Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2004, 14:12
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
USB-synchronisatie Treo 600 traag

USB hotsyncen gaat thuis om de een of andere reden zeer traag (WinXP, AMD XP1800+, 1GB RAM). Op m'n werk gaat het gek genoeg razendsnel (Win2000, XP1700+/XP2100+, 1GB RAM). Main board ondersteunt USB 2.0 high, en bereikt die snelheid ook als ik m'n scanner gebruik. Ideeen hierover?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2004, 14:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Volgens mij ondersteunt de usbcradle van de Treo USB 2.0 niet, dus daar zal het niet aan liggen. Misschien heb je op je werk minder (of geen) conduits geinstalleerd of heb je de snelheid thuis anders ingesteld (hotsyncicoon, rechtermuisknop et cetera).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2004, 15:00
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Lijkt er niet op. In beide gevallen een standaard-installatie, zonder iets aan te passen. Ik heb Treo Pictures op m'n werk uitgezet, maar dat is het verschil niet. Op m'n werk duurt de volledige synchronisatie 11 seconden, thuis enkele minuten - in beide gevallen hoeft er weinig gesynchroniseerd te worden. Het grootste deel van die enkele minuten is hotsync bezig met het schijnbaar entry voor entry aflopen van m'n kalender, notes, tasks etc.

Ik heb nu een remote desktop connection open naar m'n thuisPC, en inderdaad is er schijnbaar geen enkel verschil te vinden tussen de settings.

Ik heb ooit iets gelezen over AMD PowerNow dat USB af zou knijpen tot druppelsnelheden, maar dat valt af aangezien in beide gevallen Athlon XP processoren gebruikt worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 augustus 2004, 17:47
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Waar synchroniseer je mee?

Heb je de Palm (of Treo, hoe het ook mag heten) desktop al eens opnieuw geïnstalleerd?
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 augustus 2004, 22:11
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Hoezo? Hij synchroniseert 100%, alleen wat traag. Maar ik zal het eens proberen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 augustus 2004, 22:43
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Helaas, traagheid is onveranderd
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 augustus 2004, 22:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Is de snelheid ook traag als je met Pilot Install een applicatie installeert?

- jp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 augustus 2004, 23:32
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Gedownload, gestart, op 256000 bps(?) gezet, programmaatje van 135 kb geinstalleerd... Ik *denk* dat het wat sneller gaat. Probleem is dat ik niet weet hoeveel data er over en weer gezonden wordt bij een gewone hotsync, dus moeilijk te vergelijken.

*EDIT*

Programmaatje van pda afgegooid, opnieuw geinstalleerd met palm desktop zelf.
Met de originele software gaat het veel sneller??

Hmm... misschien is het de exchange server waar ik mee hotsync. Ik heb een 100 Mbit campusverbinding, maar schijnbaar wordt er ergens toch iets flink afgeknepen.

Kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat er met de lokale cache van outlook gesynched wordt?

Laatst gewijzigd door MiG; 27 augustus 2004 om 23:40.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 augustus 2004, 11:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor mijn gevoel maakt een Exchange Server weinig uit, of ik nu direct of via VPN verbonden ben, de synchronisatie duurt bij mij altijd een half minuutje ofso. Maar het zou kunnen dat er een conduit is die iets mist en gaat wachten totdat het wel komt en als het dan toch niet komt, gaat HotSync weer verder. Dan krijg je vertraging.

Hoe je synchroniseert met de cache van Outlook weet ik niet helemaal. In ieder geval moeten je folders offline beschikbaar zijn en je conduits moeten dat ook kunnen. Bij de Tungsten|E kan je dat aanvinken bij de conduitinstellingen, maar ik weet niet waarmee de Treo eigenlijk wordt geleverd? Niet dat het nu bij mij werkt, daar niet van...

Je kan eens gaan vergelijken met bepaalde conduits op non-actief om te zien of dat verschillen oplevert.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 augustus 2004, 14:23
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Het gaat bij elke conduit-stap traag, dus het is niet een van de conduits lijkt me. Niet alleen lijkt hotsync te wachten na het overgaan naar de volgende stap (bijvoorbeeld calendar -> contacts, lijkt dan een aantal seconden helemaal niets te doen), ook zie ik bij het syncen elk item iets van een halve seconde in de 'current item' textbox verschijnen. iig lang genoeg om elke afzonderlijke itemtitel te kunnen lezen. Het voelt zeg maar alsof ik door een 2400 baud modem zit te syncen.

De optie om met de offline cache van outlook te syncen heb ik helaas niet in de pocketmirror settings kunnen vinden.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 september 2005, 18:26
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Een kleine update op deze thread. Inmiddels is alle hardware vernieuwd (nou ja, nog steeds een Treo 600 / cradle) en het speelt nog steeds. Ik ben overgegaan op Outlook 2003, draai al tijden SP2 en ik blijf zowel WinXP als Office (Outlook) patched to date houden.
Ik begin te vermoeden dat dit of een netwerkgerelateerd probleem, of een lokaal softwareprobleem is.
Mocht ik de oplossing vinden dan laat ik het uiteraard weten!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023