator heeft Palm ter beschikking gesteld zodat ontwikkelaars alvast kunnen gaan werken aan PalmOS 5 applicaties nog voordat de hardware beschikbaar is.
|
|
||||
|
Om nog even op freeware terug te komen, het is er wel, je moet alleen goed zoeken...
en daarbij, soms zijn er software ontwikkelaars die wel eens een leuke actie verzinnen, kijk hier maar eens: http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=6320
|
Hoewel een leuke actie is niet helemaal gratis. Je hoeft inderdaad geen geld te betalen maar je maakt je e:mail adres bruikbaar voor allerlei reclame/spam. Maar ach, daar heeft microsoft al iets voor bedacht (hotmail).
|
hires onder OS5
Citaat:
PalmInfoCenter[/url] wordt gemeld dat Sony zijn eigen API's voor de HiRes ondersteuning niet meer nodig heeft onder OS5, want daar zit HiRes support in. Ik kan me indenken dat huidige programma's met die API dan problemen geven in een OS5 emulator.
) zal sony wel degelijk een eigen API nodig hebben.Programma's die nu _alleen_ op sony 320x320 scherm werken zullen _zeker niet_ onder OS5 werken. Er zijn echter ook veel programma die zelf bepalen of ze op een 160x160 of 320x320 scherm moeten worden 'afgebeeld'. Die programma's zullen in 160x160 mode wel op een Palm met OS5 werken.
|
Ze doen jhet niet meer!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Het zijn vaak de goed geschreven programma's die last hebben van OS5. Iets als een "Hello world!" applicatie zal het wel blijven doen, maar als er iets grafisch in voor komt dan gaat het snel mis. Zou je eens een lijstje kunnen geven met programma's die het niet onder OS5 doen?
|
Nou ik heb er ooit een stel getest. Kijk eens in http://www.palmclub.nl/forums/showth...&highlight=os5
Maar het ging om dit lijstje: De volgende progjes werken allemaal niet op de OS 5.0 simulator - CityTime - Tracker 5.05 - Cetus 1.1 B9 - MapViewer 2.0 - Billiards (256 color) - Planetarium - TimeReporter 2000 - ActionNames - Tumble (crashed bij afsluiten) - Vexed 2.0 - km 2001 Wel werkten: - Palm reader - Galax (color) - Bublet Daarna heb ik het opgegeven. |
|
||||
|
Het kan dus aan de emulator liggen. Laten we het hopen althans. Programma's als Cetus, Timereporter en KM 2001 zijn toch vrij simpel die moeten toch gewoon blijven werken.
Maar goed dat is grotendeels het lijstje van software dat ik gebruik en daar werkte dus maar weinig van ja. Ik blijf erbij dat we gewoon flink genaaid worden met die hele overstap naar OS5. Geen voordelen, maar wel alles nieuw moeten kopen. Hoe gunstig kun je het krijgen? |
|
||||
|
Nog even een lijstje met compatibility checks:
NIET (of niet goed) werken Gaydar 2.2a PalmWijzer Bundesliga DateBk4 PalmaSutra 2.1 WaiterAssistant WEL werken SocialEyes Funambol WorldCup 2002 1.1 Meer details in het bijgevoegde ZIP-bestand (PS ik ben geen ervaren debugger, dus misschien is een aantal van de aangetroffen problemen wel op te lossen) |