Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2002, 11:00
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Lightbulb Unieke foto van de nieuwe Palm Arm handheld met OS 5.0

Dit is em dan, geen trucage, geen fake, The Real Deal, zo Real dat Palm inmiddels op straffe van een dwangsom de website waar deze foto enkele uren te vinden was heeft gedwongen deze weer te verwijderen, ga er toch even vanuit dat we dit soort bizarre zaken niet op de Palmclub gaan meemaken.
Klik op het plaatje. Kijk en huiver de Nieuwe genaratie Palm handhelds met Arm processor en OS 5.0
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  armpalm_os5.0-.jpg‎
Bekeken: 291
Grootte:  64,7 KB
ID: 237  
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.

Laatst gewijzigd door dirk; 13 juli 2002 om 15:55.
  #2  
Oud 12 juli 2002, 11:38
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Van Palm naar Pocket PC in 5 maanden? Gelukkig ondersteunt Sony het Palm OS platform nog (of anders Handspring).
  #3  
Oud 12 juli 2002, 11:58
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Van Palm naar Pocket PC in 5 maanden?
Ik snap t even niet, hoe bedoel je van Palm naar Pocket PC?, ik denk dat dit een grapje moet zijn aangezien dit aparaatje gewoon PALM OS 5.0 gaat draaien.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
  #4  
Oud 12 juli 2002, 12:20
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Eén van de eerste sites die deze foto op hun website hadden staan was pocketpcthoughts.com.

Zij hebben inmiddels op zeer dringend verzoek van PALM deze foto van hun site gehaald!!! Reden te meer om aan te nemen dat er wat gaande is.
  #5  
Oud 12 juli 2002, 12:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik leid uit het plaatje af dat je het graffiti deel kan bedekken met het onderste deel van de behuizing waar de buttons in zitten. Dat is wel een heel eigen variant op een virtual graffitie area!
Ik ben wel heel benieuwd naar de functionaliteit van die grote ronde knop(pen) in het midden. Lijkt alsof deze aan vier kanten in te drukken is.

Die tekst Pocket PC Thoughts staat zo te zien niet op de behuizing, maar zal inderdaad van die website komen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #6  
Oud 12 juli 2002, 12:57
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Geinig, maar het lijkt wel aardig op een pocketpc ja vind ik... gelukkig wel met PalmOS
  #7  
Oud 12 juli 2002, 14:04
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Eén van de eerste sites die deze foto op hun website hadden staan was pocketpcthoughts.com.

Zij hebben inmiddels op zeer dringend verzoek van PALM deze foto van hun site gehaald!!! Reden te meer om aan te nemen dat er wat gaande is.
De officiele statement op zijn site is alsvolgt:

"Here's a secret for you: deep down, I'm a hardware geek. Operating systems come and go, but beautiful hardware lasts forever. That's why I couldn't pass up the opportunity to share this photo with you - it looks like a new hardware design coming from Palm, but I don't know that I'd call it beautiful. The sender asked to remain anonymous, but it certainly looks legit. No Photoshopped-in screens here. What do you think? Will this be enough to steal Sony's thunder and stave off the Pocket PC?"

"UPDATE: I received a phone call this afternoon from Matthew Archibald, Palm's Director of Global Information Security. We had a nice enough chat, but he asked me to pull the images and turn over the source image with the unedited serial number. They could have had their lawyers call me, so I'm returning the favour by cooperating and pulling the images. I'm not going to turn over the original image with the serial number unless the person who sent it to me tells me I can. Hopefully this won't get TOO ugly, but we'll see...I'll keep you all up to date on how this unfolds"

