Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 januari 2008, 18:49
monique
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Jpeg foto's niet zichtbaar in miniatuurweergave op pc

ik heb een palm treo 680 (sinds vandaag). foto's maken lukt. maar ze hebben een cr2 formaat. kan ik mijn treo standaard instellen op jpeg of bmp formaat? en waar/hoe kan dat dan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2008, 18:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
CR2 is het formaat van een Canon camera in RAW modus. Weet je zeker dat die al niet op het geheugenkaartje stonden? En hoe groot zijn die bestanden als ze toch van de Treo afkomstig zijn?
Als ik een foto maak in de categorie card (rechtsonder te kiezen), wordt er in de map DCIM\Card op het geheugenkaartje een jpeg bestand aangemaakt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2008, 20:23
monique
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

dank voor je snelle antwoord.
sorry hoor, ik ben echt nog een novice met dit apparaat. maar ik heb inmiddels wel ontdekt wat er loos was.
ik weet dat cr2 canon raw formaat is, want mijn man is fotograaf, en daar zit ook het probleem.

ik heb de foto's van mijn treo overgezet naar mijn pc. in die map had mijn man ook enkele raws gezet. als ik met verkenner naar die map ga zie ik de treo beelden NIET als ik 'miniatuurweergave' kies (de vidofilmjes overigens wel). ik dacht (ten onrechte) dat de cr2 beelden de treo beelden waren.

nadat ik 'lijst' had gekozen waren ze opeens wel zichtbaar.
nu ik via eigenschappen de viewer een paar keer heb geswitcht van Windows naar Microsoft, zijn ze opeens wel zichtbaar bij 'miniatuurweergave'.

vreemd maar wel fijn dat het nu opgelost is.
misschien kunnen we deze vraag omzetten naar: waarom zie ik mijn foto's niet op mijn pc, nadat ik ze heb overgezet oid
mag ik er vanuit gaan dat ik met mijn treo alleen jpegs kan maken, of is het toch mogelijk dit aan te passen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 januari 2008, 22:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monique Bekijk bericht
mag ik er vanuit gaan dat ik met mijn treo alleen jpegs kan maken, of is het toch mogelijk dit aan te passen?
Standaard is dat niet mogelijk, maar met het programma Photos HQ wel.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023