Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 augustus 2002, 14:58
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De eerste geruchten over een Sony met ARM en OS 5

Via, via, via (van een 'betrouwbare bron' via Julie van The Gadgeteer naar een artikel op PalmInfoCenter ) de eerste informatie over een nieuw model van Sony, draaiend op een 206 Mhz Strongarm processor van Intel. Palm OS 5 moet dan wel (want OS 4 werkt niet op die processor). Waarschijnlijk grote gelijkenis met de NR70V met een ingebouwde camera met videomogelijkheid, Memory Stick en een Compact Flash poort, maar die is blijkbaar alleen voor uitbreidingsmogelijkheden (GPS?). Flash Player met Full Screen mogelijkheid (Macromedia had dit blijkbaar al klaar in maart, maar de huidige Palm's zijn te traag). Geen Wireless, geen Bluetooth, geen Wi-Fi. Hier blijft het bij, dus de hoeveelheid RAM, de prijs en de te verwachten leverdatum zijn nog niet bekend.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #2  
Oud 07 augustus 2002, 18:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Wat dus in ieder geval wel blijkt uit dit verhaal (geen rook zonder vuur, zullen we maar zeggen) is dat Sony dus vanaf het allereerste begin aanwezig wil zijn in de 'OS5' markt.

Slimme zet van Sony, zo zullen ze hun marktaandeel alleen maar vergroten (is nu al ruim 10% van de PDA markt).
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #3  
Oud 08 augustus 2002, 18:57
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Dat vergroten van het marktaandeel zal wel meevallen, want met de aankondiging van elk nieuw model stort de verkoop van de voorganger in. Dit model zal wel weer rond de 700 USD gaan kosten. Wat moet ik in godsnaam met een videocamera op mijn PDA.
  #4  
Oud 08 augustus 2002, 19:22
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Jammer dat het er op lijkt dat er geen Bluetooth in zit. Veel moderne telefoons hebben dit, en het is gewoon veel handiger dan dat aftandse infrarood. Geen slimme zet; ikzelf bijvoorbeeld wacht op een Palm met ingebouwde Bluetooth.
  #5  
Oud 08 augustus 2002, 19:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
De reden waarom dit er niet inzit is mij ook geheel ontgaan, maar ik denk dat Sony toch een beetje de consument tegemoet wil gaan, door het apparaat van 2 uitbreidingssloten te voorzien, zodat je bijvoorbeeld in de toekomst en een Bluetooth module, en een geheugenkaart tegelijk kan gebruiken. Een los slot is wat dat betreft veel handiger, want je kan dan vrij eenvoudig wisselen met andere add-on's zoals bijvoorbeeld een GPS module oid...

Maar wat betreft die opmerking van Richy Costa, tja... ik weet het ook niet echt, praktisch dezelfde vraag stelde ik ook al in mijn review over de NR-70, maar schijnbaar is hier vanuit de markt toch best veel vraag naar, als ik zie en hoor hoeveel er van deze Clié's over de toonbank gaan...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #6  
Oud 09 augustus 2002, 02:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Blue tooth is nou nog niet echt een denderend succes. Waarschijnlijk wacht Sony tot er echt mensen dat gaan gebruiken (dat het standaard in PC's en GSM's komt). Voor hun telefoons laten ze het ook nog even door Ericson opknappen.

Als je per se blue tooth wil dan kun je nu toch ook een kaartje kopen? Zelfs voor de Palm Vx dacht ik.

Het voordeel van blue tooth is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Misschien als we ooit UMTS krijgen wel. Mijn ervaring met al die draadloze dingen is dat je gek wordt van alle cradles en batterijladers. Per saldo krijg je alleen maar meer draden en troep op je bureau.

Een klant van me heeft zo'n GSM met een blue tooth koptelefoon. Je komt echt niet meer bij als hij daar mee zit te bellen. Net een Borg.

Ik ben wel benieuwd waar Sony mee gaat komen. Aangezien er nog steeds geen virtual graffity ondersteund wordt in OS5 moeten ze weer zelf het OS oplappen. Dat zal op den duur toch ook wel een keer gaan vervelen. Maar voordat die dingen naar Nederland komen zijn we waarschijnlijk ook nog wel weer een half jaar verder. Dat is altijd wel weer jammer. Dat zal ze in Nederland toch zeker klanten kosten.
  #7  
Oud 09 augustus 2002, 05:14
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Per saldo krijg je alleen maar meer draden en troep op je bureau.
Misschien een leuke als vakantiepoll: niet hoeveel Palm's nam jij mee op vakantie, maar hoeveel laders en adapters

Citaat:
Aangezien er nog steeds geen virtual graffity ondersteund wordt in OS5 moeten ze weer zelf het OS oplappen. Dat zal op den duur toch ook wel een keer gaan vervelen.
Er was vorige week een leuk artikeltje over de toekomst van Palm. Daarin werd onder andere gesuggereerd dat Sony Palm wel eens kon overnemen. Dan worden een paar goede ideeen in ieder geval standaard.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #8  
Oud 09 augustus 2002, 15:56
djcasl
Guest
 
Berichten: n/a
Question Andere Pol suggestie

Hoeveel plastic boodschappen tassen kan ik vullen met de Add-ons voor mijn nieuwe PDA???

Greetz,
DJC
  #9  
Oud 09 augustus 2002, 20:46
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Op deze nieuwe Sony zit waarschijnllijk wel Bluetooth, maar de bron meldde dat niet expliciet. Kijk op Palm Info Center voor meer details. Sony heeft meestal wat Palm heeft, plus iets extra's (Hi-res, ingebouwde camera). Palm komt dit najaar met Bluetooth ingebouwd, dus die zit er bij Sony zeker in. De video zou dus het extraatje zijn, maar dat gaat de verkoop echt niet omhoog stuwen. Wel leuk om te laten zien wat er allemaal kan met de nieuwe processor.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023