Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 juni 2003, 17:27
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Wie gaat er voor een ique en wie voor wat anders?

Ik ben er zelf ook nog niet uit, wil namelijk upgraden naar iets nieuws op gps gebied (van Vx en randmcnally).

Zal ik voor een losse gps gaan bv garmin gekko201 in combinatie met een losse pda en software. Zelfs de pda ben ik niet zeker van, TomTomNavigator ziet er wel erg gelikt uit.

Of toch maar voor de alles in één oplossing van Garmin ique, qua prijs zal het niet al te veel schelen denk ik.

Zijn er hier leden die een beetje in het zelfde schuitje zitten en de keuze wel hebben gemaakt. Zelf vind ik de hoge resolutie van 320x480 en dat het van garmin afkomt wel weer erg vertrouwenwekkend. Zeker als hij multitaskend bv tracks kan opslaan en tegelijk de route weergeven. Is er hier al bekend wanneer de eerste binnenkomt (misschien ter review)?

Laatst gewijzigd door Erikro; 29 juni 2003 om 17:29.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juni 2003, 18:14
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Even kijken welke keuzes je allemaal hebt:
* Tom Tom Navigator 2 of Digimap 2002
Dit is equivalent aan het kiezen voor Pokke PC of Palm.
Tom Tom Navigator 2 schijnt wel het beste programma te zijn.
Zelf gebruik ik Digimap en ben er best tevreden mee. Bovendien
luistert Hekosoft (Digimap) redelijk goed naar zijn klanten dus
ik verwacht dat DM erg goed gaat worden.
Belangrijkste verschil tussen de twee programma's is volgens mij
dat Tom Tom niet over meerdere kaarten kan routen terwijl DM dat
juist weer wel kan. Dit laatste is overigens wel een oorzaak
voor vreemde routes zo af en toe maar hier wordt hard aan gewerkt.
Bovendien moet je je afvragen of je je organizer ook nog serieus
als organizer wilt gebruiken. Als dit zo is dan zou ik Palm
aanbevelen (maar ik ben natuurlijk bevooroordeelt).
* Garmin IQUE versus andere Palm (bijv. Tungsten).
Een ingebouwde GPS is leuk, maar de optimale lokatie voor de GPS
in de auto (bij mij onder de voorruit) is niet hetzelfde als de
optimale lokaite voor de PDA (naast het stuur tegen het dashboard).
Ik zou kiezen denk ik voor een losse GPS ontvanger en palm.
Ook moet je eerst controleren of je "uberhaupt wel zonder aktieve
antenne binnen de auto GPS kan ontvangen.
* Resolutie van 320 x 480.
Volgens mij hebben sommige Sony's ook zo'n hoge resolutie.
Bovendien maken slechts enkele programma's er gebruik van
(Digimap nog niet voor zover ik weet).
* Multi-tasken routes opslaan en weergeven.
Dit kan DM ook. Dit is meer een eigenschap van de software dan
van de hardware.
* Garmin als vertrouwenswekkend leverancier.
Ik vertrouw Garmin wel als GPS leverancier maar als handheld
leverancier weet ik het niet zo. Ik geloof bovendien niet zo in
de reputatie van een GPS muizen fabrikant. Intern gebruiken ze
gewoon dezelfde chipsets. De Emtac Bluetooth GPS muis is bijv. ook
een uitstekende muis en volgens mij zijn de anderen ook gewoon goed.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 juni 2003, 18:43
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ique

Ik zit zelf heel hard te denken over de Ique. De screenshots van de software zien er zeer goed uit. Ook de hoge resoutie en virtual graffity zijn een plus.
Een ander voordeel is gebruik buiten de auto.
Maar ik zal eert de reviews lezen voor ik een beslissing neem. Momenteel gebruik ik Digimap en dat bevalt zeer goed.
Maar gebruik buiten de auto blijft aantrekkelijk voor mij, en ook de voice recorder en MP3-speler zijn leuk.
Ik wacht met spanning.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juni 2003, 19:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Vergeet ook niet het prijsaspect als je het vergelijkt met Digi-Map. Digi-Map is eigenlijk veel te duur, maar zonder concurrentie kunnen ze blijkbaar vragen wat ze willen. Als je kijkt wat je aan de Digi-Map Europa versie + POI + Spraak kwijt bent dan heb je daar al bijna die iQue voor (zeker als je nog geen GPS hebt). Kortom, je krijgt de PDA van de iQue bundel er dan zo'n beetje gratis bij. Dat is dus best een mooie deal.

