Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 december 2001, 09:51
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Hoe de 2Mb limiet van max. AvantGo channels omzeild kan worden

Mede nav. een vraag in de thread "Wat is jouw Avant Go channels Top 5?" (http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=3454) van palmvx:
"best wel jammer dat je een limiet hebt bij avantgo. Juist het bekijken van de kleurenplaatjes bij de telegraaf is zo leuk...."

Je kan de 2Mb limiet van AvantGo omzeilen door een extra account bij AvantGo te nemen. Ik heb zelf een aparte account voor m'n mobiele channels, die ik gebruik als ik AvantGo synchroniseer via m'n GSM. Ook heb ik een aparte test-account. Deze gebruik ik ook voor een aantal vette cartoons

Een 2e account openen en gebruiken gaat als volgt:
1. Ga naar http://avantgo.com/setup/ en doorloop de inschrijf procedure (zonder weer de software te downloaden). Neem een nieuwe username.
2. Start AvantGo op je Palm. Druk op menu, kies Options, Server Preferences.
3. Druk op menu, kies Server, New Server.
4. Vul in: Server Addr = sync.avantgo.com en bij User Name en Password de zojuist in stap 1 aangemaakte gegevens.
5. Je hebt nu in het AvantGo Connect scherm "New Server" bij het Server lijstje staan. Je bent nu klaar, en kan synchroniseren.

Na de synchronisatie zal in het lijstje geen "New Server" meer staan maar "AvantGo.com", net als je eerste account. Je kan dus niet zo makkelijk zien wat-welke account is, dat kan alleen door even op de "Settings"-knop te drukken...
Als je niet altijd je tweede account wilt synchroniseren kan je deze uitzetten door het vinkje bij "Update During Next Sync" uit te zetten.



Je kan in AvantGo snel wisselen tussen de verschillende accounts via het kleine drop-down icoontje bovenaan in de titelbalk:



Je kan via http://avantgo.com/login/ inloggen met je nieuwe account en channels aan je nieuwe account toevoegen. (Als je automatisch inlogt, moet je eerst even uitloggen om van account te kunnen wisselen)

Laatst gewijzigd door fjodor; 02 december 2001 om 09:56.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 december 2001, 20:59
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Thumbs up

Super! Dit zocht ik al langer en ik had al meel wat geprobeerd. Ik had een soortje van oplossing maar dit is veel makkelijker. Aanrader!
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2002, 16:40
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Er is nu ook een officieele manier om meer channels te krijgen: je kan de 2Mb limiet ophogen naar 8Mb door $14.95 per jaar te betalen: https://ami.avantgo.com/channels/buy8.html
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2002, 20:34
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
ah, je moet betalen. Dat wist ik niet. Ik gebruik al langer een wat
"lichtere" (lees: oudere) versie van Avantgo met smaller footprint

De huidige versie is dus de freeware lite versie geworden.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 augustus 2002, 22:48
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Channels Tweaken

Naast bovenbeschreven optie kun je ook nog je channels een beetje 'tweaken'. Als je je channelovezicht bij Avantgo bekijkt zie de twee groottes per channel aangegeven. De maximale grootte s worden opgeteld en als de de 2 MB overschreid krijg je een waarschuwing. Meestal kun je bij de channel instellingen de maximale grootte kleiner maken zodat je meer ruimte overhoudt voor andere channels. Op deze manier heb ik een dertiental channels in mijn Palm. Met plaatjes is het natuurlijk wat lastiger maar toch, alle beetjes helpen.
__________________
-/-/-enri
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023