Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 februari 2006, 03:26
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Gerucht] Palm Treo 700p - foto's en details

In een mega-Treocentral-discussie zijn de eerste foto's en details van de Treo 700p gepost. Forumgebruiker Merlyn_3D meldt dat hij via Craigslist (de Amerikaanse Marktplaats) aan een pre-releaseversie van de Treo 700p is gekomen en na de nodige scepsis na het recente fake Treo 800p-debacle lijkt het er nu toch op dat de geruchten waar zijn.

Volgens de geruchten zou de Treo 700p de volgende specificaties moeten hebben:
  • EVDO (de CDMA-versie van UMTS)
  • 312MHz Intel Xscale PXA272 processor
  • PalmOS 5.4.9 (Garnet)
  • pTunes
  • Sprint TV
  • Docs to Go 8
  • Blazer 4.5 in ROM
  • 62.8MB vrij geheugen voor bestanden
  • 320x320 pixels scherm
  • 1,3 Megapixel camera (1280x1024 pixels)
Alhoewel er nog steeds vele skeptici zijn onder de Treocentral-forumleden, is met name Shadowmite overtuigd van het bestaan van de Treo 700p, nadat eigenaar Merlyn_3D enige lastige vragen van hem naar waarheid heeft beantwoord. Shadowmite mag gezien zijn ervaring bij het hacken van verschillende Treo-ROMS gezien worden als een autoriteit op dit gebied.
Volgens Shadowmite zou het bij de Treo 700p gaan om een Intel Xscale PXA272-processor; dezelfde cpu die ook gebruikt is voor de Treo 700w.

Onbekende factoren tot op heden zijn de aanwezigheid van Wi-Fi (nu definitief: geen geintegreerde Wi-Fi) en de versie van de Bluetooth-stack (1.2 of 2.0) (nu definitief bevestigd: Bluetooth 1.2). Opmerkelijk is ook de gewijzigde layout van de knopindeling (wat voor velen voer is om de foto's te betitelen als Photoshop-fakes).

Deze foto laat overigens de camera van de Treo 700p aan het werk zien en de EXIF-informatie (die op zich gefaked kan worden) laat zien dat het daadwerkelijk om een Treo 700 gaat (foto gemaakt met Palm Media Application V 3.52006:02:03 13)

Lees voor meer details de thread op Treocentral, maar wees erop voorbereid dat deze vanaf de openingspost om 20:18 onze tijd met een snelheid van 1,29 post per minuut is uitgelopen tot 623 posts (om 04:18)

EDIT
Betere foto's (zonder watermerk) zijn te vinden op Engadget of GadgetsOnTheGo, maar Merlyn_3D heeft uitdrukkelijk gevraagd om alleen de gewatermerkte foto's te gebruiken en wij willen die wens respecteren. Foto's zonder watermerk (identiek aan degene zoals die bij dit nieuwtje zijn geplaatst) zullen dus onherroepelijk uit deze discussie worden verwijderd!

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image00021demo1lm.jpg‎ (200,6 KB, 558x gelezen)
Bestandstype: jpg image00022demo4mx.jpg‎ (178,8 KB, 334x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 04 februari 2006 om 05:28.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 februari 2006, 05:16
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
hehe:

post van vikingjunior: http://discussion.treocentral.com/sh...&postcount=354
.
.
.
.
.
.
http://discussion.treocentral.com/sh...&postcount=369
.
.
.
.
.
.
.
.
.
http://discussion.treocentral.com/sh...&postcount=379
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 februari 2006, 09:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Alleen de nieuwe indeling van de hard buttons lijkt me niet zo vanzelfsprekend. Ik had het zelf logischer gevonden als ze "Home" en "Option" - zoals deze op de Treo 650 voorkomen - hadden omgewisseld met de "Aan" (groen) en "Uit" (rood) knoppen. De aan / uit knoppen gebruik je in principe slechts 1 keer om de telefoon aan en uit te schakelen terwijl de "Home" en "Option" knoppen veel vaker gebruikt tijdens een palm-sessie. Bovendien heb je de aan / uit knoppen niet echt nodig als je gebruik maakt van een programma dat het aan / uitgaan van je Treo automatisch regelt, zoals ProfileCare.

Opvallend op deze foto:

- de "Option" knop ontbreekt (zou naar zeggen van de poster naar de onderkant van het toestel zijn verplaatst - zoals op de Treo 600 - maar is toevallig net uit het beeld weggevallen)
- twee verschillende knoppen voor "Groen" en "Telefoon" aanwezig zijn, wat niet logisch is (zelfs op de Treo 700w is dit slechts 1 knop)
- er een zichtbaar kleurverschil is tussen de twee knoppen (Calendar / Messages) die dicht bij de 5 way nav. zijn gesitueerd (licht alsof deze wel belicht worden) en de twee knoppen aan de buitenkant (Phone en Home).

