Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 september 2002, 20:25
Trebaruna
Guest
 
Berichten: n/a
Batterij m100 wisselen geeft reset

Ik probeerde zojuist een andere set batterijen in mijn Palm m100 te stoppen, maar toen ik 'm daarna aanzette kwam het Palm logo in beeld en vroeg hij me of ik alle data wilde wissen. Bij nee gaat het ding gewoon uit, en als ik hem opnieuw aanzet doet ie precies hetzelfde. syncronisen helpte ook niet meer.

Nu heb ik hem dus gereset, en haalde als test de batterijen er uit, en stopte ze er weer in, en hij deed hetzelfde.

Wat nu?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2002, 20:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij hoort het apparaat niet te resetten , maar zoek eens op dit forum want het is al eerder aan de orde geweest met mogelijk een oplossing.

Overigens, als de Palm reset en je synchroniseert met je computer komen alle gegevens wel weer terug.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2002, 20:56
Trebaruna
Guest
 
Berichten: n/a
dat weet ik, maar de laatste back up is al weer redelijk oud... ik ben het steeds vergeten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2002, 21:11
Trebaruna
Guest
 
Berichten: n/a
ik lees net dat door een productiefout de backupcondensator snel veroudert. Ik heb deze Palm nu een kleine 2 jaar, en geen garantie meer. Wat kost het me als ik m laat repareren, als het nog mogelijk is?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2002, 21:39
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
http://www.sfinx.demon.nl/palm/m100_-_m105.html

known problem
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 september 2002, 23:23
Trebaruna
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, dat weet ik, maar zoals ik zei, weet iemand misschien wat het me gaat kosten als ik hem wil laten repareren?
Feitelijk is het de schuld van Palm dat het ding nu defectief is, hebben ze daar niet een regeling voor ofzo?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 oktober 2002, 07:42
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Palm garantie

Was het maar zo, dat eventuele fabrikage fouten, zelfs na langere tijd, door de fabrikant kosteloos hersteld worden, maar dat kan je rustig vergeten. (zeker bij palm!!!)
Wat ik nog erger vind, heb je nou een 500, uit garantie, en je accu gaat stuk zit je met een enooorm probleem, je kan op geen enkele manier de accu vervangen (ik denk zelfs dat je de accu helemaal niet kan kopen), dus opsturen voor een repair naar palm,tel maar eens uit wat dat kost. Is trouwens een van de redenen waarom ik naar de Ipaq ben gegaan, Compaq verdeelt zelf alle parts aan iedereen die dat vraagt, en je kan het toestel zelf opendoen (lekker niet bij de recentere palmV, en 5xx series) én de parts zijn betaalbaar, een nieuwe accu voor de 3630 kost mij minder dan 70$.
Just my thoughts
Rudy
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 oktober 2002, 10:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Waarschijnlijk is wel zo dat je na het openen van je iPaq je recht op garantie officieel kwijt bent. Maar zelf een batterij wisselen zou eenvoudiger zijn, nu moet je daarvoor naar Palmrepair. Anderzijds, hoe vaak gaat je accu nou stuk?

Aan de verlijmde ´carrosserie´ zitten natuurlijk ook veel voordelen, zoals een lager gewicht en stofdichtheid.

Overigens gaat binnenkort de minimale garantietermijn omhoog van 1 naar 2 jaar, maar dat geldt enkel voor nieuw verkochte producten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 oktober 2002, 11:40
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Nou word het leuk:
Batterijen vallen doorgaans niet onder garantie, én, een accu gaat stuk, zowiezo, en natruulijk nà de garantieperiode. Palmrepair, dat zijn ook wel leuke jongens, maar als je ziet dat ze zelf op zoek zijn naar parts (waarschijnlijk vanwege de houding van palm zelf), dan vind ik een en ander toch niet zo profi hoor.
En, dat lage gewicht, komt gewoon, omdat er eigenlijk niet veel in een palm zit, niet omwille van de bouwwijze denk ik, kleine processor, weinig geheugen, kleiner scherm, kleinere accu enzovoort. Allemaal stuk voor stuk voordelen ivm de draagbaarheid, daar is geen twijfel over, maar wel ten koste van de mogelijkheden!
Ik moet eerlijk zijn, sinds ik ipaq, is er een wereld voor me opengegaan, je moet zo een ding echt eens een paar dagen de kans geven.... je gaat van een soort dos computer naar een windows...
Ik hoop echt dat palm met de nieuwe machientjes een up-to-date produkt kan neerzetten, de achterstand word bijna niet meer overbrugbaar denk ik.

Oeioeioei, nu maar hopen dat ik niet teveel negatieve reakties over me krijg.
Rudy
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 oktober 2002, 13:56
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
O Rudy, wat betreft dat lagere gewicht was het geen aanval op jouw zwaardere iPaq. Dat was over montage met schroeven en dergelijke tegenover de verlijmde metalen omhulsels van de Vx en m5xx-serie.

Ik snap ook wel dat Palm een beetje krampachtig is, maar Palm is een vele malen kleiner bedrijf dan Compaq. De distributie van Compaq/HP is natuurlijk erg goed en daar profiteer je van als je een probleem hebt. Palm kan minder risico lopen en het in omloop brengen van losse batterijen voor garantie en reparatie is voor Palm ten opzichte van Compaq/HP een groter risico. Trouwens, ik dacht dat de batterijen uit de Vx (en vermoedelijk ook de overige modellen) van Motorola waren, dat maakt het ook niet simpeler.

En ik zou een iPaq of andere PocketPC best een paar dagen de kans willen geven, maar niemand die ´m afstaat!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 oktober 2002, 16:17
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Domo,

Toch spijtig hoor, dat palm dat dus niet wil doen, parts leveren, het is typisch amerikaans... Ze hebben het over service, maar in Europa vertaalt zich dat spijtig genoeg enkel tot hogere prijzen.
Ik zou ook ermee kunnen leven, als we over een wegwerpspul spreken, maar aan de prijs van een 515....
Een vriend van me heeft 2 Vx-en, met een hele hoop hardware, zoals gps enzovoort. Nou gaat er eentje stuk, enigste oplossing is een nieuwe (of refurbished of zo), en dat kost bijna zoveel als een nieuwe. Toestel is 2 jaar oud, en voor hem al een vervanging onder waarborg, na een maand of 2 ging de eerste al niet meer. Van de werkende doet de digitiser het al niet meer zonder digifix. En die jongen neemt alles met fluwelen handschoentjes vast. (moet ie misschien beter niet doen?) Ik heb hem eens mijn oud ipaqje (3630) geleend, en hij is nu aan het sparen! Ook omwille van het feit dat het telkens een hoop gedoe is met de defekten van de palm.

Rudy
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 januari 2003, 14:38
Ian-3
Guest
 
Berichten: n/a
Condensator

Welke capaciteit moet de te vervangen condensator hebben (één van de sugesties is om hem van gelijke grootte te maken als in de Palm III, maar wat is die capaciteit (uF) dan)?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023