Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #221  
Oud 19 maart 2004, 19:53
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Ik geloof ook helemaal niet in een complot theorie. Lees het interview maar.

En in een ander persbericht valt te lezen dat er nog meer palm devices ondersteund zullen gaan worden.

Als je kijkt naar het productportfolio van TomTom zie je dat ze op bijna elk type PDA wel software hebben. Erg onwaarschijnlijk dat ze onder een hoedje spelen met welke fabrikant dan ook, en ook maar goed dat ze niet zo'n wurgcontract met Microsoft hebben getekend.

Waar is nu dat complot?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #222  
Oud 19 maart 2004, 20:05
scorpio
Guest
 
Berichten: n/a
Complot van Palm ?

In het tijdschrift "datanews" zeer populair in Belgie stond een 5- tal weken geleden een artikel van een interview met de topman van Palm Benelux.
In dit artikel zegt die persoon dat een zeer goede navigatiesoftware een ideale combinatie is met de Palm.
Conclusie : Beide partijen zullen er zeker financieel goed bij varen.

Het synchroniseren van de Palm met outlook2003 is mij vandaag gelukt, maar bij de antieke palm III was dit veel eenvoudiger.
Morgen de ultieme test voor de navigatiesoftware.
Een rit die wij jaarlijks maken en waar wij nog nooit probleemloos naar toereden. Ik hou jullie op de hoogte
Met citaat reageren
  #223  
Oud 19 maart 2004, 21:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Erik,

Je mist het punt. Ze leveren het product NU alleen voor de T3. Dat is toch op zijn minst merkwaardig. Zeker als het duidelijk ook op de TC draait. De UX50 en TJ en TH modellen zijn qua API bovendien vrijwel gelijk aan de T3 en TC. Het "complot" is niet dat het nooit op een andere PDA draait, maar dat ze het EERST voor de T3 doen om daarvan even de verkoop te stimuleren.

Microsoft hoefde geen wurgcontract af te sluiten. Palm leverde gewoon geen PDA's die in staat waren zwaardere Navigatie producten te draaien. Die markt hebben ze totaal onderschat. Op dit moment houdt het dus blijkbaar nog steeds niet over met alleen de T3 en TC.

Voor Palmone is deze ontwikkeling een stuk belangrijker dan voor TomTom. Ik vraag me af of TomTom op de korte termijn echt meer geld zal verdienen met de PalmOS versie erbij. Het is waarschijnlijker dat de verkoop verschuift van PPC naar PalmOS versie. Voor PalmOne is de TTN PalmOS versie dus wel heel belangrijk. Op de PPC club bleek namelijk dat ruim de helft van de PPC kopers zijn PPC koopt vanwege navigatie. Nogmaals, het zou mij dus niets verbazen als Palm ze betaald heeft om ze wat te laten opschieten met een PalmOS versie en misschien wat technische ondersteuning geleverd heeft voor de T3 en TC. In ruil voor zeg een half jaartje exclusiviteit ...

Zie daar het "complot"


GJ,

Dat PalmOne op meerdere paarden wedt is niet echt verwonderlijk. Ze hebben per slot van rekening ook meerdere modellen PDA. Voor iedere markt wat wils. Het feit dat er duidelijk verschillende sets zijn bevestigt ook eerder dat er sprake is van deals dan dat het het tegendeel aantoont.


Maar ach, het doet er ook inderdaad niet zo toe. Het is al lang mooi dat er voor PalmOS eindelijk iets eenvoudig bruikbaars is op navigatie gebied. Dat gepruts met Digi-map maakte toch het hele platform eigenlijk belachelijk. Of het zorgde op zijn minst nog steeds voor de "PalmOS is alleen voor een agenda" en "PPC is voor de zwaardere toepassingen". Als ze bij PalmOne nou nog even een compleet setje (met een bijv Zire erin ) van rond de 400 euro kunnen maken en dat bij de Aldi en Kijkshop in het schap ... Ze hadden al zoiets met MapSonic in Frankrijk.
Met citaat reageren
  #224  
Oud 19 maart 2004, 21:57
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
[QUOTENu het product op de markt is, en ze er dus geld aan verdienen, kunnen ze zich in alle rust richten op het maken van aanpassingen zodat het ook op andere modellen werkt.