TomTom navigator is overigens nog duurder (voor de Europa versie dan, want de Benelux versie is weer een stuk goedkoper), maar uit ervaring zeg ik dat dat programma het geld ook echt waard is. Als het niet in 1 keer kunnen plannen over landsgrenzen je grootste probleem is dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Hekosoft luistert inderdaad wel naar haar klanten, maar ze zijn helaas niet zo best in staat om dat ook te vertalen in een bruikbaarder product. De TomTom (PocketPC divisie) luistert ook goed en weet dat wel om te zetten in een steeds beter product.

Ik zit op dit moment ook een beetje met deze keuze. Digi-Map viel voor mij gewoon af (niet betrouwbaar genoeg en te duur). Dan zou de iQue misschien iets zijn, maar ik merk nu met mijn NX70 dat die toch net iets te groot is en dan heb ik ook nog een losse GSM erbij. Ik wil eigenlijk mijn NX70+GSM vervangen door 2 PDA's: een Treo 600 (voor de GSM+PIM functies) en een Pocket PC (iPaq 2210 of Samsumg S160?) voor de GPS+multimedia functies. Ik geef toe dat lijkt misschien wat overdreven, maar ik gebruik mijn NX70 echt voor heel erg veel. De iQue is wel een stuk lichter dan de NX70 dus misschien valt het dan wel mee.

Als de iQue in Nederland verkrijgbaar is zal er ongetwijfeld snel een review komen hier op Palmclub. Dan zullen we vast veel meer weten. Ik ben ook erg benieuwd hoe die nou uiteindelijk bevalt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2003, 19:46
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Tom Tom Navigator is voor mij eigenlijk geen optie omdat ik al jaren op een palm werk en dat wil blijven doen.

Zodra er een versie van Tom Tom Navigator voor de Palm uitkomt ga ik daar natuurlijk heel serieus naar kijken. Tom Tom is toch wat volwassener omdat ze al een tijd bestaan en heeft heel erg veel leuke features.

> Hekosoft luistert inderdaad wel naar haar klanten, maar ze zijn helaas niet zo best in staat om dat ook te vertalen in een bruikbaarder product.

Digimap maakt overigens ook steeds sprongen voorwaarts. Het aantal gebruikers stijgt heel sterk en hierdoor kan Hekosoft misschien weer wat groeien en daardoor sneller verbeteringen doorvoeren. Volgens mij werken er nu maar zo'n 3 programmeurs of zo.

> Ik wil eigenlijk mijn NX70+GSM vervangen door 2 PDA's: een Treo 600 (voor de GSM+PIM functies) en een Pocket PC (iPaq 2210 of Samsumg S160?) voor de GPS+multimedia functies.


Ik wil eigenlijk maar 1 PDA, maar dan eentje die alles kan: GPS, GSM, GPRS/UMTS, bluetooth, en WiFi. De enige reden waarom ik er twee zou willen hebben is om een backup te hebben als er eentje kapot gaat.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 juni 2003, 20:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik neig ook wel naar de iQue, het zou een mooie vervaning voor m'n m515 zijn.

Minpunten (voor mij) zijn:
De grootte
Onpraktische vorm van de achterkant, wat een minpunt is voor als je er een case omheen wilt hebben
Geen 5 way navigator

Een groot vraagteken is hoe dat batterij zich houdt tijdens het gebruik van gps, dit omdat ik de gps vooral zal gebruiken tijdens wandelen en fietsen. (Ik ben 15 en in de auto zit al gps.)

