Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 januari 2003, 17:48
markie2
Guest
 
Berichten: n/a
Custom Fonts voor Palm

Hallo allen,

Sinds kort gelukkige bezitter van een SJ30 met DSI case. Ik heb een paar vragen:

Hoe kan ik de grote systeemfonts veranderen in een kleiner lettertype?
Ik heb Hackmaster geinstalleerd, FontHack en een hele zwik fonts maar dat maakt allemaal niets uit, resetten , aanvinken in HM gen resultaat.
Is iemand hier al doorheen gegaan die mij op weg kan helpen?

Eudora IES werkt 100%. Maar heb nog steeds niet gevonden hoe ik de verschillende mailboxen op Outlook 2000 1op1 kan synchroniseren met EIS. Heb Intellisync 4.00

Is er een tool waarmee ik de PAlm kan gebruiken als mobile HD? Bestanden uitwisselen via de HotSync of IR?

Mijn dank alvast,

MArc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2003, 18:53
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Talking

Hallo Marc,

Er vanuit gaand dat je met de standaard applicaties van de PALM OS-applicaties werkt (Address en Date Book) dan is dat mijns inziens vrij makkelijk te verhelpen. Ga via de menubalk naar het "Options"-menu en tap op "Font"; daar heb je 3 fonttypes die je (figuurlijk) zou kunnen "vertalen" in: normaal, groter en grootst.

Werk je bijvoorbeeld met de applicatie Datebk5Datebk5 dan krijg je vanuit de Daily View in het Edit-menu 4 opties voor een fontwijziging. In de Weekview kan je onder display options ook nog gaan voor "tiny".

succes.

Rob
__________________
Ik ben niet gek, maar ik doe mijn best...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2003, 20:29
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Re: Custom Fonts voor Palm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markie2
Hallo allen,
Ik heb Hackmaster geinstalleerd, FontHack en een hele zwik fonts maar dat maakt allemaal niets uit, resetten , aanvinken in HM gen resultaat.
Heel simpel, hoor.
Vink (vooropgesteld dat je natuurlijk ook fonts hebt geinstalleerd) in hackmaster (of het volgens velen veel betere en bovendien freeware X-master ) Fonthack aan. Als je vervolgens op 'Configure' tapt kom je in het scherm waarin je bovenin achter 'Application' kunt kiezen voor welk programma het nieuwe lettertype moet gelden. Hier koos ik de bovenste: All.
Daaronder staat achter 'Standard' : none. Kies met de pijl rechtsonder in het omkaderde deel het gewenste font, bv. TallFontsNewEuro.
Vervolgens Tap je op 'Savexit' , in het volgende scherm op 'Acknowledge' en in het volgende scherm nog eens hetzelfde.
Klaar is kees.

Voor OS4.1 en Sony Hi-Res kun je trouwens ook deze versie downloaden.
De bijbehorende fonts vind je o.a. hier .

[SIZE=1]P.S. Fonthack werkt niet onder OS5. Hacks worden daar (nog?) niet ondersteund. Op mijn voormalige PalmV gebruikte ik standaard het voor mij veel duidelijker leesbare 'Tall Fonts New Euro.pdb', wat je tegelijk met Fonthack123 download.[/SIZE]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023