* GJHartog hoopt op een Sony versie [/quote]

Ik hoop mee TH55
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #225  
Oud 21 maart 2004, 12:29
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
N.a.v het antwoord van Gert-Jan op mijn vraag m.b.t. het batterij gebruik over TT3 met TomTom (p.10), heb ik nog een paar puntjes die me niet geheel duidelijk zijn.

Als ik het goed begrijp krijgt de bedrade muis z'n voeding vanuit de TT3 en moet daarvoor de TT3 verbonden zijn met de 12V uitgang in de auto. In dit geval wordt de TT3 continue bijgeladen en is dus batterij verbruik geen issue. Klopt deze redenatie?

Wat nu indien je een BT muis hebt en de TT3 zonder voeding gebruikt. De muis gaat dacht ik wel een uurtje of 4-5 mee, maar de TT3 geeft veel sneller de geest. Wat is in zo'n geval ongeveer de gebruikstijd (bij bv het display op 1/3 - 1/2 helderheid)

En wat bij langdurig gebruik van de BT muis in de auto. Is het mogelijk om deze tegelijk met de TT3 op te laden via een 12V plug?

Tenslotte: is de prijs van de TomTom navigator overal gelijk of verschilt deze per leverancier. Zo ja weet iemand op welke site ik kan vinden wie allemaal TomTom aanbieden?

Alvast weer hartelijk dank voor de reacties.
Met citaat reageren
  #226  
Oud 21 maart 2004, 12:37
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Citaat:
En wat bij langdurig gebruik van de BT muis in de auto. Is het mogelijk om deze tegelijk met de TT3 op te laden via een 12V plug?
Ik gebruik een splitter in de auto. Het opladen van Palm (T3) en GPS muis gaat prima hiermee.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #227  
Oud 21 maart 2004, 12:44
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Erik,

Als ik je goed begrijp hebben dus zowel de BT muis als de TT3 een voedingskabel en heb je een splitter nodig om ze beiden tegelijkertijd op te kunnen laden.
Zit deze splitter ook in het pakket van TomTom of moet je deze zelf kopen.

Jean-Luc
Met citaat reageren
  #228  
Oud 21 maart 2004, 13:00
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Ik weet niet of die splitter in het pakket zit. Ik heb n.l. geen Tom Tom maar weet wel dat het werkt (ik gebruik digimap en mapsonic). Een splittertje is heel goedkoop. Ook weet ik niet of er een autolader voor de GPS bij zit.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #229  
Oud 21 maart 2004, 14:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor zover ik weet plug je de voedingskabel in de houder en kun je de voedingskabel voor de gps in een andere aansluiting in die houder pluggen. De voedingskabel voedt dan de gps en de Tungsten. Dit viel met enige wil ook te halen uit de foto's van het review.
Met citaat reageren
  #230  
Oud 21 maart 2004, 17:43
scorpio
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Kabels + eerste zware test met een verassende wending

De kit Tomtom navigator bevat volgende kabels voor het laden van de batterijen. ( Ik beschik over de bluetooth versie)

1) adapter voor netspanning tussen 110-240 met een 3 mm stekker voor het laden van de GPS muis
2) sigarettenstekker 12 volt met aan een spiraalkabel een 5 mm stekker die naar de GPS houder (met een zuignap) gaat op de voorruit.
3) RJ stekker die je in de GPS houder steekt en aan de andere kand een 3mm stekker waarmee je de GPS muis kan laden
4) een kabel met 2 losse draadjes die je direct intern aan de auto kan aansluiten en aan de andere kant een 5 mm stekker voor de GPS houder. Dit is een alternatieve kabel voor de spiraalkabel zie punt 2

