Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2003, 00:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
het zeer slecht verkrijgbaar zijn van een werkbaar extern toetsenbord voor de nieuwe clie's
Zo moeilijk is het toch niet om aan een extern toetsenbord te komen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2003, 07:32
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 17-07-2003, om 01:44 heeft patrickl dit gezegd in bericht #55

Zo moeilijk is het toch niet om aan een extern toetsenbord te komen?
Dan ben ik toch benieuwd. Heb je het al eens geprobeerd? Targus leverd niet (meer) in Europa. Het Fellowes keyboard is ook niet te krijgen (misschien na 21 juli? 8 maanden na de introductie van de NX; het lijkt wel een bevalling). Het belkin board heeft waardeloze drivers... Om droevig van te worden als je veel wilt kunnen schrijven.

Dan heeft Palm het toch beter geregeld. Het XT keyboard was er als snel na de introductie van de Tungsten T.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 17 juli 2003 om 08:09.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2003, 08:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja, ze waren in ieder geval verkrijgbaar. Als dat nu niet meer zo is geeft dat waarschijnlijk ook wl aan wat het probleem is. Er is waarschijnlijk geen droog brood in te verdienen. Als je veel schrijft is een PDA niet bijster handig en als je niet zo heel veel schrijft zit er op elke OS5 Clie al een toetsenbord.

De UX50 heeft al zeker geen extern toetsenbord nodig.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2003, 10:18
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Voor een notitie in de kalender of iets dergelijks is graffiti of een toetsenbordje als op de nx prima. Een laptop/pc tikt nog altijd het gemakkelijkst, maar als je niet steeds met die schlepptop wilt lopen is een extern keyboard toch wel gemakkelijk om waar dan ook even een aanpassing/aanvulling in de teksten te kunnen maken.

Het bevalt met op de oude iiixe prima, maar ik ga ook weer niet met twee pda's rondlopen. Die nieuwe UX50 moet ik idd maar eens goed bekijken. Zelfs mijn vrouw vindt 'm mooi, dat heb ik haar al lang niet meer horen zeggen van een pda
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juli 2003, 10:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb zelf een tijd een los toetsenbord gehad (voor mijn PalmVx). Als ik het "nodig" had had ik het niet bij me en als ik het wel bij me had dan viel het toch altijd weer tegen. De editor software voor PalmOS dan met name, maar ook wel de onhandigheid van de constructie (je moet aan een bureau zitten en de boel in elkaar zetten) Misschien dat je zelf andere ervaringen hebt gehoord, maar voor mij was het wel een miskoop. Ik zou alleen voor de lol nog willen proberen of ik hem op mijn Clie aan kan sluiten.

Ik kan gelukkig prima overweg met het toetsenbord in de NX70. Ik moet toegeven, meer dan aantekeningen tijdens een bespreking maak ik er niet op, maar dat is voor mij zat. Als ik meer moet typen pak ik toch mijn notebook.

Dat nieuwe toetsenbord in de UX50 zou misschien nog wel beter werken. Alhoewel ik me wel afvraag of het niet zo'n tussen servet en tafellaken ding is (te klein voor een echt toetsenbord en te groot voor een thumbboard). Het voordeel van de thumbboards is namelijk dat je de boel niet neer hoeft te zetten. Dat betekent dat je altijd en overal kunt typen en niet alleen als je achter een bureau zit.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juli 2003, 11:32
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dat toetsenbord van de UX lijkt me ook niet lekker typen uit de losse hand, daar wil je toch liever een tafel onder denk ik. Maar dat lijkt me geen probleem.
Voor de UX zullen de makers van de tekstsverwerkers zich toch weer extra moeite moeten doen om deze nieuwe variant van de mogelijke schermresoluties te ondersteunen. Dus eer er een officepakket is, die dit ondersteund. Heb ik toetsenbord, maar geen programma dat het nodig heeft...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2003, 11:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het UX50 toetsenbord is 10cm breed. Dat zou best eens een prima afmeting kunnen zijn. Het huidige toetsenbord is iets meer dan 6cm breed en dat is net te klein. Maar ik zou het ook zo niet durven zeggen.

Die Psion gebruikers zag je die apparaten altijd neerzetten, maar dat kan ook een kwestie van gewicht geweest zijn. Voor mij was dat in ieder geval een reden om er nooit een te kopen. Het idee van zo'n Psion op zich leek me wel leuk, maar ik heb toen toch maar en Palm Vx genomen. Aan de andere kant nu heb je een netwerkverbinding in je PDA en je hebt veel meer aan het internet, dus dan heb je er ook veel meer aan als je een groter toetsenbord in je PDA hebt.

Ach ja, we zullen het wel zien. Eer dat dat ding hier verkijgbaar is. Misschien hebben ze tegen die tijd de software ook wel al aangepast. Zo moeilijk zal dat toch niet zijn. De meeste paketten ondersteunen toch wel al landscape weergaves op een HR+ scherm?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juli 2003, 12:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Patrick,

Als je hier ff kijkt, en op het grote plaatje van de UX50 klikt boven, krijg je een flash demo te zien. Een van de (kortste) scenes is een getekende UX50 en iemand die hem met beide handen vasthoud als ware hij een bericht aan het tikken is. Het zou je een indicatie moeten geven van de verhoudingen.

Ik denk overigens dat ik met mijn schepjes van 15 cm niet bij de G of de H zou kunnen komen als ik dat ding in landscape mode vasthou. Barre's op een klassieke gitaar lukt ook al nauwelijks, en dan zeggen ze dat grootte er niet toe doet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juli 2003, 12:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou je hoeft maar de helft van het toetsenbord te kunnen bereiken per duim. Dat moet toch wel lukken? Ik kom wel op een bereik van 15 centimeter met 2 duimen.

Die flash demo is (wederom) heel mooi ja, bedankt!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 juli 2003, 12:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
15 cm is bij mij van het topje van mijn middelvinger tot aan mijn pols. Maar laten we maar gauw weer ontopic gaan, dit is te beschamend voor woorden.

edit: nee, ik ga geen foto plaatsen van mijn handen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 juli 2003, 13:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het gaat (grofweg) over de bruikbaarheid van ingebouwde thumbboards. Het zou misschien eerder op de UX50 thread thuishoren, maar goed.

Ik bedoelde met dat bereik van 15 centimeter dat ik (met wat moeite) wel op een toetsenbord van 15 cm breed bij de toetsen zou kunnen met mijn duimen. Dan zal een 10cm toetsenbord van de UX toch niet zo snel een probleem worden.

Om het te proberen zou je jouw SJ30 eens op zijn kant kunnen houden en kijken of je dan overal bij kan.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 juli 2003, 13:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Om het te proberen zou je jouw SJ30 eens op zijn kant kunnen houden en kijken of je dan overal bij kan.
Mja, op zich wel. Ik kom met beide duimen net iets over het midden. Ik denk dat het dan nog wel meevalt. Verdorie, nou zit m'n hele scherm onder de vingerafdrukken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 juli 2003, 15:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik heb dit stukje even uit de NX73V- en NX80V-thread gehaald, ik vond dit net iets te offtopic.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 juli 2003, 16:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah, bedankt!

Het heeft natuurlijk wel met de NX73 te maken, maar misschien kun je van de NX73/NX80 thread een verwijzing naar deze thread maken?

Als je iets verplaatst zeg daar dan even bij waar je het gelaten hebt. In feite is dit namelijk een sub-thread van die NX73/NX80 thread.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023