Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 december 2002, 22:42
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
MP3 op CLIE

Om ruimte te besparen op mijn MS heb ik de MP3's met het programma Amadeus op de Macintosh veranderd van 192 Kbps in 96 Kbps. Toen ik de MP3's vervolgens op de stick zette kreeg ik volgende mededeling:

"This track is not available because of either of following reasons:
does not support the copyright system or the file format.
the memory stick media is write-protected"

Nou copy-protected was hij in ieder geval niet, maar wat kan de oorzaak zijn dat hij de MP3's niet afspeelt????? Moeten de MP3's perse 192 Kbps zijn?????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2002, 13:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nee, ze hoeven niet perse 196 te zijn, ik heb ze meestal op 128, en dat gaat perfect. Overigens is je probleem al een keer aan bod geweest, zoekfunctie geeft je dit resultaat:

klik


Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2002, 14:38
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
MP3 p Clie

GJH, bedankt voor je reactie en verwijzing naar zoekfunctie, maar noch bij de zoekfunctie noch bij jouw reactie krijg ik antwoord op de vraag waarom de Clie MP3's weigert af te spelen (herkennen), die in een andere bitrate zijn omgezet. Ik heb 128 nog niet geprobeerd, maar ik begrijp uit je verhaal ook niet of je toen je 128 bps gebruikte, deze had geconverteerd uit een hogere bitrate, want daar gaat de probleemstelling om.

Zit het hem erin dat je eenspeciaal conversieprogramma moet gebruiken voor de Clie.
Ik blijf het hoogst merkwaardig vinden en snap absoluut niet waar het aan ligt.

hopenlijk komt iemand met het verlossende antwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2002, 19:56
cjonker
Guest
 
Berichten: n/a
De clié kan alleen MP3's afspelen die gesampled zijn met frequentie 44.1 kHz. Ik kan de meeste MP3's met bitrate 128kb afspelen op mijn clie. De MP3 waarvan het jou niet lukt die af te spelen, heeft waarschijnlijk een andere sampling frequency gekregen door de conversie. Een conversieprogramma dat voor mij goed heeft gewerkt is Razorlame .
(Dit is wel een windows applicatie, geen Macintosh.)
Met dit programma is zowel de bitrate als de sampling frequency onafhankelijk van elkaar in te stellen. Maar misschien kan jouw programma Amadeus dat ook wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 december 2002, 09:11
PivO
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet niet hoe jij de mp3tje op de memory stick hebt gezet maar ik had het zelfde probleem toen ik het probeerde via de software van sony. Dat programma heeft volgens mij sonic gate. Ik kreeg dezelfde fout melding en ik kreeg het niet voor elkaar om de mp3tjes op de memory stick te zetten.

Wat ik nu doe werkt wel. GFewoon ms inport op de clie aanklikken. En vervolgens de mp3tjes in de ms audio directory zetten die je ziet op de memory stick.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 december 2002, 09:30
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
MP3 op Clie

Ik begrijp je opmerking niet helemaal en heb de indruk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt. Het gaat er niet om dat ik de MP3's niet op de MS kan zetten, maar het gaat om de probleemstelling dat de van bitrate veranderde MP3's niet af te spelen zijn op de Clie, waardoor ik minder MP3's op mijn MS kwijt kan.
De bitrate is veranderd naar 92 en dat moet kunnen volgens de handleiding van Sony.
Ik heb hier weliswaar software voor gebruikt van een Macintosh (Amadeus) en wellicht zit daar het probleem. Hiervoor werd al gesuggereerd een PC programma te proberen. Dat heb ik nog niet gedaan, maar zodra ik daar gelegenheid voor heb gehad, kom ik terug op dit onderwerp.
Overigens blijven alle suggesties welkom
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023