Eerste zware test met verassende wending.
Mijn echtgenote aan het stuur, Palm in de houder en de GPS muis achteraan in de Picasso. ( GPS herkent 6 satellieten)
Ik had de eindbestemming direct ingegeven, terwijl we in de omgeving nog een vriendin van mijn echtgenote gingen ophalen.
Tomtom reageert zeer goed, stelt niet voor om terug te keren maar stelt constant een alternatieve route voor. Na het oppikken van de vriendin, recht naar de eindbestemming.
Er wordt wat veel gepraat en mijn echtgenote luistert enkel naar de instructies en slaagt te vlug af. reden : zij hoorde rechtsaf, maar
niet : na 200 meter.
Tomtom reageert echte perfect en past de route onmiddellijk aan.
Wij rijden daarna op een hoofdweg richting Sint Niklaas ( Belgie)
en hier krijgt het verhaal een totaal onverwachte wending.
Een gans vliegt van rechts laag over de hoofdweg.
De gans knalt tegen een snelheid van 70 a 80 km per uur tegen de voorruit van de wagen. Een verschrikkelijke knal !!
Glasscherven vallen in de wagen, maar de ruit blijft gelukkig zitten.
Bij de eerste afslag verlaten wij de baan om van de slag te bekomen en om de schade op te nemen.
Voorruit voor ongeveer 30% toegetakeld en ook het dak met een lichte deuk.
maar niemand in de wagen gekwetst. De palmhouder hangt zelfs nog aan de voorruit.
Ik zet de Palm uit, wij rijden vervolgens naar de politie om aangifte te doen en rijden vervolgens terug naar huis.
Ik had de eerste ultieme test voor de Palm wel anders voorgesteld.
.......................---------------------------...................
Met citaat reageren
  #231  
Oud 21 maart 2004, 18:11
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
De gans knalt tegen een snelheid van 70 a 80 km per uur tegen de voorruit van de wagen. Een verschrikkelijke knal !!
Gelukkig in elk geval dat het ongeval niet veroorzaakt werd door de navigatiesoftware en dat jullie er met de schrik vanaf zijn gekomen.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #232  
Oud 21 maart 2004, 20:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Is er iemand die even z'n TomTom-kaartje wil benchmarken? Deze schijnt namelijk van SanDisk te zijn en dan ben ik erg benieuwd naar de benchmarkwaarde.

Zie ook hier.
Met citaat reageren
  #233  
Oud 21 maart 2004, 22:58
palmt3
Guest
 
Berichten: n/a
Waarschuwing:
Tomtom navigatie voor Palm T3 is nu op de markt met diverse fouten.
TomTom geeft zelf de fouten toe maar ze zullen het product gewoon verkopen.

Tomtom voor Palm T3 mist bepaalde gedeelte landkaarten. U kunt controleren of u ook het product met fouten hebt gekocht door onderstaande voorbeeld uit te proberen.

U krijgt door onderstaande gegevens in te vullen dat het systeem de route niet kan bepalen.

Een voorbeeld:
Route plannen van A naar B

Plaats: Kampen
Straat: Silene
Huisnr: 1

To

Plaats: Groningen
Straat: Zuiderpark
Huisnr: 3

Hoop u te hebben gewaarschuwd voor het aanschaffen van Tomtom navigatie systeem voor Palm T3 voor 450 euro.
Met citaat reageren
  #234  
Oud 22 maart 2004, 00:50
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Re: Kabels + eerste zware test met een verassende wending

Citaat:
Een gans vliegt van rechts laag over de hoofdweg.
De gans knalt tegen een snelheid van 70 a 80 km per uur tegen de voorruit van de wagen. Een verschrikkelijke knal !!
Maar nou vraag ik me af... werd de gans goed weergegeven door Tomtom Navigator en... ook in 3D


En n.a.v. de opmerking van palmt3:
Ook bij mij geeft hij die foutmelding. Alle routes naar Leeuwaren en Groningen geven problemen. Zijn er volgens jou ook versies die GEEN foutmelding geven ??
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #235  
Oud 22 maart 2004, 07:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 21-03-2004, om 23:58 heeft palmt3 dit gezegd in bericht #233
Waarschuwing:
Tomtom navigatie voor Palm T3 is nu op de markt met diverse fouten.
TomTom geeft zelf de fouten toe maar ze zullen het product gewoon verkopen.

