Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 september 2004, 16:28
PVerspeek PVerspeek is offline
Lid
Voornaam: Pascal
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 april 2004
Locatie: Belgie - Antwerpen
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar PVerspeek
BT GPS Muis: GlobalSat BT-308

Beste,

Ik heb de TomTom nu actief gekregen op mijn Sony Clie PEG-TH55. Nu ben ik op zoek naar een degelijke GPS-Muis.

Na wat rondzoeken bij mijn dealers hier in Belgie, kwam ik tot de conclusie dat er gewoon bijna niets te krijgen is. Echt wel zonde. Aangezien ik zelf dealer ben, blijf ik dus zoeken, aangezien ik normaal gezien rechtstreeks bij de groothandel moet kunnen aankopen.

Nu kwam ik uiteindelijk bij een dealer die me GlobalSat materiaal kan aanbieden, voor een mooie prijs. Het gaat hierbij om het model BT308.

Deze lijkt veel op de Emtac, maar gaat kwa batterij duur langer mee, zijnde 11 uur.

Ik ben ondertussen ook op de site van GlobalSat terecht gekomen, en hier vind je de link.

Als je dan de specificatie van de BT308 gaat bekijken lijkt dit toestel ook goed te zijn.

Echter, we merkten ook op dat de meegeleverde software enkel op Windows CE en pocket Pc's draait.

Maar moet er iets op een GPS-muis dan iets ingesteld worden? En draait die software niet gewoon op XP?

En, belangrijkste vraag, is die GlobalSat iets waard, maw, gaat da ding werken op mijne TH-55?

alvast bedankt

groetjes

Pascal
__________________
Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 september 2004, 18:19
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Thumbs up

Hoi,

Ik heb al enige tijd een bt308 en ben er dik, zeer dik tevreden over. Ik gebruik het in combinatie met een Palm T3 en diverse navigatie software. Ik neem aan dat jouw sony ook bluetooth heeft, De CD die je erbij krijgt is voor gebruik op een pc oftewel een laptop. Voor de sony pda niet nodig, want de bluetooth gps muisdrivers zitten in de navigatiesoftware zoals van tomtom. Dus je hebt aparte navigatiesoftware nodig voor op je sony. Ik weet niet of tomtom geschikt is voor de sony. Zorg wel voor een laadkabel voor je sony voor het voeden met de 12v boordspanning van de auto. Bluetooth en kleurenscherm vreet energie, tenminste bij mijn T3 in de auto. Ik heb de T3 altijd aan de voeding hangen maar de bt308 ligt op het dashboard zonder voeding. De bij de bt308 meegeleverde bekabeling is voor het laden van de bt308 en evt voor het tegelijk laden van een pocket pc (winddoos).

Over de bt308, volledig geladen gaattie gerust 8 - 10 uur continu mee en herladen is snel. Ook het ontvangen van sat signalen gaat snel. Ook compact genoeg om op te bergen of mee te nemen.
__________________
Treo Pro

Laatst gewijzigd door rharing; 09 september 2004 om 18:21.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2004, 15:30
PVerspeek PVerspeek is offline
Lid
Voornaam: Pascal
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 april 2004
Locatie: Belgie - Antwerpen
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar PVerspeek
Ik heb er een besteld. Zal een van dees binnenkomen. Ik houd jullie op de hoogte.

Groet

Pascal
__________________
Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2004, 21:03
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Smile

Ik ben ook erg benieuwd of deze combinatie (BT GPS met TT) draait. Laat het zeker even weten of het lukt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 september 2004, 22:44
PVerspeek PVerspeek is offline
Lid
Voornaam: Pascal
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 april 2004
Locatie: Belgie - Antwerpen
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar PVerspeek
Vandaag kwam hij per koerier binnen.

Recht uit de doos; Muis eerst eens bekeken; en ziet er degelijk uit. In de doos extra externe antenne; auto adapter; en netvoeding adapter.

Aangezet; Sony TH-55 aangezet. TomTom opgestart. Die vroeg om Blue Tooth te activeren. Ik zeg ja. Hij detecteerd een Blue Tooth muis. Ik moet passphrase ingeven. Die is altijd 2300 bij deze muis. Ik klik ok, dikke 10 sec. later krijg ik een helder Signaal en zie ik op mijn Clie waar ik werkelijk ben.

Meteen in de auto gestoken en wat gaan rijden.

Werkt perfect...

Nu nog bevestigings materiaal binnen krijgen. Het is wat met die koeriers...

groet

Pascal
__________________
Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 september 2004, 18:58
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 20-09-2004, om 22:03 heeft PulmoPalm dit gezegd in bericht #4
Ik ben ook erg benieuwd of deze combinatie (BT GPS met TT) draait. Laat het zeker even weten of het lukt!
Ik heb goede reviews gelezen over deze gps ontvanger. Ik sta op het punt een ontvanger te kopen, waarschijnlijk wordt het deze. Ik sta dus ook open voor tips/ervaringen van mede TT bezitters.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 november 2004, 21:05
legacy
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een Tungsten T , de bleutooth versie hiervan is 1.1 compilant.
Ik wil een BT gps aanschaffen, en hier spreekt men steeds
van SPP.(Serial Port Profile)
Met andere woorden. is m'n tungsten compatible met de huidige gps antenne's.

Laatst gewijzigd door legacy; 02 november 2004 om 21:07.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023