Ik ben er dus nog niet helemaal van overtuigd.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 04 februari 2006 om 13:19. Reden: Sorry Adrian, geen niet-gewatermerkte foto's, zie openingspost van JP :)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 februari 2006, 13:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Juist, dit lijkt er meer op. En ik kan dus gewoon nog bij mijn Treo 650 blijven, want die camera heb ik niet nodig en ik zit al een jaar op bijna 10 MB vrij geheugen, dus dat lukt ook nog wel.

Een iets snellere verbinding? Dat zou met EDGE ook moeten lukken, maar de uitrol daarvan schiet nog niet echt op.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 februari 2006, 13:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Dit lijkt een beetje op een Treo 700w met ingebouwde WiFi. En die knoppen, tja, de Treo 650 lijkt logischer.

De camera is trouwens wel flink beter lijkt het. Nog lang geen normale resultaten, maar raad-het-plaatje wordt steeds minder moeilijk
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 februari 2006, 13:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Laatst aangepast door Gazpacho : 04-02-06 om 14:19. Reden: Sorry Adrian, geen niet-gewatermerkte foto's, zie openingspost van JP
@Gazpacho: Had het niet gezien, foto is afkomstig van PalmInfocenter.com en d8 dat het mogelijk was om het hier op het forum te plaatsen. Besides, de foto was ook meer ter ondersteuning van mijn post. (zonder foto krijg je niet gelijk een goed beeld over wat ik bedoel). Kijk maar wat je ermee doet.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 februari 2006, 14:09
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Meer informatie (van IRC en PIC)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfunkmagic
Ryan, I can confirm that those pics are real now. Working with shadowmite, the original post Merlyn was able to dump the entire Rom off the 700p and send it to shadowmite who able to confirm the new rom! It pretty crazy, but these guys are gonna hack the 700p even before it gets released!!!

Also, here some interesting facts so far as per reported over on shadowmite irc chat. Note all info below was posted in the chat:
  • 312 MHz Xscale CPU
  • Palm OS 5.4.9
  • BT spec unverifiable, BT 1.2? not sure
  • 1.3MP camera
  • 320x320 screen
  • FAT32 driver support
  • EVDO radio
  • can receive call while on 1xEvDo, but cannot call and browse at the same time (limitation of 1xEvDo)
  • new web like picture album interface, new facelift for alblum and pic apps
  • menu key moved to bottom left shift spot (typo: moet rechts zijn)
  • was able to make receive call via Scala 500 BT headset
  • flashing asterix replaced b little golden bell icon
  • green button is talk button, phone button for contacts
  • new "fast mode" in blazer
  • No WiFi drivers installed and no ability to test a WiFi SD card
  • HUGE NEW DBCACH SIZE!! >> 10MB!!!!
Meminfo results:
  • Flash total size: 64,336
  • Flash free minus couple apps installed: 54,172
  • NVFS dbCache size: 18,431
  • Dynamic heap: 10,240
AFAIK, this will be the first NVFS device with more than 10MB dbcache!

Anyhow, that's a brief synopsis...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png shadowmite_irc.png‎ (32,0 KB, 108x gelezen)
Bestandstype: png shadowmite_irc_specs.png‎ (32,4 KB, 53x gelezen)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 februari 2006, 14:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
En nog een plaatje van de achterkant: let op de gewijzigde speaker!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg treo700p-back.jpg‎ (209,5 KB, 147x gelezen)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 februari 2006, 14:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
En nog een plaatje van de achterkant: let op de gewijzigde speaker!
Bedoel je ten opzichte van de Treo650 of Treo700w? Bijgevoegd foto achterkant Treo700w.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg backoftreo700w.jpg‎ (30,5 KB, 97x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 februari 2006, 14:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Iets wat hier ook nog niet is genoemd, maar wat wel al is bevestigd: de Treo 700p heeft (net als andere devices) de mogelijkheid om voice memo's op te nemen (gekoppeld aan de side button)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 februari 2006, 14:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Bedoel je ten opzichte van de Treo650 of Treo700w. Bijgevoegd foto achterkant Treo700w.
Ten opzichte van de 650.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 februari 2006, 14:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Paul
Iets wat hier ook nog niet is genoemd, maar wat wel al is bevestigd: de Treo 700p heeft (net als andere devices) de mogelijkheid om voice memo's op te nemen (gekoppeld aan de side button)
Dan moet de "VoiceMemo" applicatie er ook bij zitten. Vind ik een slimme move van Palm. Vraag me dan alleen af of VoiceDialing (out of the box) mogelijk zal zijn op de Treo 700p.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 februari 2006, 19:04
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Talking "VoiceMemo" op de Treo 650

Jean Paul, met betrekking tot je eerdere bericht:

Ik heb de "VoiceMemo" applicatie van de Palm LifeDrive draaien op mijn Treo 650.