Pluspunten zijn:
hires +
Universal Connector (kan ik m'n Palm Ultra Thin Keyboard gebruiken)
Prijs
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 juni 2003, 20:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Ik wil eigenlijk maar 1 PDA, maar dan eentje die alles kan: GPS, GSM, GPRS/UMTS, bluetooth, en WiFi. De enige reden waarom ik er twee zou willen hebben is om een backup te hebben als er eentje kapot gaat.
Ja dat zou ik ook best willen, maar dan wordt ik wakker en dan blijkt dat ik zat te dromen. Overigens zou dit wel kunnen met de Clie NX73 (GPS, WiFi en GSM zijn dan wel insteekmodules)

Maar goed we drijven af. Ik ben wel benieuwd hoe portable de iQue is, want ik blijf erbij dat dat het grootste probleem kan zijn. De ontvangst zal heus meevallen (ik heb ook altijd een clip-on ontvanger gehad en dat ging prima), de software zal ook wel goed zijn (gebruiken ze al jaren in een standalone GPS apparaten) dus dan kom je inderdaad in het gebied van de PDA specifieke eigenschappen waar je (op voorhand) problemen zou kunnen verwachten. De afmetingen lijken mij dan wat fors (vergelijkbaar met een Clie NX70)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 juni 2003, 20:47
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Hoi wat een reacties allemaal dat had ik helemaal niet verwacht
Voor mij is het belngrijk dat hij geschikt is voor wandelen en fietsen. Overige pda functies gebruik ik toch niet zoals mp3 en word docs lezen. Hoogstens de agenda en contactpersonen.

Ik heb gisteren een hoop pda's gezien en sommigen zijn idd 2 x zo dik en groot als als anderen, vreemd om te zien. Want waar dat nou voor nodig is.

Wat ik wel weer een klein nadeel vind aan de ique is dat hij maar 1 slot heeft en geen 2. En dat hij gebruik maakt van een twee keer zo duur en langzamer (dan CF) SD geheugen. Dat laatste heb je wel nodig aangezien 32 mb intern al weer te weinig is, 64mb beschouw ik als minimum.
2 sloten zijn wel handig als je bv ook bluetooth wilt gebruiken of extra stroom voorziening (kan dat via een cf/sd slot)

Best wel groot nadeel van PPC's met TTN is dat het windows machines zijn die vaak crashen/vastlopen als ik hun forum erop nakijk.

Que prijzen weet ik het niet maar ik vermoed dat bedien ongeveer even hoog zijn.


ps stroom is vaak maar net genoeg voor 2 tot 3 uur, maar er staat ook soms dat zonder achtergrond verlichting dit 10 uur is.
Wat moet ik mij bij het laatste voor stellen, is dat zinvol zonder achtergrond verlichting zie je dan wel wat.


Nadeel wat ze beiden hebben. Omdat ze geen losse NIMH AA(A) batterijen hebben kun je niet even de batterijen verwisselen als ze leeg zijn.

Laatst gewijzigd door Erikro; 29 juni 2003 om 21:02.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 juni 2003, 21:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
In (fel) zonlicht kun je prima zonder backlight. Vaak zie je buiten niet eens dat de backlight aan staat. Ik vermoed alleen dat je met de GPS aan geen 10 uur gaat halen. Er zijn overigens ook "emergency chargers" waarbij je met een externe batterij de PDA weer aan de praat helpt. Dus als je echt een mars van een dag gaat maken, dan zou dat eventueel wel kunnen.

Ik heb zelf ook wel wat gelopen met een GPS en MapViewer (MapViewer heeft het voordeel dat je ook in voetgangersgebieden kunt plannen). Ik had dan overigens niet constant de GPS aan staan. Je loopt hele stukken zonder dat je af kunt slaan en dan zet je op een kruising even de boel weer aan. Met fietsen gaat dat misschien wat minder handig.

Wat die afmetingen betreft, sommige mensen vinden het niet erg als de PDA wat dikker is. Het hangt er een beetje vanaf hoe je hem vasthoudt. Als je je hele hand er omheen klemt dan maakt de dikte niet zoveel uit (dan is eerder de breedte belangrijk). Ik hou zelf mijn PDA vast als een boek (tussen twee vingers) en dan scheelt het wel (Als ik de NX70 een avondje in tablet formaat vasthoudt heb ik aan het eind van de avond geheid last van mijn pols). De NX70 heeft als voordeel dat die openklapt, dus het deel dat je vasthoudt is dan weer mooi dun. Bij de iQue heb je dat niet.

