Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Voor- en nadelen van de Palm Pre

Een discussie over Voor- en nadelen van de Palm Pre in het Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer) forum, onderdeel van webOS; Moderator informatie: onderstaande berichten zijn afgesplits van een verkoopthread, omdat ze die thread teveel vervuilden. Ja, ik probeer 'm ook ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 05 February 2010, 09:53
Junior lid
Voornaam: ReindeR
Model: Palm Pre

Voor- en nadelen van de Palm Pre

Moderator informatie: onderstaande berichten zijn afgesplits van een verkoopthread, omdat ze die thread teveel vervuilden.

Ja, ik probeer 'm ook te verkopen (lukt nog niet zo).

Ook ik mis mijn oude iPhone 2G. Terwijl ik toen ik de iPhone had altijd mijn Palm Treo miste, vooral het toetsenbordje! Al fietsend SMSen met 1 hand in handschoen bijvoorbeeld, het kon.

Problemen die ik heb met mijn Palm Pre:

1. toetsenbordje is niet fijn zoals de Palm Treo, scherp randje, je kan niet met 1 hand supersnel typen, het is gepriegel
2. ook met een RebelSIM krijg ik dataverkeer met Vodafone NL als provider niet aan de praat (verkoper van RebelSIM zegt dat ik de netwerk settings via webdocter moet aanpassen, gedoe)
3. het voelt niet zo solide en degelijk aan als mijn oude iPhone, gammel
4. het syncen is een ramp, ik kan mijn SMSjes niet eens synchroniseren (ik kan ze wel als SQL-database importeren met klunzige software, helemaal verloren gaan ze niet)
5. het is helemaal gebaseerd op al je informatie 'in the cloud' bij buitenlandse bedrijven als Facebook, maar als nerd wil ik controle houden over mijn eigen data natuurlijk, het verplicht registreren bij Palm is ook onhandig
6. simpelweg een SMSje versturen is niet zo makkelijk, je moet truukjes leren en dan pas lukt het
7. elke avond aan het batterij-infuus was ik al gewend van mijn oude iPhone 2G, maar hij begint wel erg vroeg te klagen over te weinig stroom
8. spontaan crashen, al een keer of 7
9. na een crash of update duurt het opnieuw opstarten eeuwen (ondertussen kan je niet gebeld worden)
10. het USB-kabeltje in het poortje frutten is gepiel in vergelijking met de robuuste USB-plug van de iPhone
11. de aan-uit knop en de knop om alleen trillen in te schakelen zijn een mysterie
12. volumeknopjes zijn slecht te vinden
13. multitasken is heel beperkt, als er een paar 'cards' open staan begint ie al te klagen
14. traag opstarten van applicaties
15. veel iPhone Apps mis ik, er zijn geen/weinig Palm alternatieven voor en het browsen van de App Catalog kan niet via zoiets als iTunes
16. je kan niet schakelen tussen verschillende talen tijdens de invoer (kan op iPhone wel)

Maar het is niet alleen maar negatief. Wat ik zal missen als ik weer een iPhone heb:

1. de goede camera met handige flits en spiegeltje om jezelf te kunnen fotograferen
2. multitasken (hoewel ik het eigenlijk weinig gebruik)
3. webOS is open, iPhone is dat officieel niet
4. er was nog iets, maar dat zet ik hier als het me weer te binnen schiet

Een potentiële koper mailt en SMSt me net met de vraag of het ding wel een Nederlands menu heeft. Nog niet toch?

Werkt GSM data trouwens wel met KPN als provider? Of hoe kan ik Vodafone toevoegen? Want live.vodafone.com en vodafone vodafone als APN helpt niet.

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 12 February 2010 om 09:54.
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 05 February 2010, 10:36
Lid

Hahaha hey bedankt hè voor al je negatieve punten in mijn verkoop-topic, nu zal ie vast nog verkocht worden

Neehoor geeft niet, hoewel ik een aantal van je punten iets tever gezocht vindt. Ik heb aanmerkelijk minder problemen met mijn Pre, over het algemeen is het een prima toestel maar ik kom er gewoon open voor uit dat ik de iPhone toch ook wel mis.

De Duitse QWERTZ Pre heeft geen NL taal inderdaad, de potentiële koper zal het voorlopig met Engels moeten doen. APN instellingen Vodafone weet ik niet, zullen vast ergens op internet staan. Mijn T-Mobile instellingen werden direct geaccepteerd en activeren van de Palm ging dan ook zonder problemen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05 February 2010, 12:38
Forumbikkel
Model: Palm T|X

naar iPhone en Android leunen....

Na de verhelderende negatieve opmerkingen kom ik nog meer in het iPhone en zeker evenzeer in het Android vaarwater terecht...
  #4 (permalink)  
Oud 05 February 2010, 22:39
Junior lid
Voornaam: ReindeR

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rrustema Bekijk bericht
2. ook met een RebelSIM krijg ik dataverkeer met Vodafone NL als provider niet aan de praat (verkoper van RebelSIM zegt dat ik de netwerk settings via webdocter moet aanpassen, gedoe)
Ondertussen is het me wel gelukt met hulp van Precentral. De RebelSIM lijk ik ook niet eens nodig te hebben.

Het is anders dan bij andere providers, je moet namelijk

/etc/ppp/options-gsm
/etc/ppp/options
/usr/lib/luna/CarrierNetworkSettings.db3
/var/luna/data/CarrierNetworkSettings.db

aanpassen. Zie aldaar voor de details, maar het kan dus wel.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09 February 2010, 10:36
rx_shorty's schermafbeelding
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3

Sorry maar vind he te duur als ik dit topic zo lees

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten