Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 januari 2002, 19:02
dr_beet
Guest
 
Berichten: n/a
Question Medische software voor huisartsen?

Heeft er nog iemand goede tips voor een huisarts? Ik ben net van de psion over op een palm-product (Clie 770) en heb al wat mooie dingen gevonden (Epocrates ID en Rx, medcalc, avantgochannels enz.). Wat ik nog mis zijn bijv. de NHG-standaarden, zijn die op palm-formaat te krijgen? En het farmacotherapeutisch kompas, waar pas een gerucht over te horen was, al iemand iets van gezien?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 januari 2002, 20:25
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Over het farmacotherapeutisch kompas vind je meer info op:
http://www.mediboek.nl/farmacokompas.php
Een Pal-versie laat nog even op zich wachten: "Het CVZ is bezig met een PDA-versie van het FK. Het CVZ zegt hierover: 'deze komt 'MOGELIJK' over ongeveer een half jaar de markt .. Met de nodige voorbehouden ... in het voorjaar van 2002."'
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 januari 2002, 23:02
dr_beet
Guest
 
Berichten: n/a
Mooi, een duidelijk antwoord, bedankt. Nou maar hopen dat de belofte inderdaad waargemaakt wordt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 januari 2002, 23:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
HuisartsVandaag

Kijk overigens ook even hier: http://www.huisartsvandaag.nl/links/huisarts.html#palm

jp.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2002, 22:20
Bert03
Guest
 
Berichten: n/a
palm voor huisarts

Ik heb in betrekkelijk korte tijd dezelfde programma's van het internet gehaald, muv Avantgochannels (zal dus maar eens uitzoeken wat dat is). Omdat ik nog wel eens een MMSE afneem heb ik daarvoor ook een programmaatje, is wel in het Engels.Farmacotherapeutisch Kompas en NHG standaarden zou inderdaad leuk zijn...
groeten, bertus
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2002, 18:56
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
farmacoth kompas

Het gerucht is juist, het kompas zal op SD kaart verschijnen naar alle waarschijnlijkheid.
Is het een applicatie die goed te gebruiken is in de praktijk?
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 januari 2002, 13:26
Bert03
Guest
 
Berichten: n/a
FK

Bij het farmacotherapeutisch kompas voor de Palm stel ik met een applicatie voor die uiteraard de informatie van het kompas bevat samen met een aantal zoekfuncties zoals je die in ePocrates RX aantreft. Handig qua snelheid van zoeken en natuurlijk goed mee te nemem bij het visiterijden. Nou, en dan het diagnostisch kompas, en dan ... etc, etc, etc. .....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 januari 2002, 21:11
jwwirds
Guest
 
Berichten: n/a
Op de volgende plaats staan de NHG standaarden in Handbase formaat:

http://62.163.55.237/wwwpics/um2csof...tandaarden.pdb

Mocht de link niet werken: hij staat onder software - palm os - medisch op www.um2c.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2002, 20:57
Bert03
Guest
 
Berichten: n/a
farmacotherapeutisch kompas

Nog even over het farmacotherapeutisch kompas: ik heb vandaag het college gebeld en kreeg te horen dat zij bezig zijn met een nieuwe database van waaruit een palm os versie te maken zou zijn. Over hoe te verspreiden (internet, SD kaart) is nog niet nagedacht. Men hield het op zijn vroegst op voorjaar 2003....Maar: het diagnostisch kompas zit in dezelfde database, dus wie weet. Wel gaf men aan weinig idee te hebben of er wel vraag naar zou zijn, mischien ligt er op dat terrein nog een schone taak voor ons.
groeten, Bert03
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 augustus 2002, 08:21
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Nog even over het farmacotherapeutisch kompas: ik heb vandaag het college gebeld en kreeg te horen dat zij bezig zijn met een nieuwe database van waaruit een palm os versie te maken zou zijn. Over hoe te verspreiden (internet, SD kaart) is nog niet nagedacht. Men hield het op zijn vroegst op voorjaar 2003....Maar: het diagnostisch kompas zit in dezelfde database, dus wie weet. Wel gaf men aan weinig idee te hebben of er wel vraag naar zou zijn, mischien ligt er op dat terrein nog een schone taak voor ons.

ik kan nog niet teveel hierover zeggen, maar hou deze site regelmatig in de gaten:

DrCompanion
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023