Een CF slot zal er moeilijk op passen. Die zijn eigenlijk te groot voor gebruik op een PDA. Een SD slot is een stuk kleiner.

Over het algemeen is het duur om de afmetingen te beperken (dan heb je kleinere en dus duurdere componenten nodig). Daarom passen ze dus soms een truc toe om de PDA kleiner te laten lijken. Meestal zie je de PDA van voren (zeker in winkels en in plaatjes op websites) dan is het dus slim om het vooraanzicht te verkleinen en dan de dikte wat te vergroten. Een echte slimme marketeer zegt dan ook doodleuk dat ze de kleinste Palm gemaakt hebben terwijl het volume gewoon toegnomen is en terwijl alleen de lengte afgenomen is.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 juni 2003, 22:01
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
2 sloten zijn wel handig als je bv ook bluetooth wilt gebruiken
Een teleurstelling: de Bluetooth SD-kaart is niet geschikt voor OS5.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 juni 2003, 23:01
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
allereerst een paar pluspunten die mij opvallen aan de garmin.

er zit de zelfde software bij als bij mijn garmin V.

standaard zit er een bassiskaart in van heel europa en midden oosten e.d.

hij is volgens mij vergelijkbaar met een streetpilot III.
de garmin V die ik nu heb, daar kan ik zonder extra kaart zo mee naar elk land van europa rijden zonder extra iets te installeren.
volgens de specs is dit ook bij deze garmin het geval.

mijn ervaringen met de garmin V zijn zeer positief.
ik ben laatst nog naar Luxemburg gereden, deelkaartje breda en geheel luxemburg ingeladen koste ongeveer 6mb.

op de garmin V zit buiten de bassiskaart 19mb opslag goed voor 1/3 van nederland dus voor 57mb heb je heel nederland op straatniveau.
dit komt omdat die bassiskaart er al in zit.

de software die op de website staat beschreven is mapsource city sellect 5.
je krijgt dan wel gelijk heel europa voor dit bedrag.

ik heb ook heel lang na zitten denken over een ppc met tomtom.
als je even de ppc site doorleest wordt je niet goed van de problemen van die deze gebruikers ondervinden.

ook het geneuzel met een fix ed zit ik niet op te wachten.

ik heb met mijn garmin V gemiddeld 10 satelieten op z'n eigen antenne in de auto.

ook de fix is veel sneller dan die van een muisontvanger.

alleen de prijs is mij nog een raadsel kijk maar is op onderstaande link's


http://www.expansys.com/product.asp?...05967&asource=

http://nl.expansys.us/product.asp?code=IQUE3600


bij de tweede link staat US versie en er onder staat.
Verwachte UK lancering: july / augustus 2003.

die kost bij de eerste link toch mooi een stuk duurder



ze laten je wel de US versie zien op de nederlandse link die is mooi goedkoper maar daar heb je denk ik weinig aan met US kaart materiaal.

ik wacht het nog even af maar ik denk dat als hij net zo fijn en goed werkt als mijn garmin V tomtom wel kan inpakken.

alleen het kaartmateriaal kost bij tomtom 2 al een kleine 350 euro.
en dan nog een pda en een gps.
buiten dat is het ook nog eens een behoorlijke draden boel.

ik hoop dat ik iets heb kunnen bijdragen aan deze topic.

ik zal denk ik niet gauw voor tomtom kiezen met zijn vele problemen.
digimap ken ik niet maar is ook wel erg prijzig geloof ik.

groetjes jan
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 juni 2003, 23:13
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Bedankt Jan, dit was een hele nuttige bijdrage doordat je zelf al een Garmin hebt.
Kun je misschien wat meer vertellen over de mogelijkheden die je hebt op je Garmin V.
Laat hij alleen mappen zien of heeft hij ook de typische eigenschappen van een Etrex, Emap?
Ik denk dan Tracks en Reverse Tracks. Thuis bedachte of routes van anderen overbrengen van je pc naar je garmin en deze tonen op je scherm.
Want het zou wel leuk zijn als de Ique dat ook gaat ondersteunen.

