Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 juni 2004, 17:57
Huib de Bruijn
Guest
 
Berichten: n/a
Question TomTom in de auto bij warm weer.

Tijdens gebruik van mijn Tungsten T3 met TomTom navigator, aangesloten op een cigarette aansteker plug, heb ik gemerkt dat bij warm weer van de laatste 2 dagen, in de volle zon achter de voorruit, na ruim een uur de batterij van de Tungsten T3 zodanig leeg geraakt is dat hij zichzelf uit schakelt. (start met een bijna volle accu (87%), en na een uur is hij leeg)

Dit gebeurt terwijl hij aangesloten zit op de cigarette aansteker plug. De Tungsten T3 is op dat moment erg warm aan de achterkant.

Bij kouder weer totaal geen problemen, en wordt de batterij zelfs tijdens het navigeren bijgeladen.

iemand ditzelfde probleem mischien geconstateerd?

zou het aan de accu liggen, of een gebrek aan capaciteit van de lader?

Ditzelfde probleem bij palmone gedropt, en bij de leverancier van mijn lader.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 juni 2004, 19:47
andre208 andre208 is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 4
Ja hier het zelfde probleem ook gps ontvangst weg is gevallen en niet meer terug komt als alles afgekoelt werkt het weer goed toch maar alles uit de houder halen als je bij warm weer stil staat.

Andre
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juni 2004, 19:59
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Net terug na 4000 km Florida met Tc & TT3 USA & airco ) (ja ja Tom Tom for palm OS ... zie andere thread)
Al bij al heeft m'n Tc dus veel aangestaan kan ik zeggen.
Heb het zelfde meegemaakt, echter pas na uren of waren het dagen (?)...
Volgens mij ligt het probleem bij Palm zelf.
Normaliter wordt de batterij "automatisch" opgeladen, edoch wanneer ie de 100% bereikt heeft en nog verder wordt bijgeladen "springen de stoppen door" als alles té warm wordt
Blijkbaar blijft ie meer stroom verbruiken, dan dat hij wordt gevoed via de sigarettenaansteker.Raar. Of is het een bug
Denk dat diene batterijblok het aldus zwaar te verduren heeft en eigelijk niet warm mag lopen tijdens het chargeren in combinatie met gps (en 12V).

Toch blij dat er nog anderen zijn met hetzelfde fenomeen.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juni 2004, 20:38
cdp58
Guest
 
Berichten: n/a
Yep, heb ook zo'n probleem gehad ... maar ik dacht dat de car-kit zelf het probleem was, ik zag nl dat wél het ledje op de oplader brandde, maar de groene led op de palm niet! Toen de boel afgekoeld was werkte alles weer goed blijkbaar.
Overigens is dit mijn tweede car-kit, de eerste werkte helemaal niet ... ik volg dit verder op ...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juni 2004, 21:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik heb even de TT3-handleiding doorgenomen, maar daar staat alleen in dat je je palm beter niet aan extreem hoge of extreem lage temperaturen bloot kunt stellen. Maar niet waarom dat niet mag.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juni 2004, 22:32
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Re: TomTom in de auto bij warm weer.

Citaat:
Op 09-06-2004, om 18:57 heeft Huib de Bruijn dit gezegd in bericht #1
Tijdens gebruik van mijn Tungsten T3 met TomTom navigator, aangesloten op een cigarette aansteker plug, heb ik gemerkt dat bij warm weer van de laatste 2 dagen, in de volle zon achter de voorruit, na ruim een uur de batterij van de Tungsten T3 zodanig leeg geraakt is dat hij zichzelf uit schakelt. (start met een bijna volle accu (87%), en na een uur is hij leeg)

Dit gebeurt terwijl hij aangesloten zit op de cigarette aansteker plug. De Tungsten T3 is op dat moment erg warm aan de achterkant.

Bij kouder weer totaal geen problemen, en wordt de batterij zelfs tijdens het navigeren bijgeladen.

iemand ditzelfde probleem mischien geconstateerd?

zou het aan de accu liggen, of een gebrek aan capaciteit van de lader?

Ditzelfde probleem bij palmone gedropt, en bij de leverancier van mijn lader.
Ik gebruik een probit houder met de car lader van TT. Deze houder klikt voor de lucht uitlaat van de climate controle. Achteraf dus een goede plaats. Mijn T3 blijft altijd koud en heeft nog nooit laat problemen gegeven.
Dus een andere lokatie van je Palm kan dus uitkomst bieden. Vergeet niet dat achter een autoruit in de zon het extreem heet kan worden. 60-70 graden is dan niks.

Groeten Bob
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2004, 10:15
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Re: Re: TomTom in de auto bij warm weer.

Citaat:
Op 10-06-2004, om 23:32 heeft Jung dit gezegd in bericht #6

Ik gebruik een probit houder met de car lader van TT. Deze houder klikt voor de lucht uitlaat van de climate controle. Achteraf dus een goede plaats. Mijn T3 blijft altijd koud en heeft nog nooit laat problemen gegeven.

Groeten Bob
Dat is ook mijn ervaring ! Ben net terug uit Italie en de airco houdt de T3 prima koel in de brodit houder
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juni 2004, 09:15
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Tja, in ons geval heb ik m'n "zwanehals-houder met zuignap" meegenomen ... airco circuleert wel, doch het werd wel warm achter de voorruit.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023