Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 oktober 2002, 21:01
Frank Pullens
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Problemen Sony Memorystick

Ik heb steeds vaker met het probleem te maken dat mijn sony clie 70V de memorystick niet herkend. Ook een reset verhelpt dit probleem niet en ook een andere memorystick plaatsen helpt niet. Is iemand bekend met dit probleem of heb ik gewoon een defect apparaat?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 oktober 2002, 21:08
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb dit probleem eerder gelezen over jouw type. Een hardwareprobleem volgens mij, dus bellen naar Sony!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 oktober 2002, 11:54
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Je kunt de update voor dit probeem (en nog drie andere updates) hier downloaden.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 oktober 2002, 13:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik geloof dat het vaak ook een echt hardware probleem is. De bevestiging van het memorystick slot is niet helemaal goed ofzo. Dan worden er een paar "spacers" in gezet en dan werkt het weer prima.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 oktober 2002, 15:31
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Zou kunnen. Laat maar eens weten, Frank, of de update voor jou gewerkt heeft.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 oktober 2002, 20:06
Frank Pullens
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het aangeboden programmaatje geinstalleerd. Ik kreeg ook de tip om het apparaat ter hoogte van de knop "memo" eens stevig aan te drukken, zodat de memorystick beter contact maakt. Ik heb sinds de beide oplossingen het bovengenoemde probleem niet meer gehad, dus een van beide heeft zeker gewerkt. Bedankt voor de snelle reactie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 oktober 2002, 20:54
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Pullens
Ik heb het aangeboden programmaatje geinstalleerd. Ik kreeg ook de tip om het apparaat ter hoogte van de knop "memo" eens stevig aan te drukken, zodat de memorystick beter contact maakt. Ik heb sinds de beide oplossingen het bovengenoemde probleem niet meer gehad, dus een van beide heeft zeker gewerkt. Bedankt voor de snelle reactie.
Ik had precies hetzelfe probleem. Toen ik alleen mijn sony had opgestuurd naar het Clie-Service_center, kwam er 1 dag erna de patch uit, die r.dohmen hier aangaf...
Balen dus, ik was hem 1,5 week kwijt, maar de spacer is wel vervangen en het werkt nu weer perfect!

Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 oktober 2002, 13:53
Frank Pullens
Guest
 
Berichten: n/a
Wat bedoel je met "de spacer is vervangen". Moet dat bij mij alsnog gebeuren? zo ja waar kan ik hem naar toe sturen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 oktober 2002, 14:17
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Als je geen problemen meer hebt hoef je de spacer toch ook niet meer te vervangen lijkt mij????
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 oktober 2002, 23:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wel een beetje vreemd dat een hardware probleem met een simple patch verholpen wordt. Daarom vroeg ik me al af of het echt hetzelfde probleem was. Maar goed, als het werkt waarom zou je dan nog aan je Clie laten rommelen?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 oktober 2002, 11:20
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Wel een beetje vreemd dat een hardware probleem met een simple patch verholpen wordt.
Wie aei dat het een hardware probleem was? De MS werd niet herkend door de software.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 oktober 2002, 11:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou ik vind het een hardware probleem omdat "drukken op een bepaalde plek de connector er weer goed in drukt" en omdat Sony spacers plaatste om het probleem te verhelpen. Beide oplossingen heb ik inmiddels al meerdere malen gezien op cliesource. (Dat drukken op de kast moest je dan wel periodiek herhalen geloof ik)

Laat ik het dus zo stellen, er is in ieder geval ook een hardware oplossing voor hetzelfde probleem.

Het lijkt wel of de MS connector niet altijd helemaal lekker aan sluit. Ik zou me kunnen voorstellen dat Sony in die patch bijvoorbeeld de timing wat ruimer (ofwel bandbreedte wat lager) heeft gezet als er read errors komen. Dan werkt het uiteindelijk wel, maar wel minder snel dan als je de connector beter vast zet (of wat ze dan ook exact doen met die spacers).

Laatst gewijzigd door patrickl; 09 oktober 2002 om 11:51.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 oktober 2002, 20:10
Frank Pullens
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas, helaas. Het probleem (het niet herkennen van de Memory Stick)heeft zich toch weer voor gedaan. Als ik op de kast druk is het probleem wel weer over maar dit is geen structurele oplossing. Ik zal dus ook mijn "spacer" moeten laten veranderen. Mijn apparaat komt echter uit de V.S. Kom ik dan toch in aanmerking voor support in Nederland(desnoods betaalde support) of moet ik het apparaat naar Amerika opsturen. Daar voel ik namelijk erg weining voor. Weet iemand waartoe ik me kan vervoegen?

Groeten Frank.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 oktober 2002, 20:19
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Het lijkt me wel dat je toch je Clie hier kan laten repareren. Je belt dan met ClieLink, en DHL komt het apparaat dan ophalen. Ze sturen em naar Frankrijk en na 1,5 a 2 weken heb je em weer als het goed is.

Voor info: www.clie-link.com
het nederlandse telefoonnummer is: 020 201 36 94. Zorg wel dat je het serienummer klaar hebt liggen.

Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 november 2002, 14:26
Frank Pullens
Guest
 
Berichten: n/a
Apparaat ter reparatie aangeboden bij Sony Clie, via het tel.nr. van Ivo. Wat een prachtige service van Sony; apparaat wordt thuis opgehaald in een doos waarin het onmogelijk kan beschadigen. Na een week of 1,5 apparaat weer keurig thuis afgeleverd met vervanging van de memory spacers. Probleem weer verholpen, ik weer een blij mens.

Groeten Frank.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023