Ce, je heb gelijk als je dit als reden ziet om aan te nemen dat er meer is ik ken t bedrijf net even te goed dit had niet mogen en kunnen gebueren en nu is er paniek in de tent, de ontwerpen die ik in een eerder stdoium onder ogen heb gehad lijken zeer veel op hetgene wat er nu opeens op foto opduikt als er hier sprake van een Photoshopje was geweest had ik me in elk geval de moeite bespaard deze Thread te posten.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
  #8  
Oud 12 juli 2002, 14:11
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Als dit het is wacht ik inderdaad nog maar even op OS6. Overigens Roel: OS5 ondersteund geen virtual graffiti Area, dus het moet wel zo
Dat wil niet zeggen dat erg geen OS5 Palm met virt. graf. area komt. Een licentiehouder kan zelf een uitbreiding voor het OS5 maken waarmee dat wel kan.
Maar deze Palm is van Palm zelf...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #9  
Oud 12 juli 2002, 17:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Volgens PocketPcThoughts.com en ook op PalmInfoCenter verwachten ze dat dit apparaat binnen 60 dagen op de markt gaat komen.
Het commentaar bij het PalmInfoCenter-artikel is wisselend. De speaker vinden ze maar niks, die D-button (zo schijnt die grote ronde knop te heten) wordt de een een vooruitgang genoemd, de ander vindt dat het slecht geimplementeerd is. Een een hele interessante gedachte: dat verzonken graffiti-deel zou bedoeld zijn voor een snap-on mini toetsenbordje.
Of je kan het knoppendeel wel omhoogschuiven, waarna daar het toetsenbord tevoorschijn komt. Maar dat denk ik zelf niet: de onderkant ziet er als 1 geheel uit en zit nu in de cradle. Wat dus wel zou kunnen is dat je dit dicht kan schuiven. Hiermee wordt het dan de kortste Palm op de markt!

En er is al iemand met Photoshop in de weer geweest om te kijken hoe dit apparaat er in gesloten toestand uit zou zien: http://raj.phangureh.com/oslo.jpg
En samen met een Palm m505: http://raj.phangureh.com/oslo-m515.jpg

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 12 juli 2002 om 17:34.
  #10  
Oud 12 juli 2002, 22:23
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Lightbulb

Hier een link naar een video die OS4 met OS 5 vergelijkt. Geloof me, als je veel met spreadsheets en graph werkt, ga je echt van OS 5 genieten

http://watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0614/palm08.mpg

Richy
  #11  
Oud 12 juli 2002, 23:02
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richy Costa
Hier een link naar een video die OS4 met OS 5 vergelijkt. Geloof me, als je veel met spreadsheets en graph werkt, ga je echt van OS 5 genieten

http://watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0614/palm08.mpg

Richy
Had ik ook al een tijdje geleden geplaatst:

http://212.204.225.51/forums/showthr...&threadid=6784

__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #12  
Oud 12 juli 2002, 23:06
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Overigens, de Palm ziet er wel goed uit vind ik. Wat ik me echter afvraag, links boven op de Palm staat het woordje Oslo...nogwat

Zou Palm de overstap maken van letter/cijfer combinaties naar namen voor hun modellen?

Is weer eens wat anders...:

"Wacht even, ik pak even mijn Oslo, dan noteer ik de afspraak."
"Is goed, laat ik hem dan ook meteen in mijn Parijs noteren."

Verder denk ik dat de ronde toets in het midden misschien dezelfde functie gaat krijgen als de PocketPC's, namelijk een soort 4-weg navigatie toets door (evt.) menu's?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #13  
Oud 12 juli 2002, 23:13
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Overigens, de Palm ziet er wel goed uit vind ik. Wat ik me echter afvraag, links boven op de Palm staat het woordje Oslo...nogwat

Zou Palm de overstap maken van letter/cijfer combinaties naar namen voor hun modellen?
Ter informatie Palm gebruikt voor de Prototypes al jaren namen, zo hete de IIIc Skywalker en heet os 4.0 Paprika ????? over zinloos gesproken
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
  #14  
Oud 12 juli 2002, 23:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmpje

Ter informatie Palm gebruikt voor de Prototypes al jaren namen, zo hete de IIIc Skywalker en heet os 4.0 Paprika ????? over zinloos gesproken
Weer wat geleerd... Dat wist ik dus niet...

Maar goed, bij meld je dus je stukke Palm IIIc met OS 4.0 aan, dan komt er in de interne memo te staan dat er een defecte skywalker paprika is binnengekomen?