Hoe is de mapkwaliteit van de V, is het allen snelweg of laat hij ook bv de fietspaden ernaast zien dan wel ermee rekenen.
Zou niet handig zijn als ik met mijn fiets over de A10 wordt gestuurd
Er was namelijk iemand die erg tevreden was over de kwaliteit van de Gamin mappen omdat hij ook onverharde wegen toonde.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 juni 2003, 23:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die "vele problemen van TomTom/PocketPC" moet je ook weer niet overdrijven.

Dat verschil in prijs van die UK en US versie is inderdaad wel even schrikken. Dan kom je op een prijs van net onder de €900 uit

Om heel eerlijk te zijn hadden we dat ook wel een beetje kunnen verwachten. De prijs van de CitySelect US is $116 en die van Europe is $349. Dus dan krijg je: basisprijs iQue 3600 (US) = $540 + $233 (verschil US en Europe CitySelect) = $773 + BTW = $920 (verschil euro dollar corrigeert dan voor de transport en import kosten etc)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 juni 2003, 23:26
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Wacht even jongens niet zo snel. De ique gaat toch 630 euro kosten inc mappen van europa en btw? Er stond hier pas nog een link voor predorderen voor 630 euro.

Daarom was het de moeite niet om usa te bestellen. Als ze al een europa versie vanuit usa naar nl mogen sturen (dat mochten ze vaak en deden het niet) een jaar of 2 terug.
Dus hoe komen we ineens op 900 want dat ga ik echt niet betalen.

edit:
Oeps, ik zie het de ene was in pond ipv euro (die eigenwijze engelsen ook) en die €630 aanbieding is weliswaar nederlandse tekst, maar het komt uit USA. Waaschijnlijk komt er dan toch nog 30% bij.
Ik voel me ineens enigzins in de maling genomen en minder blij


Laatst gewijzigd door Erikro; 29 juni 2003 om 23:33.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 juni 2003, 20:09
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-06-2003, om 00:13 heeft Erikro dit gezegd in bericht #12
Bedankt Jan, dit was een hele nuttige bijdrage doordat je zelf al een Garmin hebt.
Kun je misschien wat meer vertellen over de mogelijkheden die je hebt op je Garmin V.
Laat hij alleen mappen zien of heeft hij ook de typische eigenschappen van een Etrex, Emap?
Ik denk dan Tracks en Reverse Tracks. Thuis bedachte of routes van anderen overbrengen van je pc naar je garmin en deze tonen op je scherm.
Want het zou wel leuk zijn als de Ique dat ook gaat ondersteunen.

Hoe is de mapkwaliteit van de V, is het allen snelweg of laat hij ook bv de fietspaden ernaast zien dan wel ermee rekenen.
Zou niet handig zijn als ik met mijn fiets over de A10 wordt gestuurd
Er was namelijk iemand die erg tevreden was over de kwaliteit van de Gamin mappen omdat hij ook onverharde wegen toonde.

zover als ik weet heeft hij alle opties die ook op de andere modellen zit zoals bv een etrex.
ik heb hem nog niet zo lang maar heb wel ervaring met de duurdere navigatie systemen.(auto van de baas waar ik wel eens in rijd)
en geloof me die hebben ook problemen vaak ligt dit aan de kaarten of de instellingen.
je kunt bij de garmin ontzettend veel instellen van waypoints tot routes die anderen gereden hebben je kan dan later op je desktop zien waar je allemaal geweest bent.
als je meer info wilt over een garmin V moet je eens kijken op.

http://www.gps-garmin.nl/gps_v_deluxe.html

hier staat een review en een aantal tips en iets over de gebruikte kaarten.

de kaarten die gebruikt worden zijn de zelfde als in veel duurdere auto navigatiesystemen.
je kunt ook over de grens navigeren dit is bij tomtom niet mogelijk geloof ik.
ik ben in luxemburg geweest en de meeste kleine wegen staan er ook op.
fietspaden heb ik eigenlijk niet op gelet.
ik ben onderweg wel wat kleine foutjes tegen gekomen maar dat komt waarschijnlijk door het kaartmateriaal ook heb ik nog versie 4 terwijl er al versie 5 is.
ik heb nu regio 4 unlocked dit is nederland luxemburg belgie en frankrijk.