Deze applicatie heb ik ingesteld om opgestart te worden door de zijnknop (zoals jij het op de Treo 700p had voorgesteld). De applicatie draait perfect, ik heb het zelf helemaal uitgetest (zie bijgevoegde video) zelfs het opslaan op SD/MMC kaart is geen probleem In deze thread vertel ik er meer over.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door metck; 04 februari 2006 om 20:16. Reden: Verwijzing naar juiste thread ingevoegd en bijlagen verwijderd (staan immers ook in andere thread)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 04 februari 2006, 19:08
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Dit lijkt een beetje op een Treo 700w met ingebouwde WiFi.
Alleen dan zonder de WiFi, hooguit als optie. Da's nog de grootste misser (voor mij dan), zoals de specs nu zijn zie ik geen directe reden om van een 650 overte stappen.

Wat een gigantische thread om te lezen zeg... toen ik hem net afhad zaten ze op 850 replies [vierkante oogjes]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 04 februari 2006, 22:41
Ozziemachine
Guest
 
Berichten: n/a
Toch vreemd....de Hollywood zou toch zonder externe antenne komen?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 februari 2006, 11:46
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Tja toch echt te weinig vernieuwend ten opzichte van de Treo650 mijns inziens. Ik vraag me toch af welke kant palm met de treo's op wil. De high end users gaan nu toch echt naar PPC (Qtech 9000/9100 etc). De mensen die enkel PIM users zijn kunnen tegenwoordig ook al in meerdere mate bij normale GSM fabrikanten terecht (Nokia 6680 etc). Dan heb je wel geen qwerty toetsenbord maar met T9 ben je echt bijna evensnel. De kleine toetsjes van de Treo's schrikken toch veel mensen af.

Voor dingen als UMTS en dergelijke kan je ook bij elke fabrikant terecht tegenwoordig.

Beetje jammer dat PalmOne maar 1 echt GSM model maakt. Zo krijg je nooit de bekendheid die je wilt onder de mainstream klanten. Vooral door de beperkte out-the-box functionaliteit wordt het lastig om nog veel nieuwe klanten te winnen die relatief onbekend zijn met PalmOS.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 februari 2006, 11:46
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
En dan inderdaad de antenne nog
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 februari 2006, 12:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Volgens officiele berichten van Palm zullen dit jaar 3 nieuwe treo's uitgebracht worden uitgebracht, het is ook nog niet duidelijk of de Treo 700p de Europese markt ooit gaat bereiken.

Voor de Europese markt heeft Palm de Treo Hollywood ontwikkeld (dit is een ander model dan de 700p) in samenwerking met een grote Europese telecomaanbieder (ik gok op Vodafone). Naar verwachting zal de Treo Hollywood geen externe antenne hebben en zal veel slanker zijn dan de 650 / 700.

Daarnaast komt ook nog een lowbudget versie van de Treo uit genaamd "Lowrider".

http://www.palm.com/us/company/pr/2005/122005.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Colligan
We'll roll out the Palm Treo 700w smartphone based on Microsoft's Windows Mobile, and we'll announce three additional new smartphones during calendar year 2006.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 februari 2006, 14:22
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Dan heb je wel geen qwerty toetsenbord maar met T9 ben je echt bijna evensnel.
T9 kiest altijd de verkeerde woorden. Toegegeven, dat is wel wat gechargeerd, maar er wordt wel degelijk vaak verkeerd gekozen. Het goede alternatief staat er ook dikwijls niet in. Ja, je kunt het toevoegen, maar als je toch in een keer het goede woord kun invoeren met een thumboardje?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 februari 2006, 17:44
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Voor de Europese markt heeft Palm de Treo Hollywood ontwikkeld (dit is een ander model dan de 700p) in samenwerking met een grote Europese telecomaanbieder (ik gok op Vodafone). Naar verwachting zal de Treo Hollywood geen externe antenne hebben en zal veel slanker zijn dan de 650 / 700.
Aan de antenne heb ik me nooit zo gestoord en voor looks alleen zal ik mijn huidige 650 niet zo snel inruilen. Ingebouwde WiFi zou voor mij denkelijk de belangrijkste reden zijn om wèl te upgraden, maar als ik de geruchten mag geloven zal de Hollywood alleen maar over een WiFi optie beschikken (naast uiteraard wat andere updates - meer RAM en BT2)... Als je dat met de concurrentie vergelijkt denk ik dat Palm toch een misser maakt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023