Tomtom voor Palm T3 mist bepaalde gedeelte landkaarten. U kunt controleren of u ook het product met fouten hebt gekocht door onderstaande voorbeeld uit te proberen.

U krijgt door onderstaande gegevens in te vullen dat het systeem de route niet kan bepalen.

Een voorbeeld:
Route plannen van A naar B

Plaats: Kampen
Straat: Silene
Huisnr: 1

To

Plaats: Groningen
Straat: Zuiderpark
Huisnr: 3

Hoop u te hebben gewaarschuwd voor het aanschaffen van Tomtom navigatie systeem voor Palm T3 voor 450 euro.
Vervelend als TomTom hier niet biedt wat er verwacht mag worden (of blijkt uit de verpakking dat het kaartgedeelte voor Noord Nederland onvolkomenheden bevat?). Heeft u al contact opgenomen met TomTom? En zo ja, wat was hun reactie?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #236  
Oud 22 maart 2004, 08:22
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Het is natuurlijk erg vervelend dat een software pakket fouten bevat, al moet ik wel zeggen dat ik dus (op een enkele crash na) nergens last van heb gehad. Ook niet tijdens een rit naar Groningen.

Maar om hier nu een waarschuwing over te plaatsen? Gaat mij persoonlijk wat ver. In mijn ogen is TomTom voor de Palm momenteel het beste routenavigatiepakket, net zoals Windows XP voor de thuispc het beste systeem is. Maar ook XP zit barstens vol met fouten, die door middel van patches en updates worden opgelost.

De leverancier, TomTom dus, heeft mij ook verzekerd dat er continu aan de verschillende software pakketten wordt gewerkt, en dat als er een update beschikbaar is die fouten oplost deze gratis aan de gebruikers wordt aangeboden. Net als bij Mapsonic, waar we inmiddels bij versie 1.3 zijn aanbelandt, en die ook allerlei fouten in de software oplost. Ook die versie werd verkocht als 1.0 met de fouten geintegreerd...

software is nu eenmaal continu in ontwikkeling. Als je een pakket pas op de markt wil brengen nadat alle fouten er uit zijn, dan is het verouderd zodra het leverbaar is.

Bovenstaande verhaal zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om de software niet te kopen...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #237  
Oud 22 maart 2004, 14:14
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Daar heb je in principe gelijk in Gert-Jan, ook ik wist niet van deze fouten af en het pakket werkte bij mij werkelijk fantastisch. Maar hoe anders zou het zijn als ik in het noorden van Nederland had gewoond !? Bij iedere berekening een foutmelding zou al gauw resulteren in het terugsturen van het pakket. En het gratis beschikbaar stellen van updates vindt ik niet meer dan normaal. Hopelijk voor onze noorderpalmers wordt de fout gauw opgespoord.

Tot slot heb ik een vraag die met foute informatie te maken heeft. Alleen al in mijn woonplaats(je) ontdek ik een tiental fouten in de software (verkeerde richting eenrichtingverkeer, verdwenen of veranderde 'nuttige plaatsen'). Waar zou ik die kunnen doorgeven, zodat die eventueel in een toekomstige update kunnen worden aangepast? Bij Tomtom of bij de kaartmaker Tele Atlas BV ??
Iemand een idee?
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #238  
Oud 22 maart 2004, 17:28
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Handleiding BT GPS muis

Vandaag ontving ik van TomTom de handleiding voor de Bluetooth GPS muis. Het bestandje is helaas te groot (157 Kb) om als bijlage op dit forum te plaatsen. Wie interresse heeft moet mij maar een mailtje sturen dan mail ik het naar je toe.

Evert
Met citaat reageren
  #239  
Oud 22 maart 2004, 17:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah, geweldig, zou je die misschien naar iemand van het bestuur willen toemailen, bijvoorbeeld naar Gert-Jan ? Denk dat ze die, mits er geen copyright op rust, wel ergens in de tips pagina's kwijt kunnen....
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door GJHartog; 22 maart 2004 om 21:03.
Met citaat reageren
  #240  
Oud 22 maart 2004, 19:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

Off-topic

of je stuurt het bestandje naar mij. Dan zet ik het op mijn (snelle) website.


__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023