de upgrade cd versie 5 heb ik al die is gratis voor de code om hem te unlocken betaal je 90 euro en dan heb je heel europa voor dat geld.(alle regio's)

ik heb hem heel goedkoop overgenomen voor 350 euro
ze doen tweedehands met versie 5 ongeveer 500 a 550 euro.

dus eigenlijk is 630 euro voor een ique heel goedkoop.
een garmin V kost nieuw nu 729 dit is de gewone versie maar je kunt hem gratis naar alle regio's unlocken en dan is hij het zelfde als de luxe versie.
op het doosje na dan
als ze er alle optie's instoppen als bij de gewone garmins zonder pda heb je een heel mooi systeem voor navigatie en routes uitwisselen geocoaching ed.

ik ben benieuwd wat hij gaat kosten ze weten het zelfs bij de importeur Sailtron nog niet (zeggen ze).
ook is bij mij de rom versie te upgraden wat gratis is.
dit heb ik laatst uitgevoerd en ook de bassis kaart wordt dan bijgewerkt geloof ik.

of je met de fiets hier een goed systeem aan gaat hebben weet ik niet.
je kan wel routes plannen voor als je te voet bent dan mijd hij de snelwegen ed.
ook kunje op geven hoe hard je op elk soort weg je gemiddeld rijdt.
zo kun je forceren om altijd bij de snelste route over de snelweg te gaan.

zo dit was weer een lang stukje groetjes jan
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 juni 2003, 21:02
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Zo dat was weer een indrukwekkend stukje, je hebt er verstand van.
Dus ik denk dat ik gewoon even wacht tot jij hem hebt aangeschafd en dan hoor ik wel of hij de moeite waard is.

grt,
Erik
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 juni 2003, 22:43
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Ik ben vooral ook erg benieuwd of de software van garmin 'mapsource' ook algemeen beschikbaar is voor bijv. Palm Tungsten T en hoe deze zich verhoudt tot bijv. Digimap. Map source heeft bijv. ook 'turn by turn voice guidance'.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 30 juni 2003, 22:46
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-06-2003, om 22:02 heeft Erikro dit gezegd in bericht #16
Zo dat was weer een indrukwekkend stukje, je hebt er verstand van.
Dus ik denk dat ik gewoon even wacht tot jij hem hebt aangeschafd en dan hoor ik wel of hij de moeite waard is.

grt,
Erik

zal ik toch eerst eens weer iets van m'n speeltjes moeten verkopen
Met citaat reageren
  #19  
Oud 02 juli 2003, 18:09
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Even twee kleine updates.

Voor wie binnekort naar Amerika moet, of daar kennisen heeft.

www.tvnav.com, a very reputable dealer with the online community, located
in Kansas, has the ique for $445


Stel je voor dat dat wij hem voor €450 hier konden bestellen. Dan ging ik nu alvast voor de winkel liggen en kocht ik hem ongezien.

Jongens we doen iets niet goed hier als wij €900 betalen of meer, terwijl .....

Andere nieuws was dat een gpsdealer met garmin had gesproken en dat de ique 3 weken wordt uitgesteld. Dus nog even geduld allemaal. Maar hij komt er nu blijkbaar nu echt aan.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 juli 2003, 21:33
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat prijsverschil zit hem in de kaarten. In Europa stelt de regering de kaartinformatie niet beschikbaar. Ook al heeft de overheid die kaarten allemaal zo liggen, ze willen het niet weggeven. In de VS denkt de overheid (terecht) dat de belastingbetaler al betaald heeft voor het maken van die kaarten. Voor Europese kaarten moeten bedrijven die kaartinformatie verkopen dus zelf de kaarten nog eens gaan tekenen en dat kost een hoop geld. Daar betalen de gebruikers dus de rekening voor. Een volslagen bespottelijke manier van werken, maar wat doe je er aan. Betalen dus

Overigens moet je ook niet vergeten dat er bij die $450 voor ons nog BTW zou komen. Dan zit je ook al op €535, tel er dan nog €300 aan licentiekosten voor de kaarten bij op en klaar ben je. Van die €900 gaat heus ook nog wel wat af als ze gewoon verkrijgbaar zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023