Je kan zeggen wat je wil, maar die jongens hebben wel humor.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #15  
Oud 13 juli 2002, 13:57
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Hoewel ik persoonlijk het design van deze "oslo..." mooi vind begin ik me af te vragen of het ook de functionaliteit ten goede komt.....en ik heb het dan over het dagelijkse gebruik. Het formaat van de Palm doet ook een klein pennetje vermoeden. Misschien is het wel zo'n zelfde ding als in de nieuwe Pocketpc van Siemens waar een pennetje in zit dat voor gebruik eerst, net als bij zo'n telescopisch aanwijsstokje, uitgetrokken moet worden.

Nu pak je je Palm, neemt het pennetje uit en schrijft een afspraak o.i.d. op.

Met de nieuwe trek je eerst het onderste gedeelte naar beneden, Pakt het pennetje, trekt dit uit en pas dan de rest....wanneer je klaar bent alles in omgekeerde volgorde weer terug.

Uiteraard weet ik dat dat van het pennetje puur giswerk is. Maar wanneer gezegd wordt dat de nieuwe kleiner is dan de V en 5xx dan doet dat vermoeden dat er op z'n minst een erg klein pennetje bij zit.
  #16  
Oud 13 juli 2002, 14:02
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmpje

Ter informatie Palm gebruikt voor de Prototypes al jaren namen, zo hete de IIIc Skywalker en heet os 4.0 Paprika ????? over zinloos gesproken
Noem nog es wat andere namen, van de m500 bijvoorbeeld. Gewoon leuk om te weten.
__________________
Bob jij of bob ik?
  #17  
Oud 13 juli 2002, 15:44
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob


Noem nog es wat andere namen, van de m500 bijvoorbeeld. Gewoon leuk om te weten.
Ik heb ergens een hele lijst met alle namen, gaat trouwens om Werk namen, je ziet met foto's al wat een paniek er intern is als die uitlekken, laat tsaan wat er zou gebeuren als een Prototype op straat komt vandaar dat ze er leuk nergens op slaande namen aan hangen, O ja en even op GJ hartog terug komen, hoe zouden ze dat noeman als ze mijn Pilot 1000 met OS 4 binnen krijgen ? ha ha ha
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
  #18  
Oud 13 juli 2002, 17:02
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
, gaaf...

zou je dat lijstje misschien kunnen posten?

Bedankt!
  #19  
Oud 15 juli 2002, 17:50
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
twee dingetjes,

-1-
als het plaatsen van de betreffende foto al zo'n heibel veroorzaakte op pocketpcthougts, waarom dan niet op palmclub.nl

-2-
hij lijkt me nogal fors, beetje formaat van een compaq. of zie ik dat verkeerd?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #20  
Oud 15 juli 2002, 18:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Deze foto is ondertussen al het hele internet over, dus dat gaat niet meer lukken. Oorspronkelijk is deze foto gepost op de Thai Palm User Group en daar stond ook het serienummer nog op (is daarna verwijderd, zie de vage vlek naast Oslo). Als dit geen hoax is (hele groepen posters op PalmInfoCenter denken dat dit een PhotoShop geintje is) en dit dus een foto van een echte pre-productie Palm is, dan heeft er nu een ontwikkelaar een probleem, want via dat serienummer moet Palm weten welk apparaat dit was en aan wie ze dit gegeven hebben. Softwareontwikkelaars zullen namelijk wel over dit soort machines moeten beschikken om te kunnen testen. De verwachting is dat er binnen 60 dagen iets op de markt gaat komen, dus er moeten apparaten in omloop zijn.

Alles wat ik hier nu schrijf heb ik gedestilleerd uit de ellenlange threads op o.a. PalmInfoCenter. Erg leuk om te lezen wat men van deze foto denkt, wat men verwacht dat het apparaat kan, wat men verwacht van het succes van deze apparaten en verder flink tegen elkaar aan schoppen, want uiteraard snapt die 'ander' er niets van.

Deze thread is eigenlijk superkalm.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023